کد خبر : 1272890 | 14 مهر 1394 ساعت 02:03 | 5.6K بازدید | 0 دیدگاه

در پایان نیم فصل لیگ برتر فوتسال

تاسیسات دریایی در صدر ایستاد

نیم فصل اول لیگ برتر فوتسال سال 94 ،یکی از بهترین و جذاب ترین فصل های فوتسالی این چند سال اخیر بود.هفته هایی که بازها تیم های برنده و بازنده در طول بازی تغییر کرد و نتایج غیر منتظره ای رقم خورد.هفته هایی که تیم های پایین جدول یقه صدرنشینان را گرفتند و هفته هایی که مهمانان ،بر میزبانان پیروز شدند.

تاسیسات دریایی در صدر ایستاد
به گزارش "ورزش سه" اما مهمترین مشکل فوتسال، عدم پخش زنده متوالی این بازی هاست که تنها همت برخی تیم ها که در رایزنی با شبکه های استانی ،این دیدارها را پخش میکنند.تیم های مانند فرش ارا مشهد – یاسین پیشرو قم – کاشی نیلو اصفهان و در چند هفته هم ،دیدار تیم های گیتی پسند و مقاومت و آذرخش هر ازگاهی پخش میشد. اما در شهرهایی مانند اهواز و تهران و تبریز؛انگار هیچ علاقه ای به پخش دیدارهایشان نیست.

همچنین انگار فوتسال حیاط خلوت برخی افراد شده و به علت اینکه فدراسیون و بخش های نظارتی آن درگیر فوتبال هستند ،با ایجاد جو روانی در برخی سایت ها و افراد ،تیم های خاصب را حمایت و تیم های خاصی را تحت فشار میگذارند که بهتر است فدراسیون و کمیته انضباطی به این مسئله نظارت مستقیم داشته باشد.

با این توضیح ،دیدارهای هفته 13 را مرور میکنیم.

صدرنشین بازهم 6 تا زد

تاسیسات 6 – فردوسی 0
گلزنان: علی اصغر حسن زاده ۲ و وحید شمسایی ۲ و محسن منتظمی و علی ابراهیمی (تاسیسات)

تاسیسات دریایی به تعداد بازیکن های حریف خود گلزنی کرد.در روزی که به خاطر درگیری های سال گذشته دو تیم در مشهد ،حساسیت زیادی داشت و تیم مشهدی هم با کمترین تعداد بازیکن (2 دروازبان و 5 بازکن ) به تهران رفته بود ؛با 6 گل به مشهد برگشت.در حالیکه شرایط تیم داری فردوسی مشخص نیست ومعلوم نیست در نیم فصل دوم اصلا چنین تیمی وجود دارد یا با ورود اسپانسر جدید که شرط هایی هم برای حمایت گذاشته ،تکلیف این تیم چه میشود.اما مصدومیت و غیبت های مشکوک دست این تیم را خالی گذاشته .تاسیسات هم از این فرصت استفاده کرد و با 6 گل به پیروزی رسید.این تیم با 32 امتیاز در صدر است و فردوسی با 16 امتیاز در رده 8 جدول نیم فصل ایستادند.

یاسین پیشرو و پیروزهای خط در میان

یاسین پیشرو 5 – منصوری قرچک 3
گلزنان: سعید قاسمی ۲ و محمد کوهستانی و میثم اینانلو و ناصر اطمینان (یاسین پیشرو )، محمد طاهری و افشین کاظمی۲ (منصوری )
تیم قمی که اول فصل را خوب شروع کرده بود ،در ادامه اوضاع را خراب دید و حالا خط در میان امتیاز میگرد.در هفته اخر نیم فصل توانست تیم منصوری را پس دو پیروزی متوالی متوقف کند و شرایط خود را بهبود بخشد.

دیداری که با هر گل یاسین پیشرو ؛منصوری جبران کرد و عاقبت دو گل متوالی تیم قمی ،توانست اب خوش را به گلو غیاثی بیاورد.
غیاثی که بعد از این بازی گفته: قطعا دو، سه بازیکن در نقل و انتقالات نیم‌فصل به تیم یاسین پیشرو اضافه خواهند شد و سعی می‌کنیم با هماهنگی بازیکنان با روحیه و آمادگی بهتری نسبت به دور رفت به استقبال نیم‌فصل دوم برویم.چرا که تیم در ابتدای فصل و به خاطب بی پولی روی هوا بسته شده..
یاسین پیشرو با این پیروزی 19 امیتازی شد در رده 6 ایستاده و منصوری با 15 امتیاز در رده 9 جدول است.

دومین هفته درخشان دبیری

دبیری تبریز 8 – آذرخش 3
گلزنان: علیرضا عسگری ۳ و فرهاد فخیم ۲ و رشید قلی پور و بابک اکبری و شهاب شهنازیان (دبیری تبریز) ، میلاد چراغی و سعید رضوانی و مجید احمدی(آذرخش)
پس از پیروزی دلچسب تیم دبیری در اصفهان،اینبار در تبریز میزبان آذرخش شدند و با نتیجه ای خوب ،نمی فصل را به پایان بردند.
دبیری که با گل بازی را شروع کرد ،ناگهان دو گل در دروازه خود دید و با گل دوم ؛نیمه اول را 2-2 به رختکن رفت.اما در نیمه دوم اتش بازی راه انداخت و توانست با زدن 6 گل در نیمه دوم نفس راحتی بکشد.آذرخش هم با این شکست دوباره به تیم های پایین جدول چسبید.
دبیری حالا 24 امتیازی ست و در رده چهارم و آذرخش 14 امتیاز در رده 11 ایستاده است.

تساوی و جنجال و حاشیه

ملی حفاری 4 – گیتی پسند 4
گلزنان: شهاب طالبی ۲ و بهزاد عظیمی و گل بخودی (حفاری)، احمد اسماعیل پور ۲ و مهدی جاوید و علی عابدین ( گیتی پسند)
در دیداری که جدا از گل ،حاشیه های فراونی داشت،تیم حفاری نتوانست پیروزی خود را نگه دارد و با حاشیه های ایجاد شده در تیم گیتی پسند ،مساوی در نهایت ثبت شد.
حفاری نیمه اول را با دو گل به رختکن رفت.اما گیتی پسند این دو گل را جبران کرد.در ادامه دوباره حفاری پیش افتاد و باز نتیجه مساوی شد.گل چهارم تیم حفاری منجر به خروج تیم توسط خوراکچی شد وگیتی پسندی ها به رختکن رفتند.اما طاهری تصمیم مربی خود را وتو کرد تا اختلاف این دو بیشتر نمایان شود.در حالیکه 37 ثانیه به پایان بازی مانده بود ،گیتی پسندی ها به زمنی برگشتند و در همین ثانیه ها گل مساوی را زدند تا نتیجه 4-4 ثبت شود.اما اختلاف مدیر و مربی گیتی پسند علنی شد ومعلوم نیست در نیم فصل دوم این همکاری ادامه پیدا کند.

با این نتیجه حفاری در رده 5 و با 21 امتیاز و تیم گیتی پسند با 24 امتیاز در رده سوم است.

مس ،سایه به سایه صدرنشین

میثاق تهران 3 – مس سونگون 4
گلزنان: محسن فرهمند۳ (میثاق )، حسین طیبی و بلو و دیگو داسیلوا و بابک نصیری‌(مس )
میثاق که یقه اغلب تیم ها در زمین خودی گرفته ،اما اینبار مغلوب تیم مس شد.مسی ها ابتدا گل زدند و بعد میثاق جبران کرد.اما 3 گل متوالی تیم مس ،شرایط را برای میثاقی ها سخت کرد.اما دو گل زدند و در نهایت 4-3 در زمین خودی باختند.پیروزی مس منجر به این شد که رتبه دوم را برای خود نگه دارند و با 28 امتیاز در تعقیب صدر نشین باشند.اما تیم میثاق با این شکست 18 امتیازی ماند به رده هفتم سقوط کرد.حواشی وبی پولی دراین تیم موج میزند و لک از پیشنهادهای متفاوت خود گفت و اینکه اگر پول نرسد ،میرود.خلیلی هم امروز وفردا میکند تا بتواند برای تیشمش وقت بخرد.

کاشی نیلو عاقبت برد

کاشی نیلو 3 – مقاومت البرز 2
گلزنان: ابراهیم حسینی ۲ و محسن مومنی (کاشی نیلو)، عبدالرحمان سارانی و نادر حنیفی (مقاومت)
کاشی نیلو مانند دو دیدار گذشته ،باز هم نیمه اول را با پیروزی پشت سر گذاشت.اما در نیمه دوم دو گل متوالی خورد تا کابوس باختن در تیم اصفهانی موج بزند.اما اینبار قصه تفاوت داشت و دو گلی که این تیم به ثمر رساند ،نتیجه را 3-2 به سود کاشی کرد و امید را در این تیم زنده نگه داشت.اگر چه این تیم با 7 امتیاز همچنان با فاصله در قعر جدول است ،اما باز هم این پیروزی روحیه را به این تیم برگرداند.از ان طرف هم مقوامت که اول فصل خوب شروع کرده بود ،به باخت های متوالی رسید و حالا با 12 امتیاز تیم 12 جدول است.

شهروند با جنجال یک امتیاز از مشهد برد

فرش آرا مشهد 4 – شهروند ساری 4
گلزنان: علی عبدالهی و شهرام شریف زاده ۲ و علی اسعدی ( فرش آرا)، امیرحسین رسولی ۲ و احمد دستیاران ۲ ( شهروند )
هیجان انگیز ترین دیدار هفته در مشهد برگزار شد.در جایی که بارها جای تیم برنده وبازنده تغییر کرد و در نهایت مساوی رقم خورد.
فرش ارا با گلزنی شروع کرد.اما شهروند سریع جبران کرد و در همان نیمه اول یک گل دیگر زد و با نتیجه 2-1 به سود شهروند ،تیم ها به رختکن رفتند.در نیمه دوم هم ابتدا ساروی ها گلزنی کردند که نتیجه 3-1 شد.اما در دو دقیقه تیم مشهدی به دو شوت زیبا و سرکش ،دیدار را به تساوی کشیدند.اما باز هم تیم شهروند پیش افتاد و دوباره این تیم مشهدی بود که گذاشت شهروند با 3 امتیاز به خانه برگردد.

در این دیدار اعتراض ها و جنجال تیم شهروند و رکن اصلی ان که سرپرست این تیم بود ،در نهایت منجر به اخراج او شد و حتا در دقایقی تیم شهروند را بیرون کشید و از ادامه بازی سر زد.فرش ارا هم که دروزابان اصلی خود را نداشت،با درواز بان دوم خود ( سنایی 9 که فوق العاده هم کار کرد به زمین رفت که مصدمیت وی هم منجر به حضور دروازبان تیم امید فرش ارا (رحیمی) در دروازه شد .این مصدومیت منجر به فراموشی لحظه ای گلر فرش آرا شد که تا ساعاتی پس از بازی هیچ کدام از اتفاقات بازی را به یاد نمی اورد.

از ان طرف بازیکنان شهروند به رختکن سالن بهشتی اسیب زدند که در نهایت یا میانجیگری مدیر عامل فرش آرا موضوع تمام شد.

در پایان بازی هم مدیر عامل فرش آرا به رختکن تیمش رفت وضمن خسته نباشید به بازیکنان تیمش بابت بازی خوب در نیمه دوم گفت که حاضر نیست به افرادی باج دهد تا از تیمش تعریف کنند و به وقتش و در مراجع قانونی جواب این افراد را خواهد داد.

با این نتیجه فرش ارا 10 امتیازی شد و در رده 13 ایستاده و شهروند هم با 15 امتیاز در رده 10 ایستاده.با این تفاسبر معلوم نیست که ابطحی در نیم فصل دوم هم در این تیم مربی باشد.چرا که مدیر عامل شهروند گفته بود از 5 بازی باید 10 امتیاز کسب کند که تنها توانست 7 امتیاز را جمع کند.

دیدگاه‌ها