کد خبر : 1276576 | 29 مهر 1394 ساعت 09:05 | 6K بازدید | 0 دیدگاه

پیش بازی نفت ـ راه‌آهن

زردهای خطرناک در تختی

بعد از برد 5 گله مقابل استقلال اهواز، مهدی تارتار با لشکر خطرناکش مقابل تیمی قرار می‌ گیرد که با سبک بازی مشابه می‌ تواند شرایط سختی را برای راه‌آهن رقم بزند.

زردهای خطرناک در تختی
به گزارش "ورزش سه"، نفتی ها که در تب اولین پیروزی در لیگ‌برتر می‌ سوزند، بعد از یک نمایش نسبتا خوب مقابل گسترش فولاد حالا میزبان راه‌آهن هستند. این یک دربی کوچک بین تیم های بی تماشاگر تهرانی است. دو تیمی که با سبک و سیاق و شرایط کاملا متفاوت مقابل هم صف آرایی می‌ کنند. اگرچه این بازی تماشاچی چندانی نخواهد داشت اما از مهمترین بازی های روز دوم هفته نهم لیگ است.

شرایط

هر چند دو تیم هم اکنون در نیمه پایین جدول به سر می‌ برند اما شرایطشان زمین تا آسمان با هم فرق دارد. نفت‌تهران با ستاره هایی که در فصل نقل و انتقالات جذب کرد همه را مجاب کرد که این تیم را یکی تیم مدعی در جدول رده‌بندی بدانیم اما در عمل هرگز این اتفاق نیفتاد. در حالی که 8 هفته از شروع لیگ‌برتر می‌ گذرد، شاگردان علیرضا منصوریان تا حالا طعم برد را نچشیده اند و با 5 امتیاز در رده چهاردهم جدول رده‌بندی قرار دارند. اما راه‌آهن در دو هفته ای که مهدی تارتار هدایت آن را به دست گرفته شرایط کاملا متفاوتی دارد. این تیم در دو بازی آخر خود 4 امتیاز کسب کرده و از آن مهمتر موفق شده 8 گل به ثمر برساند. شرایط این تیم کاملا رو به رشد است، هر چند که آنها هم با کسب 9 امتیاز در رده دوازدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته اند.

جدال خط حمله های خوب و بد

بازی فردا یک نکته جالب دارد و آن هم این است که راه‌آهن با زدن 13 گل بعد از استقلال و به همراه پرسپولیس بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد اما اوضاع برای شاگردان علیرضا منصوریان هرگز خوب نیست. این تیم با وجود مهاجمان با کیفیتی مثل ارسلان مطهری، پیام صادقیان، آلویز نونگ و مهدی مومنی هم اکنون با 6 گل زده، چهارمین خط حمله بد لیگ محسوب می‌ شود.

دوئل ویژه

بازی فردا بی تردید یک دوئل ویژه بین سیدجلال حسینی و مهرداد محمدی محسوب می‌ شود. مهرداد محمدی هم اکنون با 6 گل زده در صدرجدول گلزنان قرار دارد و همه به خوبی می‌ دانند که چه بلایی می‌ تواند سر مدافعان کند حریف بیاورد. هر چند سیدجلال یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران است، اما او مدافع سرعتی ای محسوب نمی‌ شود و حالا بازی فردا می‌ تواند روز مهاجم جوان راه‌آهن باشد.
بازی های قدیمی
نفت‌تهران در 5 فصل گذشته که در لیگ‌برتر حضور داشته، آمار بهتری نسبت به راه‌آهن از خود بجای گذاشته است. در 10 بازی گذشته دو تیم نفتی ها 5 بار پیروز شدند و سهم راه‌آهن تنها 3 پیروزی بوده است، دو بازی دو تیم هم با نتیجه مساوی تمام شده است.

نکته ویژه

نکته وِیژه بازی فردا غایبان پرتعداد بازیکنان نفت برای بازی امروز است. نفتی ها برای بازی فردا علیرضا بیرانوند را به خاطر مسائل انضباطی در اختیار نخواهند داشت. ایمان مبعلی، کارلوس سانتوس، علی عزتی، حمید بوحمدان و عباس بوعذار را در اختیار نخواهد داشت و منصوریان مجبور است در این بازی از بازیکنان جوان تر خود استفاده کند.

ترکیب احتمالی نفت:
 وحید شیخ ویسی، آرش رضاوند، سید جلال حسینی، سیامک کوروشی، وحید حمدی‌نژاد، مهدی شیری، سعید لطفی، حمید بوحمدان، وحید امیری، پیام صادقیان،آلویز نونگ

ترکیب احتمالی راه‌آهن:
ایگور ننزیچ، میلاد ابطحی، ابراهیم کریمی، سیداحمد مهدی زاده، بهادر عبدی، امین منوچهری، حمیدرضا دیوسالار، مهرداد محمدی، میلاد محمدی، حسین خیری و سپاستین استروال

دیدگاه‌ها