کد خبر : 1249768 | 10 تیر 1394 ساعت 12:14 | 80.6K بازدید | 3 دیدگاه

لیبرو تیم ملی والیبال روسیه از شناختش نسبت به ایران می گوید

وربوف: اندرسون گفت در آزادی دیوانه خواهی شد

هم بازی سعید معروف در زنیت کازان می گوید : سعید گفته بود مردم در ایران بسیار علاقه مند والیبال هستند اما چند روز پیش که با اندرسون هم صحبت می کردم می گفت در آزادی دیوانه خواهی شد.

وربوف: اندرسون گفت در آزادی دیوانه خواهی شد
الکسی وربوف ، لیبروی با تجربه تیم ملی والیبال روسیه و زنیت کازان که شب گذشته به تهران رسید در گفت و گویی با "ورزش سه" از ذهنیت خود نسبت به تهران، سالن آزادی و تیم ملی والیبال ایران گفت.

تیم ایران را چه طور می بینید ؟

تیم ملی والیبال ایران در حال حاضر جز سطح بالاترین تیم های جهان است و در بین 5 تیم اول جهان قرار دارد. من رده بهترین تیم های جهان را اینگونه مرتب می کنم: برزیل، لهستان، ایتالیا و ایران. در این مسابقات هم توانسته اند تیم های قدرتمندی مثل آمریکا و لهستان را شکست دهند. همینطور وقتی که ما میزبانشان بودیم بالاخره ما را شکست دادند. بازیکنان ایران هم که خیلی خوب هستند.

با سعید معروف در تیم زنیت کازان روسیه هم تیمی بوده اید. او را چگونه ارزیابی می بینید؟ و هم تیمی بودن شما تاثیری در شناخت در تیم ملی خواهد داشت؟



سعید یکی از بهترین و عالی ترین پاسورهای جهان است. او برای تیم ایران یکی از مهم ترین مهره ها است. حتی می توانم بگویم او اصلی ترین بازیکن است. همانطور که می دانید پاسور مهم ترین نقش را در زمین دارد که باید بازیکنان را با هم ترکیب کند. حالا سعید در این پست قرار و رهبر تیم هم است. پس در نتیجه یک تیم عالی را تشکیل می دهد. پاسور استایل تیم را شکل می دهد. استایلی که مشخص می کند 5 بازیکن دیگر چگونه بازی کنند. من تمرینات زیادی همراه با سعید در تیم زنیت داشتم. اما او می تواند پاس های مختلفی برای اسپکر بسازد و تبدیل به 50 نوع حمله شود. پس نمی توانیم دست او را در این مسابقه بخوانیم و تاثیری نخواهد داشت. البته ما کمی از سرعت او و بعضی تفکراتش اطلاع داریم ولی او در آن سوی میدان هم ما را می شناسد. پس شرایط کاملا برابر است.

از جو استادیوم آزادی با خبر هستید؟

شنیدم که استادیوم ایران خیلی پر سروصدا است. به حدی که ما را دیوانه می کنند. سعید به من گفته که در ایران چقدر مردم علاقه مند والیبال هستند و چگونه به سالن می آیند و تیم ملی والیبال کشورشان را تشویق می کنند. مت اندرسون هم چند روز گذشته به من گفت که استادیوم ایران خیلی دیوانه کننده است و بازی کردن در آن اصلا آسان نیست.

پس راهکار شما برای مقابله با این سر و صدا چیست؟ فکر می کنید می توانید به هدفتان برسید؟

ببینید ما در سالن های شلوغ خیلی بازی کرده اید. ما هم ترجیح می دهیم به جای این که در سالن آرام بازی کنیم، در جای پر سر و صدا و شلوغ بازی کنیم. مطمئناً آسان تر خواهد بود.

دیدگاه‌ها