کد خبر : 1274671 | 21 مهر 1394 ساعت 18:35 | 134.2K بازدید | 4 دیدگاه

حاشیه کامل ایران-ژاپن (خبر + عکس)

از سوباسا اوزارا تا علی کریمی

بازی حساس و احتمالا تماشایی ایران و ژاپن در ورزشگاه آزادی از ساعت 17 آغاز شده است، با حاشیه‌های این بازی همراه ما باشید.

از سوباسا اوزارا تا علی کریمی
به گزارش "ورزش سه"، ایران که بازیکنانش خودش را آماده حضور در این بازی می‌ کنند، امروز با ترکیب حقیقی، غفوری، حسینی(کاپیتان)، منتظری، حاج‌صفی، عزت اللهی، ابراهیمی، رضائیان، دژاگه، امیری و آزمون مقابل ژاپن قرار خواهد گرفت که در این بین نیمکت‌نشینی آندرانیک تیموریان تا حد زیادی غافلگیرمان کرده است. همچنین مهدی طارمی و مسعود شجاعی نیز از روی نیمکت بازی را دنبال می‌ کنند.

تابلوهای تبلیغاتی آزادی به شکلی عجیب
مسوولین برگزاری این دیدار تابلوهای تبلیغاتی این دیدار با استفاده از اسپانسرهای ژاپنی پر کرده اند تا استادیوم آزادی شکلی عجیب به خودش بگیرد. حروف و نوشته‌هایی که مسلما ترجمه و خواندن آنها برای فوتبالیست‌های ایرانی غیرممکن است.

هانی نوروزی در استادیوم آزادی
هانی نوروزی که روز گذشته که در بازی روز گذشته یادبود پدرش روز درخشانی را پشت سر گذاشت امروز با حضور در استادیوم آزادی مورد تشویق هواداران حاضر روی سکوها قرار گرفته بود. او همچنان با شور و هیجان کودکی اش روی پیست حرکت می‌ کرد و به ابراز علاقه هواداران در استادیوم پاسخ می‌ داد.
مسوولان برگزاری این بازی نیز بنری از هادی نوروزی ترتیب داده بودند و در پیست تارتان قرار داده بودند.

آبی‌پوشان ایران وارد زمین شدند
بازیکنان تیم‌ملی ایران در حالی که حدود 3 هزار تماشاگر در روی سکوها حضور دارند، وارد زمین شد و مورد تشویق قرار گرفت. پیش از حضور بازیکنان، کادرفنی این تیم آیتم هایی برای گرم کردن بازینکان در نظر گرفته بود و بازیکنان طبق برنامه در حال گرم خود هستند. این در حالی است ملی‌پوشان ایران با پیراهن های آبی و شورت های سفید در زمین حاضر شدند و دروازه‌بان نیز در گوشه ای دیگر با پیراهن های سبز در حال گرم کردن خود هستند. داوران عمانی این بازی هم در میانه زمین به گرم خود می‌ پردازند.

استقبال بانوان ژاپنی از دیدار دوستانه تیمشان برابر ایران
 حدود 50 هوادار خانم ژاپنی با حضور روی سکوهای استادیوم آزادی به طرفداری از تیم خود مشغول هستند و این در حالی است که حدود 5 خبرنگار خانم ژاپنی در جایگاه خبرنگاران به پوشش این دیدار می‌ پردازند. نکته جالب توجه کری آنها با ایرانی هاست و آنها پیش از بازی کاملا به برد تیمشان ایمان دارند.

* دو ردیف از جایگاه خبرنگاران را خبرنگاران ژاپنی اشغال کرده اند و به شکلی اتوماتیک وار در حال مخابره اخبار خود هستند. آنها با خوشرویی از خبرنگاران ایرانی بابت اینکه بیشتر جایگاه را به خود اختصاص داده اند عذرخواهی کردند!

* بازیکنان ایران بعد از حدود 20 دقیقه گرم کردن به رختکن رفتند تا آخرین نکات توسط کی روش به آنها منتقل شود و برای این بازی آماده شوند. این در حالی است که ژاپنی ها هم ثانیه هایی بعد از آنها به سمت رختکن رفتند.

*برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس نیز برای تماشای دیدار دوستانه ایران و ژاپن به ورزشگاه آزادی آمد.

* کری جالب کاگاوا و اوکازاکی در حین خروج از زمین جالب توجه بود و آنها تا آستانه ورود به تونل با پاسکاری توپ به کمک ضربه سر به سمت رختکن رفتند.

* با توجه به بین المللی بودن بازی خبرنگاران ژاپنی انتظار داشتند اعلان های استادیوم به زبان انگلیسی هم اعلام شود که این مساله در حال حاضر تنها به زبان فارسی در حال انجام است و باعث دلخوری خبرنگاران ژاپنی شده است.

* فیلمبرداری پشت دروازه به سبک دهه 50؛ یک دستگاه دوربین فیلمبرداری به همراه کمرا من در سکویی در پشت دروازه مستقر شده است. این درحالی است که به صورت طبیعی باید زاویه پشت دروازه با کرین و دوربین متصل به آن پوشش داده شود .

* branko i love you... این شعاری است که تماشاچیان حاضر در استادیوم آزادی که به نظر می رسد بیشتر آنها پرسپولیسی باشند در استقبال از سرمربی پرسپولیس سر می دادند.

* اهدای گل به فرزند هادی نوروزی، فرزند کاپیتان فقید پرسپولیس در ابتدای بازی از سوی بازیکنان دو تیم انجام شد .

* یک دقیقه سکوت در ابتدای بازی به مناسبت درگذشت هادی نوروزی از سوی بازیکنان دو تیم انجام شد.

* حدود 50 عکاس پشت دروازه های دو تیم مستقر شده اند که بیشتر آنها پشت دروازه تیم ژاپن حضور یافته اند و انتظار دارند حملات ایران پردامنه تر باشد و شاهد گل از سوی ایرانی ها باشند.

* بیشتر شعارهای هواداران حاضر در استادیوم به هادی نوروزی اختصاص دارد و هواداران برای این بازیکن فقید آرزوی شادی روح دارند.

نمایش آزادانه تتو در آزادی
اشکان دژاگه هافبک تیم ملی فوتبال ایران تتوهای مفصل روی دست راست و چپ خود را آزادانه به نمایش گذاشته است.
در حالی که دژاگه در مسابقات قبلی تیم ملی از پیراهن آستین بلند زیر پیراهن اصلی استفاده می کرد، در این بازی این کار را انجام نداده است. شاید بحث های مربوط به ممنوع نبودن تتو در فوتبال ایران باعث شده دژاگه احتیاط را کنار بگذارد.

* پاسکاری های پیاپی بازیکنان ژاپنی به مذاق هواداران ایرانی حاضر در ازادی خوش نیامد و انها با شعارها و سوت خود به این مساله معترض شدند.

 اولین پرتاب اوت بلند از ایران
*وحید امیری هافبک تیم ملی فوتبال ایران اولین پرتاب اوت بلند این بازی را انجام داد که پرتاب او با ضربه سر محکم سیدجلال حسینی کاپیتان تیم ملی به اوت رفت. ایران به جز امیری، حاج صفی را هم دارد که به عنوان یک پرتاب کننده اوت بلند، مشهور است.

1069944

نگرانی کوتاه مدت از زمین خوردن امیری
*وحید امیری شماره 10 تیم ملی فوتبال ایران در دقیقه 13 پس از برخورد از ناحیه سر با بازیکن ژاپن نقش بر زمین شد و کادرپزشکی به سرعت خود را بالای سر وی رساند تا مبادا مشکلی برای امیری پیش بیاید. این فعل و انفعال یک دقیقه طول کشید و امیری خیلی سریع به بازی برگشت.

1069937

حقیقی با پیراهن مشکی
*علیرضا حقیقی دروازه بان تیم ملی پیراهن و شورت ورزشی فسفری خود را کنار گذاشته و در این بازی با پیراهن و شورت ورزشی مشکی بازی می کند. لباسی که در جام جهانی برای او شهرت آفرید.

* خبری از پرچم شانس کارلوس کی روش در این بازی نیست. کی روش که از بازی با کره جنوبی معمولا در بیشتر بازی ها با پرچمی که مدعی است یکی از هواداران به او داده و موجب شانس او می شود در بازی ها حاضر می شد در این بازی آن را به همراه ندارد.

اعتراض آزمون به پنالتی
*سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران در دقیقه 17 روی یک ارسال از کنار در درگیری با مدافع ژاپن زمین خورد و دست خود را به علامت خطای پنالتی بالا برد. اما این خطا چیز مهمی نبود.

وریا از کارت زرد گریخت
*وریا غفوری مدافع راست تیم ملی ایران در دقیقه 19 روی یک ضدحمله سریع از سوی ژاپن شینجی کاگاوا ستاره شماره 14 ژاپن را با دست سرنگون کرد که این خطا می توانست یک کارت زرد برای او در پی داشته باشد. اما داور عمانی از تخلف مدافع راست ایران گذشت و به همان خطا بسنده کرد.

1069940

تعویض زودهنگام غفوری
*وریا غفوری مدافع راست تیم ملی ایران بعد از حمله سریع ژاپن دچار مصدومیت شد و در دقیقه 21 از بازی بیرون رفت. غفوری که در این فصل برای سومین بار دچار مصدومیت می شود، خیلی زودتر از آن چیزی که تصور می شد، زمین بازی را ترک کرد و جای خود را به مهدی ترابی داد. باید دید تغییر تاکتیکی تیم ایران با این جابجایی چگونه خواهد بود.

* تماشاگران با رسیدن به دقیقه 24 از روی صندلی ها برخواستند و با شعار خداحافظ هادی نوروزی، یاد و خاطره کاپیتان فقید پرسپولیس را گرامی داشتند.

* کری شدید کوکی یونکورا با رامین رضاییان که بارها در سمت ایران با هم رقابت دارند.

* جواد نکونام در استادیوم آزادی حضور دارد و از نزدیک تماشاگر تلاش هم تیمی های سابقش با بازیکنان ژاپن است. نکونام که به تازگی از تیم ملی خداحافظی کرده یکی از مردان مورد اعتماد کی روش محسوب می شود که بارها از حضور او در جمع کادرفنی نیز استقبال کرده است.

توصیه های منتظری به امیری
* مدافع ملی پوش تیم ملی پیش از آغاز نیمه دوم لحظاتی با وحید امیری گفتگو کرد و نکاتی را به او یادآور شد.

دژاگه با انگیزه
* اشکان دژاگه که در بازی با عمان روز ضعیفی را پشت سر گذاشته بود در این بازی کاملا با انگیزه بود و بارها با پاس های دقیق خود و حمل توپش نقش پررنگش در بازی ایران را به نمایش گذاشت.

باز هم از چپ به وسط گل خوردیم
*گل تساوی ژاپن که در ابتدای نیمه دوم وارد دروازه ایران شد، تشابهاتی با دیگر گل های خورده ایران داشت. روی این صحنه موتو مهاجم ژاپن که در حالت پشت به دروازه ایران قرار داشت، قاعدتا نمی توانست ضربه مناسبی به توپ بزند اما شکل ایستادن مدافعان مرکزی ایران و البته خروج عجولانه حقیقی این فرصت را به او داد تا با ضربه سر دروازه در حالتی نامتعادل دروازه ایران را باز کند. البته حقیقی دقایقی بعد با یک خروج تماشایی روی پای مهاجم اشتباه خود را تا حد زیادی جبران کرد.

برخورد حرفه‌ای هوندا
*کیسوکه هوندا هافبک ژاپن که در دقیقه 60 بازی با تکل وحید امیری در محوطه جریمه سرنگون شد، بدون این اعتراض خاصی به داور داشته باشد، به بازی ادامه داد. این در حالی بود که داور با کمی سختگیری حتی می توانست یک پنالتی برای ژاپن اعلام کند. البته وحید امیری توپ را از مقابل پای هوندا زد و این می توانست یک پنالتی برای ژاپن باشد. نکته جالب برخورد کاملا خونسرد هوندا با این تصمیم داور بود.

اولین اخطار ملی ترابی
*مهدی ترابی گلزن ایران در بازی مقابل ژاپن به دلیل خطای روی شینجی اوکازاکی در میانه میدان اولین کارت زرد خود را دریافت کرد. مهدی طارمی دیگر بازیکن تیم ملی هم در بازی قبلی اولین کارت زرد خود را دریافت کرده بود تا تازه واردین تیم ملی آرام آرام با طعم اخطار ملی آشنا بشوند.

1069943

درگیری به نشانه جدیت
درگیری نسبتا تندی بین سردار آزمون و مدافع راست ژاپن رخ داد به سرعت دامنه پیدا کرد و دخالت بازیکنان ژاپن و کادرفنی ایران صحنه را کمی تا قسمتی تندتر کرد. این لحظه که دخالت اطرافیان را در هم پی داشت، کاملا نشان می داد که کاملا بازی ایران و ژاپن در چه سطحی از جدیت در حال برگزاری است. روی این صحنه شیطنت سردار آزمون و واکنش بازیکن ژاپن و البته واکنش ثانوی سردار عامل جنجال بود.

طارمی به جای آزمون؛ رفقای جانشین هم شدند
مهدی طارمی مهاجم جوان تیم ملی در دقیقه 84 جانشین سردار آزمون شد تا برای اولین به عنوان مهاجم هدف تیم ملی به میدان برود. آزمون که در دومین بازی متوالی موفق به گلزنی نشد، در نهایت جای خود را به بازیکنی داد که دوست صمیمی اش در همه اردوهای ملی است.

ترابی از اخراج گریخت
مهدی ترابی هافبک تیم ملی فوتبال ایران بعد از خطا روی اوکازای مهاجم جوان در حالی که نقش بر زمین بود، با دست مانع آغاز مجدد و سریع بازی توسط ژاپنی ها شد و این صحنه می توانست دومین کارت زرد را برای او در پی داشته باشد، اما داور عمانی با استناد اینکه ژاپنی توپ را روی زمین نکاشته بودند و بعد بازی را آغاز نکرده بودند، از صدور کارت زرد دوم خودداری کرد تا ترابی از زمین اخراج نشود.

* در پایان بازی اعضای کادرفنی ایران به سمت نیمکت ژاپن رفتند و از بازی جوانمردانه انها تشکر کردند.

* افشین پیروانی ثانیه هایی با مدیر رسانه ای ژاپنی ها به گفتگو پرداخت.

دومین درگیری را حاج صفی ایجاد کرد
احسان حاج صفی دفاع چپ تیم ملی ایران در دقیقه 90 با وینگر راست ژاپن درگیر شد تا یک درگیری دیگر هم رخ بدهد. حاج صفی که روی بازیکن ژاپن خطا کرده بود، برای دادن توپ اندکی تعلل کرد تا ژاپنی ها در اعتراض به او درگیری کوچکی با وی ایجاد کنند. البته دامنه این درگیری چندان جدی نبود اما کماکان از تنش بین این تیم خبر می داد.

* ژاپنی ها به سمت حدود 300 هواداری هم وطن خود رفتند و با تعظیم از تشویق و حمایت شان تشکر کردند.

* بازیکنان ایرانی هم همانند همتای خود به سمت سکوهایی که تماشاگران ایرانی حضور داشتند رفتند و مورد تشویق هواداران قرار گرفتند.

تعویض عجیب؛ آندو به جای دژاگه
آندرانیک تیموریان کاپیتان تیم ملی ایران در دقیقه 3+90 جانشین اشکان دژاگه شد. البته به نظر می رسد اشکان دژاگه که امروز روز خوبی را در زمین سپری کرد، اندکی از این تعویض ناراحت شده باشد. نکته عجیب این تعویض، حضور کاپیتان تیم ملی در ثانیه های تیم ملی بود تا یک بازی به بازی های ملی وی اضافه بشود.

میکسدزون جداگانه ژاپن

بازیکنان ژاپنی در پایان مسابقه در میکسدزونی جدا که از سوی اسپانسر تیم‌ملی این کشور تهیه شده، به سوالات خبرنگاران ژاپنی پاسخ دادند. این استند که به صورت فوری در محلی متفاوت با میکسدزون ایران نصب شد، به سرعت با خبرنگاران ژاپنی پر شد و بازیکنان این کشور با کمال ادب و احترام به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.


خانواده نوروزی در رختکن تیم‌ملی

برادر، فرزند، پدر زن و برادر زن مرحوم هادی نوروزی در پایان بازی ایران و ژاپن به رختکن تیم ملی ایران رفتند و با اعضای تیم عکس یادگاری گرفتند.

از سوباسا تا علی کریمی
خبرنگاران ژاپنی در پایان مسابقه در حالی که در میکسدزون در انتظار بازیکنان ایران بودند، با خبرنگاران ایرانی به گفت‌وگو پرداختند. یکی از ایرانی ها درباره کارتون فوتبالیست ها و نقش آن در پیشرفت فوتبال ژاپن پرسید و به نام سوباسا اوزارا اشاره کرد. پاسخ خبرنگار ژاپنی این بود که اگر ما سوباسا را داشتیم، شما هم علی کریمی را داشتید.

دیدگاه‌ها