کد خبر : 1242433 | 03 خرداد 1394 ساعت 12:32 | 20.2K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی با ثبات ترین مربیان لیگ

فیروز کریمی و 26 سال حضور روی نیمکت

نیمکت های لیگ‌برتر چهاردهم جزو کم ثبات ترین نیمکت های تاریخ فوتبال لیگ بود.

فیروز کریمی و 26 سال حضور روی نیمکت
به گزارش "ورزش سه"، به طور مستمر در ابتدای لیگ چهاردهم 3 نفر یعنی قلعه‌نویی، عبدالله ویسی و علی دایی پیش از شروع فصل هدایت تیم های خود را در لیگ های گذشته عهده دار بوده اند.

1. قلعه‌نویی: سومین فصل مستمر خود را در استقلال سپری کرد، با این حال سابقه 4 سال حضور دیگر را هم در استقلال داشته و 7 سال مجموعا در این تیم بوده است.

2. علی دایی: دومین فصل مستمر خود را در حالی با پرسپولیس شروع کرد که یک سال و نیم هم هدایت سرخپوشان را در سال های 88 تا 90 عهده دار بود و با توجه به برکناریش در هفته هفتم 2 فصل کامل با 18 بازی در 2 فصل دیگر سرمربی سرخ ها بوده است.

3. عبدالله ویسی: از زمان صعود استقلال‌خوزستان در سال گذشته سرمربی این تیم شد. ویسی و قلعه‌نویی تنها مردانی هستند که در 2 فصل متوالی با یک تیم لیگ را شروع کرده و به پایان رساندند.

استارت از خرداد 93

سرنوشت چند مربی در فوتبال ایران از خرداد 93 شروع شد و آنها بلافاصله بعد از پایان لیگ سال گذشته کارشان را شروع کردند. گل‌محمدی در ذوب‌آهن، منصوریان در نفت، اسکوچیچ در فولاد، مجید جلالی در سایپا و علیرضا مرزبان در پدیده هدایت تیم های مورد اشاره را عهده دار بودند. در این بین گل‌محمدی پارسال هدایت نفت و اسکوچیچ با هدایت ملوان در لیگ ایران حاضر بودند. جلالی هم در نیم فصل اول پارسال عهده دار هدایت تیم فوتبال تراکتورسازی بود. مرزبان برای اولین بار به عنوان سرمربی در لیگ ایران و منصوریان بعد از تجربه 4 سال قبل پاس در لیگ‌برتر استارت زدند.

زیر یک سال

مربیان سایر تیم ها کمتر از 6ماه سابقه حضور در تیمشان را دارند.

پرسپولیس: برانکو از 40 روز پیش سرمربی پرسپولیس شده است. تجربه حضور او در لیگ ایران همین مدت است با این حال برادر کوچکترش 10 سال قبل در لیگ ایران فعالیت کرده بود.

تراکتور: تونی، از 3 سال قبل در لیگ ایران حضور دارد اما در لیگ امسال از هفته نوزدهم به تراکتور اضافه شد. او در 3 فصل گذشته، 55 بار هدایت تراکتور را در لیگ عهده دار بود.

صبا: مهدی تارتار که کل پارسال عهده دار هدایت تیم گسترش فولاد بود، در هفته دهم لیگ تیمش را به فراز کمالوند تحویل داد. تارتار از سال 87 کارش را در راه‌آهن به عنوان سرمربی و جانشین محمود یاوری شروع کرد.

گسترش فولاد: فراز کمالوند از سال 88 که تراکتورسازی به لیگ‌برتر آمد عهده دار هدایت این تیم شد. او 2 سال از لیگ‌برتر دور بود و سرانجام از پاییز پارسال به لیگ‌برتر برگشت.

راه‌آهن: در لیگ پارسال راه‌آهن ابتدا حمید استیلی را داشت که تجربه سرمربیگریش به سال 88 در استیل آذین برمی گردد و 2 سال تمام در لیگ‌برتر نبود. علی لطیفی اولین تجربه سرمربیگری خود را سپری کرد اما فرهاد کاظمی که در 12 بازی آخر، هدایت راه‌آهن را عهده دار بود، اولین دور مربیگری خود را از 20 سال قبل با تیم فوتبال بهمن شروع کرد.

ملوان بندرانزلی: نیم فصل دوم، فیروز کریمی سکان هدایت ملوان را در دست گرفت. او سال گذشته مدت کوتاهی را در بازی پلی آف با ذوب‌آهن بود. کریمی از سال 68 فعالیت مربیگری را آغاز کرد و بین سرمربیان حال حاضر لیگ فیروز کریمی با 26 سال، سمت ریاست سنی را دارد!

پیکان: منصور ابراهیم‌زاده با 59 سال تنها 7 سال سابقه سرمربیگری آن هم موفق را دارد. او در نیم فصل اول از پیکان در حالی برکنار شد که در تمام 7 سال قبل فعالیت مستمر سرمربیگری داشت، مرفاوی اما از سال 88 سرمربیگری را آغاز کرده اما ششمین سال مربیگری برای او با سقوطی تلخ، تلخ تر شد!

نفت‌مسجدسلیمان: بهروز مکوندی که مسجدسلیمانی ها را به لیگ‌برتر آورده بود 8 هفته اول را با تیمش نبود تا در لیگ امسال 22 بازی بر مصدر کار و امور تیمش باشد.

سپاهان: حسین فرکی از سال 89 به صورت مستمر در لیگ کشور بود. بقای نفت در سال اول، رساندن نفت به جمع تیم های بالای جدول در سال دوم، حضور در فولاد و قهرمانی در لیگ 92، او در 5 فصل اخیر تنها در 8 بازی اول لیگ امسال مربی نبود، او در 2 فصل اخیر با 2 تیم مختلف قهرمانی لیگ شده است.

دیدگاه‌ها