کد خبر : 1235694 | 02 اردیبهشت 1394 ساعت 11:32 | 14.9K بازدید | 0 دیدگاه

برنامه امسال مسابقات بین‌المللی تیم‌های ملی

برنامه مسابقات بین‌المللی تیم‌های ملی فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال آقایان و بانوان تا پایان سال 94 اعلام شد.

برنامه امسال مسابقات بین‌المللی تیم‌های ملی
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فدراسیون، فوتبال ایران در سال 94 در حوزه بین الملل روزهای پرکار و شلوغی را به لحاظ برنامه‌ها و دیدارهای تدارکاتی و رسمی تیم‌های ملی پیش‌رو دارد، به طوری که نخستین بازی امسال از 2 فروردین با حضور تیم ملی بزرگسالان بانوان در چین و برگزاری اولین دیدار این تیم مقابل ملی پوشان لائوس آغاز شد. ملی پوشان بزرگسال ایران به سرمربیگری مهناز امیرشقاقی در اولین بازی خود 5 بر یک لائوس را شکست دادند اما در دومین دیدار با نتیجه یک بر صفر مغلوب تیم ملی چین تایپه شدند تا از حضور در مرحله بعدی مقدماتی المپیک ریو باز بمانند.

در همین زمان و از دوم فروردین، تهران میزبان مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23سال آسیا و المپیک 2016 بود. امیدهای ایران دز گروه سوم مسابقات باید به مصاف تیم های نپال، فلسطین، افغانستان و عربستان می‌رفتند که در سه دیدار اول خود به ترتیب به نتیجه 5 بر صفر، 3 بر صفر و 6 بر صفر به پیروزی رسیدند و در بازی آخر خود که تعیین کننده صدرنشین این گروه بود به مصاف تیم ملی عربستان رفتند و در نهایت با نتیجه 2 بر یک نتیجه را واگذار کردند تا به عنوان تیم دوم این گروه در مرحله بعدی مسابقات حاضر شوند. بازی‌های مرحله مقدماتی 11 فروردین به پایان رسید و مرحله دوم مسابقات قهرمانی زیر 23سال آسیا و المپیک 2016 از 22 دی تا 10 بهمن در کشور قطر پیگیری خواهد شد.

دیگر مسابقه رسمی فروردین ماه، بازی‌های قهرمانی فوتبال ساحلی آسیا و مقدماتی جام جهانی 2015 پرتغال بود که از سوم تا هشتم فروردین در قطر برگزار شد. شاگردان اوکتاویو در مرحله گروهی مقابل لبنان با نتیجه 3 بر 2، مقابل تایلند 8 بر 1 و برابر تیم امارات با نتیجه 6 بر 1 به پیروزی رسیدند تا در مرحله نیمه نهایی به مصاف ژاپن مدعی بروند. ملی‌پوشان فوتبال ساحلی مقابل ژاپن با وجود بازی بسیار نزدیک و پایاپای با نتیجه 5 بر 4 شکست خوردند، تا در دیدار رده‌بندی دوباره مقابل لبنان صف‌آرایی کنند. تیم ملی فوتبال ساحلی در دومین دیدار خود مقابل لبنان که سرمربیگری آن را کریم مقدم برعهده دارد مجددا به پیروزی رسیدند و با نتیجه 8 بر 3 مقام سوم آسیا را کسب کردند. تیم ملی فوتبال ساحلی که طی این بازی‌ها مجوز حضور در جام جهانی را بدست آورد باید از 18 تا 28 تیرماه در مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی 2015 پرتغال حضور داشته باشند.

اما دختران ملی پوش زیر 14سال ایران جهت حضور در مسابقات قهرمانی منطقه‌ای زیر 14 سال دختران که از 29 فروردین آغاز شده و تا 6 اردیبهشت ماه در کشور نپال ادامه دارد زیر نظر کتایون خسرویار و معصومه جهانچی بازی‌های خود را برگزار می‌کنند. ملی‌پوشان زیر 14 سال ایران در نخستین باز خود در 31 فروردین به مصاف تیم نپال رفته و این دیدار را با نتیجه 3 بر دو واگذار کردند. دومین دیدار تیم ملی زیر 14سال ایران مقابل سریلانکا، یکم اردیبهشت برگزار شد که طی آن موفق به کسب پیروزی 11 بر 1 شدند. دختران زیر 14سال ایران در آخرین دیدار گروهی خود در دوم اردیبهشت مقابل مالدیو قرار خواهند گرفت.

15 اردیبهشت ماه 94 آغاز تورنمنت فوتسال روسیه خواهد بود و تیم ملی فوتسال بزرگسالان بانوان کشورمان با سرمربیگری شهناز یاری در این تورنمنت شرکت می‌کند. ملی پوشان فوتسال بانوان در این تورنمنت پنج روزه که تا 20 اردیبهشت ادامه دارد به مصاف تیم‌های ملی فوتسال اسپانیا، مجارستان و روسیه می‌روند. بازیکنان در دوره قبلی این تورنمنت، عنوان سوم را کسب کرده بودند.

تاجیکستان میزبان مسابقات منطقه‌ای 14 سال پسران آسیا است و این رقابت‌ها از 24 اردیبهشت آغاز می‌شود. ملی پوشان زیر 14سال پسران کشورمان بطور مداوم تمرینات خود را عمدتا در آکادمی ملی فوتبال و زیر نظر علی طهماسبی زاده - سرمربی این تیم پیگیری می‌کنند. تیم‌های حاضر در رقابت‌های زیر 14 سال در منطقه جنوبی و مرکزی آسیا افغانستان، بنگلادش، هند، ایران، قرقیزستان، مالدیو، نپال، پاکستان، سریلانکا، تاجیکستان و ازبکستان هستند. افتتاحیه این دوره از رقابت‌ها اول خرداد خواهد بود و مرحله اول تا دوم خرداد ادامه پیدا خواهد کرد. تیم‌ها پس از یک روز استراحت تا پایان روز 5 خردادماه به ادامه رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و در نهایت در مراسم پایان این دوره مسابقات شرکت خواهند کرد.

اما شاگردان حمید علیدوستی در تیم ملی فوتبال نوجوانان شهریور ماه در مسابقات مرحله انتخابی قهرمانی زیر 16سال آسیا بازی های خود را برگزار می‌کنند. این رقابت‌ها که هنوز میزبان آن از سوی ای اف سی اعلام نشده است از تاریخ 21 تا 29 شهریور ماه برگزار می شود.

تیم ملی زیر 19سال ایران که امیرحسین پیروانی سکان هدایت این تیم را برعهده دارد برای برگزاری بازی تدارکاتی مقابل جوانان ایتالیا از 20 اردبیهشت راهی این کشور می شود. اردوی تدارکاتی تیم ملی جوانان به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت و در 24 اردیبهشت به پایان می‌رسد. در واقع این اردو یکی از مراحل آماده‌سازی شاگردان پیروانی تا پیش از حضور در مسابقات مرحله انتخابی قهرمانی آسیا است. مسابقات انتخابی قهرمانی زیر 19سال آسیا از 6 تا 14 مهرماه برگزار می‌شود. البته محل برگزاری این رقابت‌ها هنوز از سوی ای اف سی اعلام نشده است.

25 فروردین روز قرعه کشی مسابقات مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2018 و جام ملتهای 2019 بود. گروه تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران مشخص شد و طی آن شاگردان کارلوس کی‌روش با عمان، هند، ترکمنستان و گوام هم‌گروه شدند. مسابقات این مرحله به طور رفت و برگشتی برگزار می‌شود و طی آن 40 تیم در قالب هشت گروه به رقابت خواهند پرداخت. بازی‌های تیم ملی ایران در این مرحله از 26 خرداد آغاز می‌شود و طی آن ملی پوشان با سفر به ترکمنستان نخستین بازی خود را مقابل تیم ملی این کشور برگزار می‌کنند.

دومین دیدار ایران در تهران و مقابل تیم ملی گوام در 12 شهریور انجام خواهد شد و سومین بازی در کشور هند و برابر تیم ملی این کشور در تاریخ 17 شهریور برگزار می‌شود. شاگردان کی روش برای پیگیری سومین دیدار خود در تاریخ 16 مهر عازم عمان می‌شوند تا به مصاف تیم ملی عمان بروند. تیم ملی فوتبال ایران در 21 آبان میزبان تیم ترکمنستان خواهد بود و 26 آبان‌ماه با سفر به گوام دیدار برگشت خود مقابل این تیم را برگزار می‌کند. همچنین دو دیدار نهایی ملی‌پوشان بزرگسال کشورمان در تهران مقابل تیم های هندوستان و عمان به ترتیب در تارخ های 5 و 10 فروردین 95 پیگیری خواهد شد. تاکنون ساعت و ورزشگاه محل برگزاری بازی‌ها از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام نشده است.

تیم ملی فوتسال بزرگسالان آقایان در حال برنامه‌ریزی برای حضور در تورنمنت 4 جانبه پرتغال است. این تورنمنت از 3 تا 8 خرداد برگزار می‌شود که مکاتبات نهایی بین فدراسیون ایران و پرتغال در حال انجام است. البته تاکنون حضور دو تیم ایران و پرتغال مشخص شده است. در واقع حضور در این تورنمت، آماده سازی مناسبی برای شاگردان خسوس خواهد بود چراکه این تیم از 20 بهمن تا اول اسفند ماه برای دفاع از عنوان نایب‌قهرمانی خود باید در مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا شرکت کند.

تیم ملی جوانان بانوان ایران برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی زیر 19سال بانوان آسیا که از تاریخ 27 مرداد تا 7 شهریور برگزار می‌شود عازم چین خواهند شد. مهناز امیرشقاقی سرمربیگری این تیم را بر عهده دارد و بازیکنان خود را برای حضور در مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا که با حضور تیم‌های کره شمالی، کره جنوبی، چین، ژاپن، استرالیا، تایلند و ازبکستان آماده کند. این تیم تاکنون یک دیدار تدارکاتی مقابل ازبکستان و در سال گذشته برگزار کرده و در سال 94 هم طبق اعلام کادرفنی، تیم ملی جوانان بانوان 2 بازی دوستانه بین المللی و یک اردوی تدارکاتی در تایلند خواهد داشت تا با آمادگی کامل به رقابت‌های آسیایی چین اعزام شوند.

همچنین اولین دوره مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا (بانوان) از 26 شهریور در مالزی آغاز می‌شود و هنوز زمان قرعه‌کشی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص نشده است اما طبق اعلام کادرفنی، تیم‌هایی چون ویتنام، ژاپن، کره جنوبی، ایران، چین، هنگ کنگ، اندونزی، اردن، مالزی، ازبکستان و تایلند به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. این تیم برای شرکت در اولین دوره رقابت‌های قهرمانی فوتبال آسیا، تورنمنت 4 جانبه روسیه، بازی‌های دوستانه با تیم های ملی ویتنام و تایلند را پیش‌رو دارد. ملی پوشان فوتسال بانوان کشورمان زیر نظر یاری تا 4 مهر به رقابت در این دوره از مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا خواهند پرداخت.

پس از شکست سنگین تیم های امارات، اردن، بنگلادش و هند از ایران، تیم ملی نوجوانان بانوان کشورمان توانست جواز حضور در مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا را کسب کند. تیم ملی زیر 16 سال ایران به سرمربیگری شادی مهینی از ابتدای سال 94 اولین اردوی آماده سازی خود را از سوم اردیبهشت ماه جهت حضور در بازی‌های پیش رو آغاز می‌کند. رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا (بانوان) از 13 تا 24 آبان در چین پیگیری می‌شود و طی آن تیم ملی زیر 16سال ایران در این مسابقات حضور خواهد داشت.

این برنامه بنابر آخرین اطلاع رسانی کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت گرفته و پس از اعلام برنامه نهایی مسابقات که در برخی از آنها مکان برگزاری مشخص نشده است، سایت رسمی فدراسیون برنامه دقیق و نهایی را اعلام خواهد کرد.

دیدگاه‌ها