کد خبر : 1243779 | 10 خرداد 1394 ساعت 10:45 | 32.4K بازدید | 0 دیدگاه

مایلی‌کهن:

اگر خطیبی سرمربی تراکتور بود دارش می‌زدند

اتفاقات و حاشیه‌های دیدار تراکتور و نفت در هفته‌ پایانی لیگ برتر سبب بر جای ماندن خاطره‌ای تلخ برای فو‌تبا‌ل ایران شد. حاشیه‌هایی که باعث شد اتهاماتی علیه علیرضا فغانی مطرح شود، این موضوع واکنش محمد مایلی‌کهن که این روزها در بستر بیماری است را به همراه داشت.

اگر خطیبی سرمربی تراکتور بود دارش می‌زدند
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، سرمربی سابق تیم ملی فو‌تبا‌ل ایران در حالی که در بیمارستان قلب تهران و در بخش CCU بستری است از فغانی به عنوان برترین داور ایران دفاع کرد و نسبت به اتهاماتی که به این داور وارد می‌شود، شدیدا گلایه کرد.

محمد مایلی‌کهن نسبت به اتفاقات دیدار تراکتورسازی و نفت و اتهاماتی که پس از آن به علیرضا فغانی وارد شد، ابراز تاسف شدید کرد و اظها‌ر کرد: فراموش نکنید فغانی یکی از برجسته‌ترین داوران بین‌المللی ایران محسوب می‌شود و این چنین اتهاماتی به او واقعا ناراحت کننده است.

او ا‌دا‌مه‌ داد: یادمان باشد برای این که یک داور بتواند در عرصه بین‌المللی بدرخشد، باید زحمات زیادی برای او کشیده شود. این که در حال‌ حاضر می‌بینیم فغانی یک داور برجسته شده و همه فاکتورهای لازم برای این کار را دارد مرهون زحمات بسیاری است که متاسفانه در حال‌ حاضر نادیده گرفته می‌شود.

این پیشکسوت فو‌تبا‌ل ایران با بیان این که فغانی رسیدن به جایگاه کنونی‌اش را از سطوح پایین آغاز کرد، گفت: فغانی پله‌های ترقی را به سختی طی کرد و در حال‌ حاضر خود را به عنوان یکی از برجسته ترین داوران ایران مطرح کرده است، چرا می‌خواهیم این داور فو‌تبا‌ل ایران که پدرش یکی از زحمتکش‌ترین افراد عرصه ورزش بوده را قربانی کنیم؟

او افزود: در ایران فو‌تبا‌لیست شدن بسیار راحت‌تر از داور شدن است. میزان علاقمندی به فو‌تبا‌ل در ایران بسیار زیاد است و رسیدن به این جایگاه دشواری بسیار کمتری نسبت به حضور در عرصه داوری و پیشرفت در آن دارد. مگر چقدر به این داور برجسته ایران پول داده می‌شود که این گونه او را مورد هجمه قرار می‌دهند؟ چرا برخی از افراد ناجوانمردانه بیشتر قضایای تبریز را به گردن فغانی می‌اندازند؟

مایلی کهن ا‌ضافه‌ کرد‌: اگر داور بخواهد یک بازی را در بیاورد برایش کاری ندارد. اگر داور این دیدار می‌خواست خارج از چارچوب اقدام کند چرا باید اجازه می‌داد بازی سه بر یک برده تراکتورسازی سه بر سه شود؟ داور در آن دیدار اشتباهاتی را داشت، ولی این اشتباهات بسیار طبیعی بود و در تمامی دیدارهای فو‌تبا‌ل جهان شاهد چنین اشتباهاتی هستیم.

سرمربی سابق تیم ملی فو‌تبا‌ل ایران با مطرح کردن که اینکه آیا کادر فنی تراکتورسازی در این دیدار تقصیر کار نبودند؟ گفت: سوال من این‌جا است که چرا کسی در مورد کادرفنی تراکتورسازی در این دیدار صحبتی به میان نمی‌آورد، چون اولیویرا از جنس کی‌روش است کاری با او ندارند و اگر رسول خطیبی، سرمربی تراکتورسازی بود او را در میدان شهرداری تبریز به دار می‌آویختند.

مایلی‌کهن با انتقاد از صحبت‌های یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد حاشیه‌های دیدار تراکتورسازی و نفت تهران، گفت: این نماینده مجلس در سخنانی توهین آمیز گفته بود علیرضا فغانی با درآمد 800 هزار تومانی در ماه چطور اتومبیل شاسی بلند 135 میلیون تومانی سوار می‌شود! سوال من از این نماینده مجلس این است که این صحبت‌ها یعنی چه؟ آقای نماینده مجلس! صحبت‌های شما عین اتهام زدن است. آقای نماینده! فغانی یکی از مدیران شهرداری است و منبع درآمدش از جای دیگری است. داوری که در جا‌م جها‌نی حضور داشته و تا فینال جام ملت‌های آسیا نیز رفته مطمئنا پول خوبی برای قضاوت دریافت کرده است.

او ا‌ضافه‌ کرد‌: اگر بر اساس اتهام و شائبه قرار است فغانی متهم شود من می گویم که آقای نماینده این شائبه‌ها بیشتر به شما وارد است. اگر شما در طول چهار سال حضور در مجلس به صورت میانگین در ماه 10 میلیون تومان درآمد داشته باشید در نهایت حدود 480 میلیون تومان در طول این چهار سال به دست می‌آورید و من از شما می پرسم که چرا میلیاردی برای رای آوردن هزینه می‌کنید؟ مگر حضور در مجلس شورای اسلامی چه چیزی دارد که شما حاضر می‌شوید بیش از درآمد چهار سال خود برای رای آوردن هزینه کنید؟

مایلی کهن با بیان این که این اتهامات حتی به میزان بسیار اندک نیز به داور توانمندی همچون فغانی وارد نیست، گفت: معتقدم این شائبه‌ها به برخی از منتقدین وارد است نه به علیرضا فغانی که با زحمت و کوشش و نان حلال به چنین جایگاهی رسیده است.

او هم‌چنین از اظهار نظر یکی از اعضای دپارتمان داوری ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه در این بین یکی از اعضای دپارتمان داوری نیز با اظهار نظر خود سبب به وجود آوردن برخی از حاشیه‌ها شد. همه ما در خوشی‌ها کنار هم هستیم اما آنچه مهم است حضور در ناراحتی‌هاست. این که این عضو دپارتمان داوری اعلام کرده که انتخاب فغانی از سوی فریدون اصفهانیان صورت گرفته، صحبت حاشیه‌ای است.

مایلی‌کهن ا‌ضافه‌ کرد‌: شاید بسیاری ندانند که آقای اصفهانیان خودش آذری است و جزو اهالی شریف استان زنجان است. شاید برخی به خاطر نام خانوادگی او فکر می‌کنند که ایشان اهل اصفهان هستند که این برداشت کاملا اشتباه است.

سرمربی سابق تیم ملی فو‌تبا‌ل ایران بار دیگر در پایان گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد حجم زیادی از اتهامات به سوی علیرضا فغانی بوده ایم که همه آنها کذب است. فغانی یکی از موفق‌ترین داوران ایران است که آینده ای درخشان در پیش دارد.

دیدگاه‌ها