کد خبر : 1058344 | 11 اسفند 1392 ساعت 11:16 | 2.5K بازدید | 0 دیدگاه

قوانین جدید فیفا برای پوشش در فوتبال بانوان

بر اساس قوانین جدیدی که فیفا تائید کرده است تیم‌های بانوان برای استفاده از پوشش‌های سر منعی ندارند.

قوانین جدید فیفا برای پوشش در فوتبال بانوان
پس از نشست سالیانه اعضای هیئت‌مدیره بین‌المللی فوتبال (IFAB) در زوریخ سوئیس، مقر فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تصمیمات جدیدی در خصوص تغییر و وضع قوانین جدید گرفته شد. بر اساس بیانیه‌ای که فیفا منتشر کرده است، قانون شماره 4 این نهاد اصلاح شد و از این پس بانوان فوتبالیست‌ می‌توانند از کلاه یا روسری هنگام انجام بازی‌ها استفاده کنند.
به گزارش تسنیم، فیفا از سال 2007 استفاده از هر گونه پوشش سر را ممنوع کرده بود که باعث ایجاد جنجال‌هایی شده بود. در سال 2011 تیم ملی فوتبال بانوان ایران در دیدار مقابل اردن در چارچوب رقابت‌های مرحله انتخابی المپیک 2012 به دلیل استفاده از پوشش سر جریمه شد هرچند فیفا در ماه ژانویه 2012 در پی درخواست ژانگ جیلونگ، رئیس موقت کنفدراسیون فوتبال آسیا استفاده از پوشش سر را به مدت موقت 6 ماه تائید کرد.
در ماه ژوئن 2013 فدراسیون فوتبال کانادا هم با فدراسیون جهانی فوتبال لابی کرد تا بازیکنانش بتوانند از پوشش سر هنگام بازی استفاده کنند.
IFAB همچنین تائید کرد که بازیکنان از تاریخ یکم ژوئن 2014 (11 خرداد 93) دیگر حق پوشیدن پیراهن‌هایی زیر پیراهن اصلی خود که روی آن شعار، نوشته و یا هر گونه تبلیغی نقش بسته باشد را ندارند. این قانون در رقابت‌های جام‌ جهانی 2014 برزیل هم به اجرا در خواهد آمد.

دیدگاه‌ها