کد خبر : 1264663 | 13 شهریور 1394 ساعت 15:32 | 24.1K بازدید | 0 دیدگاه

در گفتگوی اختصاصی با آ اس

ساکی: مربی رئال باید مثل آفتاب پرست باشد

آریگو ساکی، مربی برجسته ایتالیایی که سابقه یک سال مدیریت ورزشی رئال مادرید را نیز در کارنامه دارد معتقد است که مربیگری رئال دشوارتر از آنچه است که تصور می شود.

ساکی: مربی رئال باید مثل آفتاب پرست باشد
به گزارش "ورزش سه"، رافا بنیتس، سرمربی جدید رئال مادرید، زمانی(اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90) برای دیدن تمرینات ساکی در اردوی تیم میلان حضور می یافت و نت برداری می کرد. ساکی که با آ اس مصاحبه می کرد در این رابطه گفت:" چندی پیش بنیتس این مساله را با من مطرح کرد اما حقیقت امر این است که حضور او در تمرینات میلان را بخاطر نمی آورم؛ چون خیلی دیگر از مربیان جوان همچون او به تمرینات من می آمدند. لوئیز فرناندز، یورگن کلوپ و ونگر از جمله این مربیان بودند."

ساکی در مورد تغییر سبک بنیتس با گذشت زمان گفت:" همه ما تغییر می کنیم. فوتبال همین است. ساکن ماندن در یک مقطع یعنی چند گام به عقب. سختکوشی و ممارست بنیتس را ستایش می کنم. تیم های او شناسنامه خودشان را دارند."

سرمربی سابق میلان و تیم می ایتالیا در مورد تفاوت رئال بنیتس با رئال آنچلوتی گفت:" برای مربی رئال بودن باید استعداد بزرگی در وفق پیدا کردن با محیط داشته باشید.باید مثل یک آفتاب پرست باشید و مرتب رنگ عوض کنید.
وقتی مربی رئال هستید، بازیکنان بزرگی با خصوصیات متفاوت در اختیارتان است که هدایتشان کار آسانی نیست؛ چه داخل زمین و چه در خارج از زمین. آنچلوتی در این امر یک استاد بود و خیلی خوب حاشیه های رئال را جمع کرده بود.
وقتی در رئال به عنوان مدیر ورزشی فعالیت داشتم، دقیقا یادم است که مسائل روانی تا چه اندازه در نتایج این تیم تاثیرگذار بودند و مربی رئال باید در این زمینه نیز هنر خود را نشان دهد. مربی رئال بودن کار بسیار بسیار دشواری است.بطور مثال من معتقدم مربی ای چون گواردیولا نمی تواند در رئال موفق عمل کند."

دیدگاه‌ها