کد خبر : 1266400 | 20 شهریور 1394 ساعت 19:04 | 120.6K بازدید | 0 دیدگاه

استقلال 5 - شهرداری سمنان 0؛

برد بی دردسر استقلال برای دیدار با اسکوچیچ

استقلالی ها با پیروزی آسان برابر حریف آماتورشان از مرحله یک شانزدهم صعود کردند.

برد بی دردسر استقلال برای دیدار با اسکوچیچ
به گزارش "ورزش سه"، استقلالی ها در اولین بازی خود در جام حذفی توانستند حریف آماتور و گمنام خود را در تهران با پنج گل پشت سر بگذارند تا در مرحله بعد حریف فولاد خوزستان شوند. آبی پوشان برای حضور در آن مرحله کار سختی مقابل شهرداری سمنان نداشتند.

استادیوم : تختی تهران
داور: سیدرضا مهدوی کمک داوران: مهدی الوندی – مهدی سیفی
اخطار : 29 علیرضا رمضانی(استقلال) - 45+3 محسن کامران پور(شهرداری سمنان)

استقلال : وحید طالب لو، محمد خرسندنیا،حنیف عمران زاده، روزبه چشمی، سجاد شهباززاده(71 فرشید اسماعیلی)، میلاد فخرالدینی،علیرضا رمضانی(62 محسن کریمی)، امین حاج محمدی، جابر انصاری، میثم مجیدی(62 پروبچیچ)، یعقوب کریمی

شهرداری سمنان : مهیار طاهریان، حامد ترابی، میثم حافظی، مصطفی فولادی، مرتضی حزینی، حمیدرضا گل هاشم(83 امیرحسین عرب حجی)، سید علی زرگر، مسعود منیری، محسن کامران پور(58 محمد فغانی افروزی)، مرتضی نبوی(50 حسین شمسی)، محمد حسین نوحی

 

1039194

شرح بازی:
همانطور که پیش بینی می شد بازی با حملات استقلالی ها آغاز شد و آنها به امید بازکردن دروازه حریف گمنام خود حملاتی را روی دروازه این تیم تدارک دیدند اما تا دقیقه 20 هیچکدام از این حملات آنچنان زهردار نبودند تا بتوانند دروازه همدانی ها را باز کند تا اینکه در دقیقه 22 و بر اساس حرکت تمرین شده استقلالی ها که در این بازی چند بار به اجرا درآمد، از جناح راست مجیدی با استارتی سریع و سپس ارسال توپ روی دروازه حریف به امید تمام کنندگی شهباززاده استقلالی ها توانستند دروازه حریف را باز کنند. پس از این گل استقلالی ها به حملات خود ادامه دادند اما در هیچکدام از آنها نتوانستند آنقدری موثر باشند تا دروازه حریف را باز کنند و در طرف مقابل شهرداری سمنان نیز در طول 45 دقیقه اول تنها یکی دو حمله روی دروازه حریف خود داشت که نتوانست از آن استفاده لازم را ببرد تا نیمه اول با تنها گل استقلالی ها به پایان برسد.
اما در نیمه دوم و از ابتدای نیمه استقلالی هوای بازکردن بیشتر دروازه شهرداری سمنان را در سر داشتند و به همین حملات زیادی را روی دروازه این تیم ترتیب دادند و در نهایت توانستند چهار بار دیگر این کار را تکرار کنند تا در پایان بتوانند با نتیجه پنج بر صفر حریف خود را از پیش رو بردارند.
نکته جالب در تاکتیک بازی استقلالی ها در این دیدار حرکت تمرین شده آنها در گل های به ثمر رسیده بود، نفوذ، سانتر و ضربه سر سه حرکت اصلی آبی پوشان بود و آنها توانستند چهار گل از پنج گل خود را در این بازی از روی این حرکت به ثمر برسانند. آبی پوشان پس از حضور در مرحله هشتم نهایی باید با فولاد خوزستان دیدار کنند.

شرح گل:

1 – 0 (استقلال دقیقه 22) : حرکت سریع میثم مجیدی و سانتر زیبای وی در بین مدافعان سمنانی و روی خط محوطه شش قدم به شهباززاده رسید تا وی با ضربه سری شیرجه ای گلی زیبا را وارد دروازه شهرداری سمنان کند.
2 – 0 (استقلال دقیقه 46) : پاس یعقوب کریمی بین مدافعان تیم شهرداری فرستاده شد و شهباززاده با فراری به موقع از اشتباه مدافعان شهرداری در آفاساید گیری نهایت استفاده را برد و در حالی که توپ روی پای وی سوار نشده نشد با ضربه ای آرام دروازه حریف را برای دومین بار باز کرد.

3 – 0 (استقلال دقیقه 65) : جابر انصاری با حضور به موقع خود در محوطه جریمه شهرداری ارسال مناسبی روی دروازه این تیم کرد و پروبچیچ تازه به میدان آمده توانست با یک ضربه سر شیرجه ای دروازه حریف را برای بار سوم باز کند.
4 – 0 (استقلال دقیقه 75) : میلاد فخرالدینی نفوذی را از سمت راست ترتیب داد و در نهایت با ارسالی پروبچیچ را صاحب توپ کرد و وی نیز با ضربه سر دیگری دروازه حریف را باز کرد.
5 – 0 (استقلال دقیقه 80) : یعقوب کریمی با حرکتی تند و تیز نزدیکی های خط اوت خود را به توپ رساند و ارسالی را روی دروازه شهرداری انجام داد و میلاد فخرالدینی نیز توانست با پروازی به موقع و ضربه سری محکم دروازه حریف را برای پنجمین بار باز کند.

بهترین بازیکن:

بازیکنان هجومی استقلال در این بازی توانستند به خوبی از فرصت های به دست آمده استفاده کنند و در این میان می توان از چند بازیکن نام برد که عملکرد ویژه ای داشتند، سجاد شهباززاده و پروبچیچ با دو گل زده، یعقوب کریمی با دو پاس گل و میلاد فخرالدینی با یک گل و پاس گل بیشتر از باقی بازیکنان استقلال در این بازی درخشیدند.

اتفاق ویژه:

به ثمر رساندن دو گل توسط پروبچیچ بازیکن تعویضی استقلالی ها را می توان به نوعی ویژه ترین اتفاق این بازی دانست، این برای اولین بار بود که او برای تیم جدیدش گلزنی می کرد و از طرف دیگر نیز هنوز بحث و بررسی روی قانونی و یا غیرقانونی بودن و در بین رسانه های ورزشی برقرار است.

لحظات حساس:

دقیقه 20 – استارت و در پی آن سانتر جابر انصاری جابر انصاری روی سر شهباززاده در محوطه شهرداری فرود آمد و وی نیز با پروازی زیبا، ضربه سری خطرناک روانه دروازه این تیم کرد اما این توپ از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.

دقیقه 44 – ضربه ایستگاهی استقلالی ها را بازیکن چپ پای این تیم یعنی یعقوب کریمی به سمت دروازه زد و مهیار طاهریان با واکنشی زیبا این توپ را دفع کرد.

دقیقه 50 – یکبار دیگر نفوذ استقلالی ها این بار از جناح چپ توسط کریمی صورت گرفت و وی توپی را روی دروازه حریف ارسال کرد، میلاد فخرالدینی که کمی دیر به توپ رسید ضربه محکمی را روانه دروازه سمنانی ها کرد اما این توپ از بالای دروازه این تیم به بیرون رفت.

دقیقه 55 – خرسندنیا در جناح چپ استقلالی ها صاحب توپ شد و بی درنگ ارسالی را روی دروازه حریف داشت، این بار عمران زاده ضربه سر را به سمت دروازه حریف زد که توسط دروازه بان این تیم مهار شد.
دقیقه 57 – فخرالدینی با حرکتی سریع خود را به محوطه جریمه شهرداری رساند و شوت محکمی را روانه دروازه این تیم کرد اما این توپ از کنار دروازه این تیم راهی بیرون شد.
دقیقه 61 – حرکت زیبای رمضانی درون محوطه جریمه سمنانی ها با شوت به موقع او ادامه یافت اما مهیار طاهریان با واکنشی استثنایی این توپ را راهی کرنر کرد.
دقیقه 63 – کرنر استقلالی ها با ضربه سر شهباززاده موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف ایجاد کرد اما این توپ به تور کنار دروازه حریف برخورد کرد.
دقیقه 69 – بازهم ارسال یعقوب کریمی روی دروازه حریف انجام شد و پروبچیچ تازه گل زده، ضربه سر دیگری به سمت دروازه شهرداری شلیک کرد اما این بار هم طاهریان به زیبایی توپ را مهار کرد.


دیدگاه‌ها