کد خبر : 1246034 | 22 خرداد 1394 ساعت 12:39 | 6.4K بازدید | 0 دیدگاه

مشحون:سرمربی‌جدید باید‌بسکتبال را المپیکی‌کند

رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه برخلاف اعلام اولیه، انتخاب سرمربی خارجی را در اولویت قرار داده، گفت: به دنبال گزینه‌ای هستیم که نسبت به مربیان قبلی در سطح بالاتری باشد وبه المپیک هم تعهد بدهد.

مشحون:سرمربی‌جدید باید‌بسکتبال را المپیکی‌کند
به گزارش "ورزش سه" از مهر، محمود مشحون در مورد دلیل تغییر تصمیمش برای انتخاب مربی ایرانی در رأس تیم ملی بسکتبال و اینکه انتخاب یک گزینه خارجی را در دستور کار قرار داده، اظهارداشت: خیلی از انتقادات و صحبت‌هایی که در این باره مطرح شد، من را مجبور به تغییر تصمیم کرد. هر چند شاید در نهایت باز هم مجبور به انتخاب مربی داخلی شوم.

وی در این رابطه تصریح کرد: به هر حال هر راهی رفته شود، انتقاداتی را به دنبال خواهد داشت. وقتی اعلام کردم پیشنهادم انتخاب مربی داخلی برای تیم ملی است، خیلی‌ها و از جمله خود شما رسانه‌ها این‌طور انتقاد کردید که چون بسکتبال و تیم ملی به دور از انسجام و سازماندهی لازم است، می‌خواهیم امور کار را به یک ایرانی بدهیم. به هر حال وقتی این‌گونه اظهارنظرها عنوان می‌شود و از آنجا که ملاک کار ما، خرد جمعی است، تصمیم به تغییر نگاه و تمرکز روی انتخاب مربی خارجی گرفتیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: اولویت کاری‌مان را بر روی بررسی گزینه‌های خارجی و انتخاب یکی از آنها قرار داده‌ایم، اما تاکید می‌کنم اگر به مرحله‌ای از کار رسیدیم که همکاری با مربی ایرانی ضرورت داشت، کوتاهی نمی‌کنیم و سرمربی داخلی انتخاب خواهیم کرد.

مشحون در رابطه با ملاک‌های مورد نظر برای انتخاب مربی از میان گزینه‌های خارجی، گفت: بسکتبال در شرایط خاصی قرار دارد. به دنبال این هستیم تا با شرایط موجود، بهترین مربی ممکن را به خدمت بگیریم؛ مربی‌ای که سطح کاری بالاتری نسبت به مربیان پیشین تیم ملی مانند بچیروویچ، اونیکا، نناد و ... داشته باشند.

وی در مورد مسائل مالی لازم برای جذب مربی در این سطح، اظهار داشت: هر که طاووس خواهد، جور هندوستان کشد؛ وقتی نیاز داریم باید بودجه آن را هم تامین کنیم. البته مدعی نمی‌شوم مربی‌ای که می‌آوریم در حد کی‌روش فوتبال باشد، چون اصلاً توان مالی ما در آن حد نیست؛ ضمن اینکه بعید می‌دانم در این شرایط مربی‌ای حاضر به همکاری با بسکتبال ایران شود و نسبت به دستیابی به اهداف مورد نظر تعهد دهد.

"سرپرست فدراسیون بسکتبال بعد از اینکه لوکا پاویچویچ را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد، طی گفتگویی که با خبرنگار مهر داشت اعلام کرد که این مربی تعهدی به المپیک کردن بسکتبال نداده است. آیا این موضوع یعنی صعود به المپیک جزو معیارهای شما برای انتخاب سرمربی آینده خواهد بود؟" مشحون در پاسخ به این پرسش مهر گفت: پس برای چه  انتخاب سرمربی را با این وسواس و دقت انجام می‌دهیم؟ به طور حتم مربی‌ای می‌خواهیم که بتواند با شرایط فعلی تیم را برای المپیک ببندد؛ گزینه مورد نظر ما باید به این موضوع تعهد دهد.

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد نشستی که قرار بود با وزیر ورزش و جوانان در رابطه با تعیین وضعیت کادر فنی تیم ملی داشته باشد، خاطر نشان کرد: هنوز برای انجام این دیدار برنامه‌ریزی نکرده‌ایم، چون طی هفته‌های گذشته درگیری‌های کاری زیادی داشتیم. قطعاً بعد از سمینار روز شنبه و آغاز به کار کارگروه‌های تعیین شده که حتماً خروجی‌‌های خوبی خواهد داشت، برای دیدار با وزیر ورزش وقت می‌گیریم. مشابه این دیدار را با رئیس کمیته ملی المپیک هم خواهم داشت تا در مورد تصمیم‌گیری برای کادر فنی با آنها صحبت کنم. البته آنها احتمالاً تصمیم‌گیری را به خود ما واگذار می‌کنند اما انجام این جلسات لازم است.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه تا به امروز چند گزینه خارجی برای حضور در راس تیم ملی مورد بررسی قرار گرفته‌اند؟ گفت: رزومه سه مربی از کشورهای صربستان، آمریکا و اسلوونی را مورد بررسی قرار دادیم ضمن اینکه بررسی‌هایی هم در مورد رزومه کاری لوکا پاویچویچ انجام داده‌ایم. البته اینکه در مورد این مربی صرب‌تبار به نتیجه برسیم را بعید می‌دانم، چون از نظر من رزومه خیلی خوبی ندارد، اما در هر صورت جزو گزینه‌های مورد نظر است.

مشحون با تاکید بر اینکه از روز دوشنبه بررسی‌های نهایی برای انتخاب گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال آغاز می‌شود، گفت: سعی‌مان بر این اساس هر چه زودتر گزینه مورد نظر را نهایی کنیم.

دیدگاه‌ها