کد خبر : 1243078 | 06 خرداد 1394 ساعت 12:47 | 26.2K بازدید | 0 دیدگاه

من از قبل باخت پرسپولیس را پیش‌بینی کردم

امامی‌فر: وزارت ورزش مقصر است، نه درخشان

علیرضا امامی‌فر مربی سابق پرسپولیس معتقد است یکی از فواید صعود این تیم به مرحله یک هشتم حضور پرشور تماشاگران در ورزشگاه ها بود.

امامی‌فر: وزارت ورزش مقصر است، نه درخشان
امامی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش سه" گفت: همانطورکه پیش از این بازی هم پیش‌بینی کرده بودم احتمال برد پرسپولیس کم بود. واقعیت این است که انتظاراتی که از پرسپولیس برای صعود به مرحله بعد وجود داشت، منطقی نبود اما شاید از لحاظ احساسی چنین امیدواری ای بد نبود.

انتظارمان از پرسپولیس زیاد بود

اگر منطقی نگاه کنیم انتظارمان از تیم پرسپولیس در جام باشگاه های آسیا زیاد بود. تا همین جا هم حضور تیم جای تقدیر داشت. با توجه به جذب بازیکن دست درخشان و برانکو مخصوص روی نیمکت خالی بود در صورتی که تیم های حریفی مثل الهلال و لخویا با تمام قدرت در چنین دیدارهایی ظاهر شده بودند و شرایط ما واقعا با آنها متفاوت بود.

وزارت ورزش مقصر است، نه درخشان

امامی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا خریدهای ضعیف درخشان در نیم فصل باعث نشده که دست برانکو در بازی های آسیایی خالی باشد او جواب داد که؛ من اینقدر که وزارت ورزش را در حذف پرسپولیس مقصر می‌ دانم مربی ها و آقای درخشان را مقصر نمی‌ دانم. متاسفانه شرایط مالی لازم برای آقای درخشان و یا حتی علی دایی در ابتدای فصل فراهم نبود که آنها بتوانند بازیکنان مورد نظرشان را در ابتدای فصل جذب کنند و همین شد که بازیکنانی مثل سیدجلال حسینی و خیلی های دیگر را از دست دادند. در نیم فصل آقای درخشان در شرایطی می‌ خواست تیم را ببندد که سیاسی مدیرعامل باشگاه به زندان افتاده بود. همین کار را برای پرسپولیس سخت کرد. الان هم که باشگاه اجاره خانه اومانیا را نداده و کادرفنی هم که هیچ پولی نگرفتند. هر وقت هم که به باشگاه مراجعه می‌ کنیم کسی به حرفمان توجه نمی‌ کند.

پرسپولیس به لحاظ روانی آماده بازی با الهلال نبود

من فکر می‌ کنم بازیکنان پرسپولیس به لحاظ روانی آمادگی حضور در چنین بازی حساسی را نداشتند. شاید هم عربستانی ها توانسته بودند، اضطراب بازی را به بازیکنان ما القا کنند طوری که طارمی و عالیشاه که هیچ وقت عصبی نمی‌ شدند در این دیدار متفاوت بودند. به لحاظ فنی آقای برانکو سعی کرده بود همان چیزی را که در دور رفت دید در بازی برگشت هم پیاده کند. اما وقتی که تیم حریف دید نمی‌ تواند با روش خودش از جلوی خط دفاع نفوذ کند، با روش خودش از فضاهای پشت مدافعان در چپ و راست استفاده کرد و با پاس های قطری نظم دفاع را برهم زد.

من از قبل باخت پرسپولیس را پیش‌بینی کردم

من پیش از این بازی هم پیش‌بینی کرده بودم با توجه به شرایط بازی و نفرات حاضر در این مسابقه این اتفاق می‌ افتد و اینکه دفاع صرف کردن می‌ تواند برای هر تیمی خطرناک باشد. جدا از مسابقات به عقیده من همین که بازی های آسیایی باعث شد که دوباره 100هزار تماشاگر پرشور پرسپولیس به استادیوم بیایند، مهمترین اتفاق است و فکر می‌ کنم تا روزی که خصوصی سازی شرایط را برای پرسپولیس فراهم نکند که دوباره بتواند حضور روزهای اوجش را داشته باشد، متاسفانه فوتبال ما پیشرفت نمی‌ کند.

در پایان جا دارد درگذشت ایرج جنگی مدیر تدارکات تیم را هم تسلیت بگویم.

دیدگاه‌ها