کد خبر : 1249430 | 08 تیر 1394 ساعت 18:37 | 348.2K بازدید | 0 دیدگاه

تغییرات جدول لیگ بعد از حکم جنجالی استیناف

راه‌آهن آخر شد و سقوط کرد، پیکان ماند

کمیته استیناف در حکمی غافلگیرکننده نتیجه 5 بازی تیم راه‌آهن که در آن از موتومبا بازیکن اوگاندایی تبار استفاده شده بود، 3 ـ صفر به نفع حریفان اعلام کرد.

راه‌آهن آخر شد و سقوط کرد، پیکان ماند
به گزارش "ورزش سه"، نتیجه هر یک از مسابقات باشگاه راه آهن که از بازیکن مذکور استفاده شده 3بر صفر به سود حریفان می شود. موتومبا که با جعل سند به صورت غیرقانونی در لیگ ایران بازی کرده بود، در مسابقات راه آهن در مقابل تیم های پرسپولیس تهران، نفت مسجد سلیمان، پیکان تهران، استقلال خوزستان و سایپا البرز بازی کرده بود. با حکم کمیته انضباطی حالا جدول لیگ سال گذشته کاملا عوض می شود و راه آهن به عنوان تیم آخر لیگ به دسته پایین تر سقوط خواهد کرد.

پیکان در پلی آف!

در جدول جدید لیگ برتر و در شرایطی که بازی پلی آف لیگ دسته اول هم تمام شده، باشگاه پیکان برنده این پرونده می شود و در حالی که این تیم به لیگ پایین تر سقوط کرده بود، حالا با 3 امتیاز اهدایی و کسر امتیاز از راه آهن در لیگ برتر باقی می ماند. در جدول جدید لیگ بعد از این حکم پیکان 29 امتیازی می شود و بالاتر از نفت مسجدسلیمان 24 امتیازی (با توجه به 2 امتیاز اهدایی به این تیم/ این تیم با پیکان مساوی کرده بود) از سقوط نجات پیدا می کند اما با توجه به اینکه پیکان در رده پلی آف لیگ است قاعدتا بازی پلی آف با مس کرمان باید دوباره تکرار شود اما با توجه به مسائل مس بعید است که این اتفاق رخ بدهد.

تغییرات جدول

استقلال خوزستان هم در جدول جدید با 29 امتیاز، هم امتیاز با پیکان است اما تفاضل گل بهتری دارد. راه آهن با کسر امتیازات 20 امتیازی می شود و در قعرجدول قرار می گیرد. پرسپولیس با 2 امتیاز بیشتر در رده هشتم باقی می ماند و ملوان هم یک پله در جدول بالا می آید و دوازدهم می شود. سایپا هم که به راه آهن باخته بود حالا با 3 امتیاز در همان رده هفتم باقی مانده اما 44 امتیازی می شود.

جدول قدیم:
1031854

جدول جدید:
1031857
حکم جنجالی

در شرایطی که گفته می شد فدراسیون فوتبال شجاعت برگرداندن رای نه چندان عادلانه کمیته انضباطی به سود راه آهن را ندارد، تصمیم کمیته استیناف جالب توجه و البته شجاعانه است. حکمی که می تواند جنجال های بیشتری را در فوتبال ایران ایجاد کند. قطعا راه آهنی ها که حالا امتیاز لیگ برتری شان از دست رفته ساکت نخواهند نشست ...

دیدگاه‌ها