کد خبر : 1263040 | 06 شهریور 1394 ساعت 10:25 | 7.9K بازدید | 0 دیدگاه

محک ایران درجدال باکره‌جنوبی

آغاز جام ویلیام جونز بسکتبال از فردا

مسابقات 2015 جام ویلیام جونز از روز شنبه در چین‎تایپه آغاز می‎شود و تیم ملی ایران برای برگزاری نخستین دیدار خود در این رقابت‎ها به مصاف کره‎جنوبی می‎رود.

آغاز جام ویلیام جونز بسکتبال از فردا
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، مسابقات بسکتبال جام ویلیام جونز از جمله رویدادهای ثبت شده در تقویم سالیانه فیبا آسیا است که آغاز آن از سال ۱۹۷۷ در چین‏تایپه انجام شد. تیم ملی بسکتبال ایران بنا به دعوت فدراسیون بسکتبال چین‎تایپه در بسیاری از ادوار این رقابت‎ها حضور داشته است و حتی در سال‎های ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ به عنوان قهرمانی دست یافت. در سال ۲۰۱۲ نیز مهرام به عنوان نماینده ایران در این تورنمنت شرکت کرد و طی آن به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

البته در مجموع آمریکا با ۱۵ قهرمانی بهترین تیم تاریخ جام ویلیام جونز بسکتبال است و از این حیث ایران با چهار قهرمانی و یک نایب قهرمانی در رده دوم قرار دارد.

دوره جدید مسابقات بسکتبال جام ویلیام جونز با حضور ایران و هشت تیم دیگر از کشورهای کره‎جنوبی، نیوزیلند، ژاپن، فیلیپین، روسیه، آمریکا و چین تایپه (دو تیم) طی روزهای ۷ تا ۱۵ شهریورماه برگزار خواهد شد.

طبق اعلام برنامه مسابقات ۲۰۱۵ بسکتبال جام ویلیام جونز، تیم ملی ایران روز شنبه نخستین دیدار خود در این رقابت‎ها را برابر کره‎جنوبی برگزار می‎کند. برنامه کامل دیدارهای تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات جام ویلیام جونز به این شرح است:

شنبه ۷ شهریور
ایران – کره جنوبی

یکشنبه ۸ شهریور
ایران – تیم اول چین‌تایپه

دوشنبه ۹ شهریور
ایران – ژاپن

سه‌شنبه ۱۰ شهریور
ایران – نیوزیلند

چهارشنبه ۱۱ شهریور
ایران – آمریکا

پنجشنبه ۱۲ شهریور
ایران – فیلیپین

جمعه ۱۳ شهریور
ایران – تیم دوم تایوان

شنبه ۱۴ شهریور
ایران – روسیه

به گزارش مهر، حضور در مسابقات جام ویلیام جونز آخرین اعزام تیم ملی بسکتبال پیش از شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا محسوب می‎شود. این رقابت‎ها طی روزهای اول تا یازدهم مهرماه در چین برگزار می‎شود. بسکتبال ایران در صورت قهرمانی در چین برای دومین بار صاحب سهمیه المپیک خواهد شد.

دیدگاه‌ها