کد خبر : 1243680 | 09 خرداد 1394 ساعت 18:56 | 33.6K بازدید | 0 دیدگاه

از سیر تاپیاز جنجال در گزارش ویژه "ورزش سه"

پشت پرده ماجرای تبانی لیگ یک

بعد از صعود تیم مس کرمان به مرحله پلی آف و راه نیافتن تیم نساجی قائمشهر به این مرحله، جنگی علنی بین این دو باشگاه در گرفت که طی آن، تیم مس کرمان متهم به تبانی در بازی خود در لیگ دسته اول شد.

پشت پرده ماجرای تبانی لیگ یک
به گزارش "ورزش سه"، در این مطلب سعی شده نگاهی کاملا واقعی و به دور از گرایش به سمت تیم خاصی، به این موضوع نگاه شود.

پایان نیم فصل اول بدون حرف و حدیث
پس از پایان دور رفت بازی های لیگ دسته اول در گروه اول، تیم فولاد نوین خوزستان در صدر جدول قرار گرفت، تیم مدعی نساجی قائمشهر با کسب 16 امتیاز در رده پنجم جدول و دیگر تیم مدعی این گروه یعنی مس کرمان با کسب فقط 10 امتیاز در رده 11 جدول رده بندی قرار گرفتند.

مسی ها که در نیم فصل اول، چند بازیکن اصلی خود را به دلایل مصدومیت و خدمت سربازی از دست داده بودند برای شروع نیم فصل دوم به تقویت تیم خود پرداهتند و بازیکنان جدیدی جذب کردند تا بتوانند جایگاه خود را در جدول رده بندی بهبود بخشند.

صعود از رتبه یازدهم به دوم و از رتبه پنجم به سوم
در نیم فصل دوم مسی ها  توانست پله پله بالا بیاید و خود را در بین مدعیان قهرمانی قرار دهد و شانه به شانه تیم نساجی خود را برای کسب عنوان قهرمانی و یا رتبه دومی، بازی های خود را پیش می برد و در نهایت پس از برگزاری بیست و دومین بازی این مسی ها بودند که توانستند با کسب 26 امتیاز در نیم فصل دوم و در مجموع با 36 امتیاز از رده یازدهم جدول به رده دوم و حضور در پلی آف برسند و در طرف مقابل نیز نساجی قائمشهر، با کسب 18 امتیاز در دور برگشت بازی ها و در مجموع با کسب 34 امتیاز در رده سوم جدول جاخوش کردند و هرگونه شانس حضور در لیگ برتر را از دست دادند.

قصه از کجا شروع شد
اما چند هفته مانده به پایان بازی های لیگ دسته اول، به طور غیررسمی و پس از پایان آن، به طور رسمی حرف و حدیث ها در مورد بازی های تیم مس شروع شد و می توان صادق درودگر مدیرعامل تیم نساجی قائمشهر را پرچم دار این موضوع دانست، وی تلاش زیادی را آغاز کرد تا بتواند حقانیت صحبت های خود را در مورد امتیازهای گرفته شده توسط این تیم به اثبات برساند.

برگ برنده، واریز پول 10 میلیون تومانی
بعد از گذشت چند روز، صادق درودگر پرده از رازی برداشت که برای اهالی فوتبال جالب و عجیب بود، وی مدارکی را رو کرد که طی آن از طرف باشگاه مس کرمان به حساب فردی، مبلغ 10 میلیون تومان پول واریز شده بود. این نکته از این حیث عجیب بود که پرداخت 10 میلیون تومان با توجه به هزینه های مبلیاردی باشگاه ها برای موفقیت در لیگ، اصلا مبلغ چشمگیری نیست و اضافه بر آن، این مبلغ اندک مگر می تواند باعث عوض کردن نتیجه و یا فریب داور یک مسابقه باشد؟ در جواب به این سوال، درودگر معتقد است که پیامک هایی بین این باشگاه و فرد گیرنده پول، رد و بدل شده است که حاوی مطالب دیگری است.

گیرنده پول، سربرگ و شماره نامه و مهرامضا اصلی را در اختیار داشت
امیررضا سیف الدینی، مدیرعامل تیم مس کرمان که دی ماه سال گذشته جایگزین نژادزمانی مستعفی شد اما معتقد است که این پول بابت چاپ کتابی درباره فوتبال بود که به حساب این فرد واریز شد. وی عنوان می کند علاوه بر مس کرمان، چندباشگاه دیگر نیز این واریز را انجام داده اند. مضافا اینکه، این فرد که در سال 91 نیز به عنوان نماینده سازمان لیگ معرفی شده بود و باشگاه های مختلفی به حساب وی پول واریز کرده بودند، با سربرگ و شماره نامه و مهرامضا اصلی سازمان لیگ به سراغ ما آمد و با توجه به سابقه قبلی ایشان، این مبلغ را در سه قسط 2 ، 3 ، 5 میلیون تومانی به حساب وی واریز کردیم.

همه مدارک مس، در اختیار مسئولین ذیربط
مدیرعامل مس عنوان می کند ما بعد از واریز مبلغ مربوطه، فیش ها را به انضمام مدارک اصلی وی که بی گناهی ما را به اثبات می رساند، تحویل مسئولین ذیربط در حراست فدراسیون فوتبال دادیم تا پیگیری های لازم انجام شود. سیف الدینی ادامه می دهد که ما کار غیرقانونی نکرده بودیم که بخواهیم آن را پنهان نگه داریم و علاوه بر آن تصورمان بر این بود که این کمک را به نماینده سازمان لیگ کردیم.

سئوال مهم درباره اسناد
بعد از مدتی بحث  فیش های واریزی که سند واریز پول به حساب آن فرد بود ،  توسط مدیرعامل نساجی رسانه ای شد . نکته مهم در این باره این است که درودگر چگونه به این استاد و البته محتوای پیامک ها دست پیدا کرده است ؟
این سئوال تا به حال پاسخی نداشته و حتی روز گذشته در برنامه لیگ یک نیز پاسخی به آن داده نشد . برنامه ای که درودگر خطاب به مجری آن ، درباره سفر تهیه کننده لیگ به کرمان صحبتی مطرح کرد تا القا کند باشگاه مس در صدد تاثیر روی آرای اهالی مطبوعات است که جهت گیری آنها می تواند روی رای نهایی این پرونده موثر باشد .


پیامک ها، کمیته اخلاق و عدم اثبات تبانی
جدیدترین اظهارنظر در این رابطه از سوی محمدزاده، رئیس کمیته اخلاق مطرح شد، وی در تماس با یرنامه لیگ یک، عنوان کرد پیامک هایی بین مدیرعامل مس کرمان و فردی که پول به حساب او واریز شده، رد و بدل شد اما اصلا این مدرک تبانی را اثبات نمی کند. وی ادامه می دهد که در جلسه بعدی به طور کامل در این باره تصمیم گیری می شود، اما در حال حاضر، با دستگیری فردی که در این میان پول دریافت کرده بود به دنبال کشف مدارک جدیدتر در این زمینه هستیم.

پرسش و پاسخ در پیامک ها، عمومی بود
مدیرعامل مس کرمان معتقد است پیامک خاصی در این زمینه با آن فرد نداشته بلکه در پاسخ به اظهار لطف وی در رابطه با کمک هایش که اظهار امیدواری برای موفقیت مس کرمان می کرد پاسخ هایی کاملا عمومی داده و از زمانی که پیامک های آن فرد بودار شد، دیگر به پاسخگویی نپرداخت.

جلسه نهایی کمیته اخلاق، پس از تعیین تکلیف تیم شانزدهم
در آخرین صحبتی که از سوی محمدزاده رئیس کمیته اخلاق مطرح شده است قرار بر این شد که در روز دوشنبه جلسه ای در کمیته اخلاق تشکیل شود و در این رابطه تصمیم گیری نهایی شود، البته این جلسه در حالی شکل می گیرد و در این زمینه تصمیم گیری می شود که بازی رفت و برگشت پلی آف مشخص شده است و تیم صعودکننده به لیگ برتر و یا تیم ماندگار در لیگ برتر مشخص شده است که احتمالا مشخص شدن تیم شانزدهم لیگ برتر، تاثیر مستقیمی بر روی رای کمیته اخلاق خواهد گذاشت.

... و اما آقای م ن از قائمشهر
و البته در آخرین اتفاق ها و فعل و انفعلات این مسئله باید از مهره ای نام برد که قطع به یقین، نقش اول این ماجرا است که اخیرا دستگیر شده است و در حال حاضر، برای تکمیل مدارک و چیدن تکه های مختلف این پازل، مورد تحقیق قرار گرفته است. نکته جالب در مورد آقای م ن این است که وی در قائمشهر زندگی می کند و هر دو مدیرعامل حاضر در این پرونده معتقدند با تحقیق از این فرد، کمیته اخلاق می تواند به مدارک جدیدی دست پیدا کند.

صادق درودگر معتقد است این فرد می تواند بیشتر از این، مدارک لازم را تحویل مسئولین ذیربط دهد تا مسئله تبانی در لیگ یک به اثبات برسد، همانطور که تاکنون پرینت مربوط به پیامک های این فرد که حامل ارتباط وی با مدیرعامل مس بود، کشف شد و از طرف دیگر امیررضا سیف الدینی معتقد است این مسئله، سناریویی که در قائمشهر طراحی و مدیریت شده است و در نهایت به پاکی این تیم منجر می شود.

دیدگاه‌ها