کد خبر : 1269990 | 03 مهر 1394 ساعت 15:37 | 24.6K بازدید | 0 دیدگاه

نشست خبری سرمربی رئال مادرید

بنیتس: نیازی نیست به رونالدو استراحت بدهم

رئال مادرید پس از برتری 2-1 در زمین بیلبائو، فردا با روحیه ای مضاعف به مصاف مالاگا در سانتیاگو برنابئو خواهد رفت.

بنیتس: نیازی نیست به رونالدو استراحت بدهم
به گزارش "ورزش سه"، پیروزی بر بیلبائو به رئال کمک کرد تا با توجه به شکست بارسا در زمین سلتا، به صدر جدول لالیگا صعود کند. رئالی ها که روز چهارشنبه باید در زمین مالموی سوئد به میدان بروند، به برد برابر مالاگا برای ادامه روند خوبشان نیاز مبرم دارند.

رافا بنیتس، سرمربی رئال در نشست خبری بازی با مالاگا در مورد وضعیت مدافعان تیمش گفت:" برای این بازی مصدومانی داریم که البته شرایطشان روز به روز بهتر می شود اما متاسفانه په په پس از بازی با بیلبائو دچار مصدومیت عضلانی شده و هنوز وضعیتش برای بازی فردا مشخص نیست. نمی دانم باید در مورد او برای بازی با مالاگا ریسک کنم یا خیر اما تا بدین لحظه احتمال غیبت او در این بازی، بالاتر است. راموس هم برای بازی فردا در دسترس نیست.

خوشبختانه واران، هم شرایط بدنی و هم ذهنی خوبی دارد و این نشان می دهد که عملکرد ما در مورد او جواب داده است. من کمک ها و فیزیوتراپ های بسیار خوبی در کادرم دارم که روی واران به خوبی کار کرده اند. کیفیت و پتانسیل او به وضوح، افزایش یافته است. از واران بسیار راضی هستم. او در یکی از مهمترین باشگاه های دنیا در حال بازی کردن است، تیمی که قدر او را بخوبی می داند."

بنیتس در مورد صدرنشین شدن رئال در پایان هفته پنجم گفت:" هیچ دونده ای پس از یک دور پیشتاری قهرمان نمی شود و در فوتبال هم به تیم صدرنشین در پایان هفته پنجم جام قهرمانی را نمی دهند. آمارها نشان می دهند که ما کارمان را تا بدینجا خوب انجام داده ایم اما باید همین روند را تا به پایان ادامه دهیم. صدرنشینی همیشه لذتبخش است اما اگر فکر کنیم از حالا قهرمانیم، دچار اشتباه شده ایم. هنوز در آغاز راهیم و باید به کار کردن ادامه دهیم."

سرمربی رئال در مورد وضعیت رونالدو گفت:" اینکه او در دو بازی اخیرمان در لالیگا گل نزده، برای من مهم نیست. می دانم که او در این فصل نیز گل های فراوانی برای ما خواهد زد. رونالدو مهمترین بازیکن ماست چون بیش از هر بازیکنی گلزنی می کند. وقتی او شانس اول ما در هر بازی برای گلزنی است نیازی به استراحت دادن به او نیست. با این وجود خوشحالم که وقتی او در یک بازی گل نمی زند، بنزما و دیگر بازیکنان، با گلزنی هایشان ما را به موفقیت می رسانند."

بنیتس در مورد تغییر رفتاری که در او رخ داده و دیگر او را عصبی کنار زمین نمی بینیم گفت:" در ایتالیا(ناپولی) که بودم، برنامه های ورزشی اسپانیا را تعقیب می کردم و می دیدم که روی واکنش های بازیکنان و مربیان تا چه اندازه حساسیت وجود دارد و حتی لب خوانی می کنند. به همین دلیل ترجیح می دهم روی نیمکت، عصبانیتم را بروز ندهم و همه چیز را درون خودم بریزم."

بنیتس در مورد بازی با مالاگا گفت:" بازی به بازی پیش خواهیم رفت و نباید هیچ حریفی را  دستکم گرفت. به بازی ما مقابل گرانادا نگاه کنید که نزدیک بود چه بلایی سرمان بیاید. به همین خاطر کاملا روی بازی با مالاگا متمرکز شده ایم."

بنیتس در 6 بازی اخیر رئال مادرید، از 4 سیستم مختلف در بازی ها استفاده کرده است. او در توضیح این مساله گفت:" در ناپولی، 1-3-2-4 بازی می کردیم و به من می گفتند که سیستمی بسیار هجومی است ولی در اسپانیا این سیستم را دفاعی می دانند. در ناپولی خیلی روی مسائل تاکتیکی کار می کردم اما در رئال، کمتر به این مساله پرداخته ام؛ چون بازیکنان باکیفیت تری در تیمم دارم.
بازی های اتلتیک در فصل گذشته را دیده بودم و تصورم بر این بود که مقابل این تیم، 3-3-4 بهتر جواب می دهد و در عمل هم همینگونه شد.گاهی تغییر تاکتیک به شما برای حل مشکلات کمک می کند و برخی مواقع هم خیر. در اردوهای پیش فصل، روی مسائل تاکتیکی به اندازه کافی کار کردیم اما در طول فصل خیلی برای این کار زمان نداریم."

بنیتس در مورد شانس قهرمانی رئال در لالیگا گفت:" مسلما ما شانس قهرمانی هستیم همچون بایرن مونیخ در آلمان اما فعلا در ماه سپتامبر قرار داریم. ماه مارس که بیاید به شما خواهم گفت که ما شانس اول هستیم یا خیر."

بنیتس در مورد احتمال استراحت دادن به مودریچ که تاکنون در هر 5 بازی رئال در لالیگا به میدان رفته و تعداد دقایق حضور او به 235 دقیقه رسیده است، گفت:" استراحت دادن به یک بازیکن، بستگی به بازی پیش رو ندارد، بیش از هر چیزی به شرایط بدنی او نگاه کرده و در موردش تصمیم می گیرم.
اگر مودریچ در همه بازی ها به میدان رفته، بدین خاطر بوده که شرایطش خوب بوده است. پیش از هر بازی با او صحبت می کنم و او در این مدت به من گفته است که شرایط لازم برای حضور در میدان را دارد؛ البته می دانم که هر بازیکنی برای بازی کردن ممکن است این حرف را بزند اما در نهایت این مربی است که تصمیم می گیرد. ممکن است فردا برابر مالاگا به او استراحت بدهم."

دیدگاه‌ها