کد خبر : 1209468 | 24 اسفند 1393 ساعت 15:44 | 38K بازدید | 0 دیدگاه

صدرنشینی استقلالی‌ها، اسپانیایی‌ها و قطری‌ها

تفکیک باشگاهی دعوت شدگان به اردوی تیم‌ملی

در لیست 24 نفره منتشر شده بازیکنان جدید تیم‌ملی، باز هم تیم استقلال با 4 بازیکن در صدر جدول تیم های دارای بازیکن در تیم‌ملی است.

تفکیک باشگاهی دعوت شدگان به اردوی تیم‌ملی
به گزارش "ورزش سه"، در لیست اخیر منتشر شده از سوی کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران، اسامی 24 بازیکن برای رویارویی با تیم های سوئد و شیلی دیده می‌ شود.

استقلال صدرنشین است

13 بازیکن از لیگ‌برتر ایران و 11 بازیکن لژیونر حضور دارند، تیم استقلال باز هم طبق سنت اخیر کی‌روش در ارائه لیست تیم‌ملی، بیشترین سهمیه را دارد، امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، امید ابراهیمی و خسرو حیدری چهار بازیکن این تیم است که جهت حضور در بازی های اخیر تیم‌ملی دعوت شده اند.

باشگاه اسپانیایی در بین ایرانی ها

تیم های نفت‌تهران، سپاهان اصفهان، تراکتورسازی تبریز و اوساسونا اسپانیا نیز، تیم های دو بازیکنه این لیست هستند، علی بیرانوند و وحید امیری از نفت، وریا غفوری و احسان حاج‌صفی از سپاهان، آندو تیموریان و حبیب گردانی تازه به لیست اضافه شده هم سهمیه های رخپوشان تبریزی در این لیست هستند. البته باید در مورد این تیم هایی که دو بازیکن دارند، اوساسونا یک استثنا دانست، چرا که علی رغم تصور خیلی ها مبنی بر اینکه فقط یک باشگاه قطری می‌ تواند دو بازیکن همزمان در تیم‌ملی ایران داشته باشد، این بار یک باشگاه دسته دومی اسپانیا با داشتن دوملی پوش ایرانی یعنی جواد نکونام و کریم انصاری‌فرد در این جا حضور دارند.

قطری ها بیشتر از ایرانی ها

اما تیم هایی که فقط یک بازیکن در بین اسامی بازیکنان دعوت شده دارند، 3 تیم از تیم های لیگ‌برتر و 9 تیم از تیم های خارج از ایران که 5 تیم قطری در بین آنها دیده می‌ شوند، فقط از یک سهمیه در تیم‌ملی ایران استفاده می‌ کنند. از تیم پرسپولیس، سوشا مکانی، از تیم راه‌آهن، رامین رضائیان، از تیم ذوب‌آهن هم مسعود حسن زاده دعوت شده های تیم‌ملی ایران هستند. در بین خارجی ها هم از تیم پنافیل پرتغال، علیرضا حقیقی، از الاهلی قطر، سیدجلال حسینی، از ام صلال قطر، پژمان منتظری، از الوکره قطر، رضا قوچان نژاد، از العربی قطر، اشکان دژاگه، از الشحانیه قطر، مسعود شجاعی، از از روستوف روسیه سردار آزمون، از نایمخن هلند علیرضا جهانبخش و از تیانجین چین مرتضی پورعلی‌گنجی در تیم‌ملی ایران حضور دارند.

دیدگاه‌ها