کد خبر : 1274280 | 20 مهر 1394 ساعت 09:19 | 19.2K بازدید | 11 دیدگاه

آشفته بازار بندری ها

مروری بر رقابت‌های هفته دهم لیگ دسته اول

عصر امروز 9 دیدار از هفته دهم رقابت های دسته اول برگزار می شود و دیدار باقی مانده بین تیم های نساجی و فجرسپاسی که قرار بود امروز برگزار شود، فردا برگزار می شود.

مروری بر رقابت‌های هفته دهم لیگ دسته اول
به گزارش "ورزش سه"، امروز و در مهمترین بازی ها پیکان ؛ تیم دوم جدول با تیم بحران زده آلومینیوم هرمزگان دیدار می کند. تیم های هم خانواده مس به مصاف هم می روند. ماشین سازی میزبان شهرداری اردبیل است. خونه به خونه دیدار سختی با خیبر دارد. اما در میان مدعیان و تیم های بالا نشین جدول نفت آبادان بازی آسانتری پیش رو دارد. برزیلی های آبادان در یزد به دیدار فولاد این شهر که قعرنشین لیگ است می روند.

مس رفسنجان – مس کرمان ؛ دوئل برداران کروات
برادران مس در حالی به دیدار هم می روند که در جدول رده بندی چهارم هستند. کرمانی ها از سر جدول در ده چهار قرار دارند و رفسنجانی ها از ته جدول. در سال های اخیر جدال دو تیم به رغم هم خانواده و مهمتر از آن هم استانی بودن داغ و جنجالی بوده و غالباً با حاشیه به پایان رسیده است. دو تیم فصل قبل در مرحله پلی آف با هم بازی کردند که با برتری کرمانی ها به پایان رسید. بگوویچ که فصل قبل روی نیمکت رفسنجانی ها نشسته بود و این تیم را تا پلی آف بالا آورد امروز مقابل آنها قرار دارد و جدال سختی با هموطنش ؛ میشو که جای او گرفته دارد. مربی کرواتی که هنوز نتوانسته مس را به روزهای اوجش برساند و با توجه به حساسیتی که دیدار دو تیم دارد ، روز سختی پیش رو دارد.

فولاد یزد – نفت آبادان ؛ رویارویی اساتید تساوی
نفت که عطش زیادی برای قرار گرفتن در بالای جدول دارد باید در این دیدار به پیروزی برسد. نفتی ها به همین منظور با تمام توان به مصاف فولاد می روند. تیمی که به دلیل کسب نتایج بد فانوس دار لیگ است و در قعر جدول قرار دارد. هر یک از دو تیم که در ثبت نتیجه مساوی تبحر خاصی دارند برای اینکه در جدول یکی – دو پله ارتقاء داشته باشند در این دیدار باید برنده شوند. در حال حاضر نفتی ها با 6 مساوی رکورد دار تساوی هستند و فولادی ها هم با 4 مساوی پشت سر آنها قرار دارند.

گل گهر سیرجان – پاس همدان ؛ بازی فرار
گل گهر و پاس در جدول وضعیت خوبی ندارند. سیرجانی ها با 9 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارند و پاس هم با 7 امتیاز نوزدهم است. پاس که هفته طلسم نبردن هایش را شکست در صورتیکه بتواند گل گهر را شکست دهد 10 امتیازی شده و از قعر جدول نجات پیدا می کند. با توجه به اینکه تیم گل گهر در این دیدار میزبان است ، طبعاً کار پاس برای کسب سه امتیاز سخت است ولی با نباید فراموش کرد که گل گهر در این فصل تیمی نشان داده و برای کسب پیروزی با تاکتیک دفاعی برابر حریفان ظاهر می شود.

آلومینیوم اراک – گیتی پسند اصفهان ؛ پیروزی خانگی
آلومینیوم و گیتی تقریباً با وضعیت مشابه ایی به دیدار هم می روند. در حال حاضر گیتی پسند با 12 امتیاز در رده هشتم قرار دارد و آلومینیوم با 11 امتیاز در رده نهم جای گرفته است. دو تیم با در نظر گرفتن امتیاز خود و تیم های تعقیب کننده خوب می دانند که مساوی در این دیدار برای شان سم است و به همین منظور برای کسب هر سه امتیاز بازی برنامه ریزی کرده اند. نگاهی به بازی های قبلی دو تیم نشان می دهد آلومینیومی ها در اراک و در حضور طرفدارنش ، تیمی جنگجو و دونده است که جزء برد ارضایش نمی کند و از سویی گیتی پسند هم بیرون از خانه بیش از آنکه به فکر برد باشد به دنبال نباختن است و همین نوع نگاه و تفکر اصفهانی ها باعث می شود تا اراکی ها بی محابا برای کسب برد بجنگند.

خیبر خرم آباد – خونه به خونه بابل ؛ قلعه خیبر
خیبر تیمی جوان ، دونده و البته جنگجو است و بازی با این تیم به ویژه در خرم آباد برای هر تیمی سخت است. خونه به خونه بابل که بر اساس تفکرات اکبر میثاقیان بسته شده و برای پیروزی خودش را به آب و آتش می زند در حال حاضر 17 امتیازی است و در رده سوم جدول قرار دارد و اگر در این دیدار برنده شود جایگاهش حفظ می شود ولی اگر مغلوب خیبر شود رده سومی را ازدست می دهد. خیبری ها که هم اکنون با 14 امتیاز در رده هفتم جاخوش کرده اند در صورت برد خانگی برابر خونه به خونه 17 امتیازی شده و به لطف تفاضل گل بهتر بالاتر از این تیم قرار می گیرند.

پارسه تهران – داماش گیلان ؛ برای فرار از سقوط ، داماش بازی می کند
داماش گیلان که دو هفته قبل به دلیل بی پولی در دیدار با نفت در مسجد سلیمان حاضر نشد راهی تهران شده تا در دیدار امروز با پارسه بازی کند. داماشی ها اگر در این دیدار هم غیبت می کردند از دور رقابت ها کنار گذاشته شده و به دسته سوم سقوط می کردند. داماشی ها که هفته قبل در رشت برابر نساجی متوقف شدند در دیدار با پارسه که قبلاً داماش بود به دنبال برد هستند تا خودشان را ته جدول نجات دهند و این در حالی است که پارسه با توجه به کسب اولین برد فصل این روزها با روحیه بوده و جز برد به نتیجه دیگری فکر نمی کند.

ماشین سازی تبریز – شهرداری اردبیل ؛ معاون شورا ماشین را شارژ کرد
پس از اینکه ماشین سازی هفته قبل در کرمان متحمل اولین شکست فصل شد ، یکی از اعضای شورای شهر تبریز سخنان تندی علیه بازیکنان و کادر مربیان غیر بومی ماشین سازی انجام داد و همین موضوع باعث تشنج روحی و روانی تیم شد. با توجه به همین موضوع و برای بازگرداندن آرامش به تیم ، روز گذشته محمدحسین جعفری ؛ نایب رییس و عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز با حضور در محل برگزاری تمرینات باشگاه ماشین‌سازی کادرفنی این تیم را مربیانی با دانش و با سابقه دانسته و قول حمایت از ماشین‌سازی که قدیمی‌ترین و ریشه‌دارترین تیم تبریز است را داد. با توجه به حضور نایب رییس شورای شهر تبریز در تمرینات ماشین سازی ، بازیکنان تیم روحیه تازه ایی گرفته و قصد دارند با تمام توان در دیدار با شهرداری ظاهر شده و با شکست دادن حریف همچنان در جمع مدعیان باقی بمانند.

آلومینیوم هرمزگان – پیکان تهران ؛ آشفته بازار بندری ها
بازیکنان آلومینیوم همچنان چشم به درب باشگاه دوخته اند تا شاید یکی احساس مسئولیت کرده و سراغی از آنها بگیرد. بازیکنانی که تا همین امروز هم همت کرده و بدون دریافت حق و حقوق شان در بازی ها حاضر شده اند. اخبار رسیده از بندرعباس ، اخبار خوشایندی نیست. زیرا بازیکنان آلمینیوم گفته اند در صورت عدم رسیدگی مسئولان به وضعیت آنها تصمیم غیر منتظره ایی خواهند گرفت. بی تردید برای پیکان که مشکل مالی ندارد و نیم نگاهی به صدرنشینی دارد به هم ریختگی میزبان ایده آل است. پیکانی ها اگر بتوانند از به هم ریختگی آلومینیوم استفاده کرده و صاحب سه امتیاز بازی شوند و از سویی نساجی هم فجرسپاسی را متوقف کند به صدر جدول صعود می کنند.

نفت مسجد سلیمان – ایران جوان بوشهر ؛ بی خیالی کمیته انضباطی
نفت در دیدار با ایران جوان بازیکن محروم و مصدوم ندارد و فقط برای پیروزی بازی می کند. نفتی ها در دیدار با فجر سپاسی با ارایه بازی بسته و دفاعی در پی کسب یک امتیاز بازی بودند ولی در دقیقه 95 مسابقه با اشتباه فردی و لو دادن توپ دروازه شان باز شد و دست شان از امتیاز خالی ماند امروز قصد دارند با تاکتیکی هجومی و بازی رو به جلوه هر سه امتیاز بازی را به حساب خود واریز کنند تا از قافله مدعیان دور نمانند. نفتی ها که به دلیل مشخص نشدن نتیجه دو دیدار لغو شده مقابل پاس همدان و داماش گیلان بلاتکلیف هستند در صورت شکست دادن ایران جوان 14 امتیازی می شوند و اگر رای کمیته انضباطی به سود این تیم صادر شود 20 امتیازی شده و در میان 4 تیم بالای جدول قرار می گیرند.

نساجی مازندران – فجرسپاسی شیراز ؛ نبرد حیاتی سربازهای کلانتری
نساجی با اینکه در این فصل هم از نظر تماشاگر ، هم از نظر بازیکن و هم از نظر مالی نسبت به فصل گذشته وضعیت بهتری دارد ولی با اینحال نتایج خوبی نگرفته و بر خلاف پیش بینی ها در میانه جدول قرار دارد. این تیم که با 10 امتیاز در رده دهم قرار دارد همیشه در قائمشهر سختکوش و سخت باز بوده است. فجرسپاسی برای اینکه صدرجدول را از دست ندهد چاره ایی جز شکست دادن نساجی ندارد. کاری سخت و دشوار که بعید به نظر می رسد شیرازی ها بتوانند از پس آن برآیند.

دیدگاه‌ها