کد خبر : 1256413 | 10 مرداد 1394 ساعت 09:36 | 3.5K بازدید | 0 دیدگاه

کمیته ملی المپیک هزینه آماده‌سازی بوکس برای المپیک را تقبل کرد

رزوبهانی به مسابقات آسیایی نمی رود

دبیر فدراسیون بوکس بعد از جلسه با مسئولان کمیته ملی المپیک گفت: طی صحبت های انجام شده قرار شد کمیته ملی المپیک هزینه های مربوط به آماده‌سازی تیم ملی تا بازیهای المپیک ریو را بر عهده بگیرد.

رزوبهانی به مسابقات آسیایی نمی رود
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، علیرضا دانشمند فرد در تشریح مباحث طرح شده در جلسه با مسئولان کمیته ملی المپیک اظهار کرد:در این جلسه که با حضور هاشمی، شهنازی، رحیمی و چند نفر دیگر از مسئولان کمیته ملی المپیک برگزار شد بحث های بسیار خوبی صورت گرفت و نتایج خوبی هم در پی داشت.

وی افزود: مسائل مالی، چگونگی آماده سازی تیم ملی، اردوها و اعزام ها از مسائلی بود که در این جلسه در مورد آنها بحث و نتیجه گیری شد. در مهمترین مساله قرار شد هزینه برگزاری اردوها و آماده سازی تیم ملی برای بازیهای المپیک 2016 ریو بر عهده کمیته ملی المپیک باشد.

دبیر فدراسیون بوکس با تاکید بر این که در این جلسه هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک دید بسیار خوبی به بوکس داشت گفت: او، شهنازی و بقیه مسئولان با دید باز به رشته بوکس نگاه کردند و قول دادند که بودجه فدراسیونهایی که در المپیک شانس کسب مدال دارند را کامل در نظر بگیرند و ما از این نگاه خیلی خوشحالیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بوکس ایران در سبک وزن (49 و 52 کیلوگرم) ضعیف است و شانس ما برای کسب سهمیه المپیک در این اوزان بسیار پایین است قرار شد برای رسیدن به المپیک روی بقیه اوزان تمرکز کنیم؛ البته در وزن 81 کیلوگرم هم احسان روزبهانی سهمیه المپیک را گرفته و در این وزن شرایط ما مشخص است.

دانشمند فرد گفت: نفرات ملی پوش ما در این دو وزن به مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند اعزام می‌شوند ولی باید قبول کرد که کسب مدال های طلا و نقره که سهمیه المپیک را می توانند با آن بگیرند در این اوزان بسیار سخت است.

دبیر فدراسیون بوکس گفت: تیم ما باید در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند شرکت کند چرا که فدراسیون جهانی پیش نیاز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را حضور در مسابقات قاره ای قرار داده است و ما به هر شکل ممکن باید در این مسابقات شرکت کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا احسان روزبهانی هم به مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند اعزام خواهد شد؟ گفت: فدراسیون جهانی بوکس اعلام کرده کسانی که در بوکس حرفه ای شرکت دارند نمی توانند در بوکس آماتور مبارزه کنند مگر آنکه با مجوز فدراسیون جهانی باشد. این دلیل در کنار اینکه مسابقات آسیایی در 2 شهریور شروع می شود و به فاصله نزدیکی روزبهانی باید در فینال بوکس حرفه ای برای قطعی شدن سهمیه المپیکش شرکت کند باعث می‌شود تا او به مسابقات آسیایی در تایلند نرود.

دانشمند فرد با تاکید بر اینکه کیومرث هاشمی نگاه ویژه ای به احسان روزبهانی و آماده سازی هر چه بهتر او دارد گفت: با توجه به اینکه روزبهانی اولین سهمیه المپیک ایران را برای ریو کسب کرده و شانس مناسبی برای رسیدن به مدال المپیک دارد، رئیس کمیته ملی المپیک قول داد به هر شکل ممکن از این ورزشکار حمایت کند.

دیدگاه‌ها