کد خبر : 1270280 | 04 مهر 1394 ساعت 13:47 | 17.6K بازدید | 1 دیدگاه

استعفای وزیر ورزش ژاپن بخاطر استادیوم توکیو

هاکوبون شیمومورا، وزیر ورزش ژاپن بعد از ناکامی‌ها در ساخت استادیوم ملی توکیو 2020 از سمت خود کناره‌گیری کرد.

استعفای وزیر ورزش ژاپن بخاطر استادیوم توکیو
به‌ گزارش "ورزش سه" و به نقل از ‌ایسنا‌، شیمومورا در حالی استعفا کرد که اخیرا از سوی رسانه‌های محلی گزارشی درباره دلایل ناکامی ساخت استادیوم توکیو 2020 منتشر شد.

تصمیمات نادرست شیموورا و انجمن ورزش ژاپن و اشتباه‌های کمیته‌ برگزاری بازی‌ها، عامل این ناکامی بوده است.

نخست وزیر ژاپن، شینزو آبه اعلام کرد که هزینه‌های ساخت استادیوم به دو میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. در حال‌ حاضر تلاش می‌شود تا برنامه طراحی و ساخت جدیدی جایگزین برنامه قبلی شود اما نگرانی درباره زمان پایان یافتن این پروژه‌ وجود دارد. شیمومورا بعد از جلسه کابینه استعفای خود را اعلام کرد.

طبق گزارش آژانس خبری کیودو، شیمومورا نیمی از حقوق 6 ماه اخیر خود را برای جبران اشتباهاتش باز می‌گرداند. شیمومورای 61 ساله در صحبت‌های خود گفت: نگرانی‌ها و مشکلات زیادی را در روند ساخت استادیوم برای مردم ایجاد کردم.

بودجه 1.3 میلیارد دلاری برای ساخت استادیوم در نظر گرفته شده و برنامه نهایی ساخت در ماه نوامبر تایید می‌شود.

IOC مهلت ساخت استادیوم ملی توکیو را ژانویه 2020 اعلام کرد. شرکت طراح این استادیوم، اوایل این ماه به دلیل نبود پیمانکار از پروژه‌ کناره‌گیری کرد.

زاها حدید، رییس انگلیسی – عراقی این شرکت طراحی در صحبت خود با BBC گفت این مساله یک فاجعه است زیرا شرکت او سه سال پیش در یک مزایده، طراحی این استادیوم را برنده شده است. این شرکت پیش از این به مقامات ژاپنی اعلام کرده بود که هزینه‌های ساخت بیشتر از آنچه که پیش‌بینی شده خواهد بود و دلیل آن تورم در ساخت و ساز در ژاپن است.

حدید در این‌باره افزود: مزایده بین‌المللی بود بسیاری از شرکت‌های ژاپنی نیز در آن شرکت کردند و ما برنده شدیم. رییس هیات داوران برای انتخاب طراح، تادائو آندو بود که یک طراح معروف ژاپنی است. داوران دیگری از انگلیس نیز حضور داشتند. ما این پروژه‌ را برنده شدیم، روی آن کار کردیم و با یک شرکت ژاپنی در این پروژه‌ شریک بودیم.

دیدگاه‌ها