کد خبر : 1265411 | 16 شهریور 1394 ساعت 16:01 | 33.3K بازدید | 0 دیدگاه

ایران چگونه میزبان عراق و افغانستان شد؟

به دلیل اینکه چهار کشور عراق، افغانستان، سوریه و یمن درگیر جنگ هستند فیفا به دلیل رعایت مسایل امنیتی اجازه میزبانی رقابت های مقدماتی جام‌جهانی را نداده است.

ایران چگونه میزبان عراق و افغانستان شد؟
به گزارش "ورزش سه"، این 4 کشور که ممکن است کشور تاجیکستان هم به آنها اضافه شود، بعد از اطلاع از این موضوع، کشور ثانویه ای را برای میزبانی معرفی کرده اند که ایران رای 3 کشور را دارد و عراق، افغانستان و سوریه قصد داشتند بازی های خود را در ایران برگزار کنند.

اینکه چرا به جز یمن بقیه کشورها علاقمند به برگزاری بازی ها در ایران بوده اند، دلایل مختلفی دارد. اولین نکته این است که ایران به دلیل هزینه کم برگزاری شرایط مساعد تری دارد. به همین دلیل هم عراق و افغانستان به ایران پیشنهاد دادند که هماهنگی و هزینه های دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2018 را انجام دهند تا این دیدارهای دو تیم به میزبانی ایران برگزار شود. از طرفی حضور پرتعداد اتباع افغان و عراقی که می توانند امتیاز مثبتی برای این دو تیم است تا از حضور تماشاگر هم بهره مند باشند.

البته تیم سوریه هم می‌ خواست بازی هایش را در ایران برگزار کند اما بعد از مذاکره با مسوولان یک شبکه تلویزیونی و به دلیل مشکلات پخش تلویزیونی در ایران ترجیح داد که بازی هایش را در عمان برگزار کند تا بار میزبانی ایران سنگین تر نشود. جالب است بدانید، قبل از برگزاری مسابقات مقدماتی جام‌جهانی عراقی ها به ایران پیشنهاد داده بودند که ایران میزبان بازیهای باشگاه اربیل عراق هم در شهر تبریز باشد که فدراسیون فوتبال با این مساله مخالفت کرد.

دیدگاه‌ها