کد خبر : 1197902 | 27 دی 1393 ساعت 12:11 | 33.2K بازدید | 0 دیدگاه

جباری: قهرمان نشویم، بازنده بزرگ خواهیم بود

بازیکن ایرانی تیم فوتبال الاهلی همچنان منتقد جدی اوضاع فوتبال ایران است و اعتقاد دارد تعداد افراد ناکارآمد در فوتبال ما به مراتب بیشتر از افراد کارآمدی است که باید در این عرصه باشند.

جباری: قهرمان نشویم، بازنده بزرگ خواهیم بود
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، مجتبی جباری که روز گذشته (جمعه) برای تماشای دیدار تیم‌های ملی هندبال ایران و بوسنی هرزه‌گوین در تالار هندبال لوسیل حاضر شده بود، اظهار داشت: وقتی متوجه شدم تیم ملی هندبال ایران برای این مسابقات در قطر است، تصمیم گرفتم برای بازی آنها به ورزشگاه بیایم. با وجود شکست تیم ایران معتقدم در مجموع بازی خوبی انجام شد و ملی‌پوشان ایران عملکرد خوبی داشتند.

از همه چیز در قطر رضایت دارم
وی درباره وضعیت تیم فوتبال الاهلی در لیگ قطر تصریح کرد: وضعیت الاهلی مناسب است و من هم شرایط خوبی دارم. تیم ما در میانه جدول است و هنوز هم نیم‌فصل دوم باقی است. خدا را شکر شرایط خوب است و از همه چیز رضایت دارم.

قهرمان آسیا نشویم، خیلی چیزها از دست می‌رود و بازنده بزرگی خواهیم بود
جباری در این مورد که آیا دیدارهای تیم ملی فوتبال را تماشا کرده است، گفت: شاید انتظار من از تیم ملی زیاد است، چراکه پتانسیل بالایی داریم. ما می‌توانستیم مقابل حریفان خود از جمله بازی مقابل قطر خیلی بهتر بازی کنیم. امیدوارم قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم، چراکه اگر به جام نرسیم، خیلی چیزها از دست می‌رود.

هافبک پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: کیفیت کار تیم ما در این مدت بسیار پایین آمده و بنابراین اگر در آسیا قهرمان نشویم، بازنده بزرگی خواهیم بود، چراکه در حال از دست دادن کیفیت فوتبال‌مان هستیم و این شرایط چهار پنج سال است که همراه تیم ملی است.

اگر خوب بازی می‌کردیم و جام هم نمی‌گرفتیم ایرادی نداشت
جباری در ادامه نقد خود به تیم ملی خاطرنشان کرد: می‌شد امیدوار بود که در آسیا بازی‌های‌مان با کیفیت خوبی باشد و پیشرفت کرده باشیم و آن موقع اگر جام هم نمی‌گرفتیم ایرادی نداشت. دلیلم این است که از یک سو به دست آوردن جام خیلی سخت است و از سوی دیگر ما به گونه‌ای بازی می‌کنیم که تنها برای کسب جام است و خبری از بازی با کیفیت نیست.

دوست داشتم در جام ملت‌ها بازی کنم
وی درباره اینکه آیا از نبودن در جام ملت‌ها ناراحت نیست، گفت: دوست داشتم که در جام ملت‌های آسیا بازی کنم و دلم تنگ شده اما تصمیمی بود که باید گرفته می‌شد و ناراضی نیستم. در مورد دلایل این تصمیم نیز قبل از جام جهانی صحبت کردم و اگر باز هم بخواهم آنها را بازگو کنم، تکرار مکررات است. در هر حال برای این تصمیم دلایل خودم را داشتم و شاید بعداً مفصل در مورد آن صحبت کنم.

بعد از جام جهانی اتفاقات خوبی که باید برای فوتبال‌مان می‌افتاد، رخ نداد
جباری خاطرنشان کرد: من که میدان را به جوان‌ها داده‌ام اما همه بعد از جام جهانی دیدند که آن اتفاقات خوبی که باید برای فوتبال‌مان می‌افتاد، رخ نداد. فرقی هم ندارد چه برای من و چه برای بازیکنان دیگر باشد.

حواشی در قطر کمتر است
جباری با ابراز رضایت از شرایطش در فوتبال قطر گفت: حواشی در اینجا کمتر است و ما در زمین‌های خوبی تمرین می‌کنیم.

اینکه از محیط پر تنش فوتبال ایران، خارج شدم اتفاق خوبی است
وی درباره اینکه گفته می‌شود شرایط مالی بازیکنان در لیگ قطر بهتر است، یادآور شد: برای بازیکنان خارجی شرایط آنقدرها هم خاص نیست. نکته اینجاست که ما در لیگ کشوری چون قطر با آرامش خاطر بازی می‌کنیم. شاید اینکه از محیط پر تنش فوتبال ایران، خارج شدم اتفاق خوبی است.

خوشحالم در قطر هستم و امیدوارم چندسال دیگر اینجا بازی کنم
بازیکن ایرانی تیم الاهلی ادامه داد: در کل همه چیز اینجا برای من خوب است و از لحاظ فوتبالی هم شرایط بهتری را پیدا کردم. آمار لیگ مشخص می‌کند که شرایط من بهتر شده است. خوشحالم در قطر هستم و امیدوارم چندسال دیگر اینجا بازی کنم و کیفیت خودم را حفظ کنم.

به ندرت بازی‌های استقلال را نگاه می‌کنم
وی در پاسخ به این سؤال که آیا دیدارهای استقلال را دنبال می‌کند، گفت: به ندرت بازی‌ها را نگاه می‌کنم، چراکه در منزل فرصت چندانی برای دیدن تلویزیون ندارم. البته می‌دانم به دنبال چه سؤالی هستید. شاید بعضی از مردم بازی‌ها را امیدوارانه نگاه کنند اما تا زمانی که مسائلی چون آکادمی، فوتبال پایه و زمین چمن مناسب ایجاد نشود باز هم شاهد بازی‌های بی‌کیفیت خواهیم بود.

خیلی وقت است که در حال فاصله گرفتن از دیگران هستیم
جباری ادامه داد: به همین دلیل است که بعضی سال‌ها کیفیت مسابقات در ایران خوب و بعضی سال‌ها بد می‌شود. من اعتقاد دارم همه در حال حرکت رو به جلو هستند اما ما برعکس حرکت می‌کنیم و خیلی وقت است که در حال فاصله گرفتن از دیگران هستیم.

وی درباره اینکه چرا استقلال همچنان مشکلات گذشته خود را دارد، گفت: این سؤالی است که هیچکس به آن پاسخ نمی‌دهد و کاری هم انجام نمی‌شود. شاید مسئولان هم می‌خواهند کاری کنند اما آن اتفاق خوب نمی‌افتد و نمی‌دانم تا چه زمانی قرار است فوتبال را به دنبال خود بکشد. با این شرایط تماشاگران هم در حال دور شدن از فوتبال هستند.

سود همه در رشد فوتبال است
جباری خاطرنشان کرد: در این شرایط است که کیفیت بازیکنان کم می‌شود و معتقدم این اتفاق به ضرر همه است. شاید عده‌ای فکر کنند در این شرایط منفعت آنها تأمین می‌شود اما واقعیت این است که سود همه در رشد فوتبال است. با رشد فوتبال پول در آن بیشتر می‌شود و این مسئله به سود تمامی اهالی فوتبال است.

تعداد افراد ناکارآمد در فوتبال ما به مراتب بیشتر از افراد کارآمد است
وی افزود: باید پذیرفت که تعداد افراد ناکارآمد در فوتبال ما به مراتب بیشتر از افراد کارآمد است. به همین دلیل شاید شما صحبت درستی انجام دهید اما آنقدر تعداد کسانی که به دنبال نقض آن هستند زیاد است که از گفته خود پشیمان می‌شوید.

برای محیط فوتبال ایران اصلاً دلم تنگ نشده است
جباری در مورد اینکه برای چه چیزی در ایران دلتنگ شده است؟، گفت: دلم برای خیلی چیزها تنگ شده است. بیشتر دلم برای پسرم تنگ شده که دوهفته است او را ندیده‌ام. برای محیط فوتبال ایران اصلاً دلم تنگ نشده است، چرا که آنجا خیلی اذیت شدم.

دلیل درجا زدن فوتبال ایران از نگاه جباری
وی درباره اینکه دلش برای قلعه‌نویی هم تنگ شده است، گفت: خواهش می‌کنم از این سؤالات نپرسید، چرا که از این قبیل سؤالات هر هفته در برنامه 90 مطرح می‌شود! تنها کافی است فردوسی‌پور گوشی تلفن را بردارد و به فردی زنگ بزند. آن فرد قطعاً پاسخ خواهد داد و حتی اگر در هفته‌های قبل بارها از این موضوع متضرر شده باشد باز هم دم به تله می‌دهد. به این دلیل است که فوتبال‌مان درجا می‌زند و پیشرفت نمی‌کند. دلم برای اتفاقات خوب در فوتبال ایران تنگ شده است و اینکه خبرهای خوبی از فوتبال ایران بشنوم.

خبر تأسیس یک آکادمی بهتر از قهرمانی استقلال در آسیاست
وی در پاسخ به این سؤال که آیا خبر خوب می‌تواند رفتن استقلال به فینال لیگ قهرمانان باشد، گفت: خیر، دوست دارم این خبر، خبر تأسیس یک آکادمی باشد. اگر من دوباره به دنیا بیایم و بخواهم فوتبالیست شوم باید کجا بروم؟ آن وقت می خواهیم در آسیا نتیجه بگیریم با این شرایط که نمی‌شود.

هر کسی که از راه می‌رسد به فوتبالیست‌ها حمله می‌کند
بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال تصریح کرد: فوتبال ما به دلیل وجود برخی افراد که کارشان را بلد نیستند و مطالعه هم نمی‌کنند دارد به بیراهه می‌رود. وقتی که امکانات اینجا را با جمعیتی که دارد با کشورمان مقایسه می‌کنم بسیار جای تعجب دارد. حق ما خورده شده و ما تلاش کردیم این حق را زنده کنیم. اما همین الان هر کسی که از راه می‌رسد به فوتبالیست‌ها حمله می‌کند و این مایه تأسف است.

اتفاق خوب در فوتبال ما به سختی رخ می‌دهد
وی ادامه داد: البته این مشکلات تنها مخصوص به فوتبال نیست و در هندبال و سایر رشته‌ها هم وجود دارد. اینکه در مورد پول در فوتبال صحبت می‌کنند واقعاً به آن شکلی که بیان می‌شود نیست. واقعاً خجالت می‌کشم که بگویم ما چه پول کمی می‌گرفتیم. با ناامیدی تمام این حرف‌ها را می‌زنم، چراکه می‌دانم اتفاق خوب در فوتبال ما به سختی رخ می‌دهد.

تأیید مصاحبه با رسانه قطری
جباری درباره اینکه چرا همزمان با بازی‌های ایران در جام ملت‌های آسیا گفت‌وگویی را با یک رسانه قطری انجام داده و به انتقاد از تیم ملی پرداخته است، تصریح کرد: در این مدت از رسانه‌های ایرانی کسی با من تماس نگرفت که بخواهم صحبت کنم.

از زمانی که به قطر آمده‌ام تنها سه بار مصاحبه کرده‌ام
وی در پایان گفت: من شاید از زمانی که به قطر آمده‌ام تنها سه بار مصاحبه کرده‌ام در حالی که در ایران رسانه‌ها هر روز و یا هر هفته تماس می‌گیرند و بازیکنان نمی‌دانند چه زمانی برای صحبت کردن مناسب است. آنها از من وقت مصاحبه خواستند و من هم نظراتم را با آنها در میان گذاشتم.

دیدگاه‌ها