کد خبر : 1272330 | 12 مهر 1394 ساعت 09:26 | 27.4K بازدید | 0 دیدگاه

گزارشی از اردوی تیم ملی جوانان

مشت های گره کرده برمک بعد از گل دهم!

تیم ملی جوانان بعد از پیروزی ده بر صفر در برابر نپال خود را برای بازی با اردن آماده می کند.

مشت های گره کرده برمک بعد از گل دهم!
به گزارش "ورزش سه"، مسابقات مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا در ده گروه پیگیری می شود که از هر گروه تیم های اول به همراه تیم بحرین میزبان مسابقات به دور نهایی راه می یابند و 5 تیم دیگر از بین تیم های دوم گروه ها انتخاب خواهند شد.

در روز اول بازی ها تیم امیر حسین پیروانی بهترین نتیجه را به دست آورد. زدن ده گل به تیم نپال و نزدن چند گل نشان از تیم خوب امیر حسین پیروانی می دهد. تیمی که شاید سردار آزمون ها و علیرضا جهانبخش های جدیدی را به تیم ملی معرفی کند.

1042428
البته روز پیش از آغاز بازی ها روز خوبی برای امیر حسین پیروانی نبود چرا که شاگرد او هادی نوروزی به رحمت خدا رفته بود. او در این باره می گوید:« وقتی کورش برمک این خبر را بهم داد باورم نشد .»

پیش از بازی ایران – نپال به احترام هادی نوروزی یک دقیقه سکوت اعلام شد. امیر حسین پیروانی در کنفرانس خبری بعد از بازی این پیروزی ارزشمند را تقدیم به هادی نوروزی کرد.

سرمربی تیم ملی جوانان به این بهانه می گوید: «این بازی من را یاد ده – دوازده سال قبل پیش انداخت. آن زمان که هادی نوروزی 17 – 18 سال داشت. با گوش شکسته پیش من آمد و من در همان اول تمرین فهمیدم که فوتبالیست خوبی است.»

1042429
پیروزی ده بر صفر ایران در برابر نپال بهترین نتیجه روز اول مقدماتی بود. بعد از ایران تیم ازبکستان 7 گل به بوتان زد. در بازی ایران – نپال گل اول ایران در ثانیه 16 و گل دوم در ثانیه 65 به ثمر رسید. همین مسئله شیرازه تیمی نپال را بهم ریخت.

امیر حسین پیروانی در مورد این بازی می گوید: «بین دو نیمه خطاب به شاگردانم گفتم حق ندارید حریف را تحقیر کنید اما تا جایی که می توانید باید به گل برسید...» شاید به همین خاطر بود که بعد از گل دهم ایران کورش برمک دستیار امیر حسین پیروانی مشت هایش را گره می کرد که گویی ایران گل اول را به ثمر رسانده است.

شنبه شب و بعد از جلسه تمرین آنالیز تیم اردن در سالن کنفرانس هتل همای 2 مشهد انجام شد. فریدون معینی، رئیس کمیته جوانان که درهتل پردیسان مشهد اقامت دارد یکشنبه شب خود را به محل اقامت اردوی تیم ملی جوانان رساند اما از دیگر مسئولان فدراسیون فوتبال خبری نیست.

پخش مستقیم بازی ها برای ملی پوشان ایجاد انگیزه کرده است چرا که آنها به این نتیجه رسیده اند بعد از تحمل اردوهای سخت و طاقت فرسا بالاخره دیده می شوند. ملی پوشان جوان ماه ها برای این بازی ها تمرین کرده اند. آنهم با امکاناتی که خیلی قابل اشاره نیست اما بضاعت فدراسیون فوتبال همین است.

تیم ملی در شش ماه اخیر شش بازی دوستانه داشته است که فقط یک بازی با تیم سرشناس بوده است یعنی ایتالیا.

تیم به رغم این پیروزی پر گل مغرور نشده است. سرمربی تیم ملی بعد از این بازی از شاگردانش خواسته است نتیجه بازی با نپال را بایگانی کنند. کورش برمک هم در پاسخ به این سوال که چرا تیم ملی در نیمه دوم هم عطش گلزنی داشت گفت: «وقتی ملی پوشان در پایان صحبت های امیر حسین پیروانی می خواستند وارد زمین شوند خطاب به آنها گفتم فکر کنید نتیجه بازی صفر – صفر است.»

می گویند این تیم ملی جوانان می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. می تواند در آسیا به روی سکو برود و به جام جهانی صعود کند چرا که فوتبال ترکیبی خوبی به نمایش می گذارد و همانند تیم کی روش یاد گرفته چگونه در برابر تیم هایی که در نیمه خودی متراکم بازی می کنند به گل برسد و البته که مقاومت را هم تیم های بزرگ یاد گرفته است. شکست دو بر یک در برابر ایتالیا آنهم در خاک این کشور گواه این مدعاست.

1042430

این تیم ملی جوانان می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. چرا که تیم یک یکدل و بی حاشیه ای است. کادر فنی تحصیلکرده و کم حاشیه ای تیم را هدایت می کنند.

کاپیتان تیم کرملا چعب است. جوانی که پیشتر در تیم نفت مسجد سلیمان چشم ها را به خود خیره کرده بود. امید نور افکن از استقلال، رضا میر شکاری از ذوب آهن، نیما میرزاد و... به یقین از این ستاره ها در آینده بیشتر خواهید شنید.

1042431

تیم ملی جوانان یکشنبه شب ساعت 19 در ورزشگاه ثامن با تیم اردن مسابقه می دهد. آخرین دیدار تدارکاتی تیم ملی هم روز سه شنبه با کویت خواهد بود و تیم ملی روز چهارشنبه با پرواز چارتر به تهران بر می گردد.

دیدگاه‌ها