کد خبر : 1281855 | 21 آبان 1394 ساعت 09:46 | 24.2K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی گروه اول مقدماتی جام جهانی در آسیا

گروه A – خیال راحت عربستان

عربستانی ها با امتیازی که بعد از پنج بازی به دست آوردند توانستند خیال خود را تاحدود زیادی از صعود به مرحله بعد راحت کنند.

گروه A – خیال راحت عربستان
به گزارش "ورزش سه"، اولین بازی برگزار شده از این گروه سه روز پیش بود، جایی که فلسطینی ها در دیار عقب مانده خود به دیدار عربستان رفتند.

تیم ها و امتیازات

در این گروه در حال حاضر عربستانی ها صدرنشین هستند و اماراتی ها نیز به دنبال آنها قرار دارند. عربستان در 5 بازی خود توانسته 13 امتیاز کسب کند و امارات با یک بازی کمتر 7 امتیازی است، فلسطین با 5 بازی و 6 امتیاز، مالزی با 5 بازی و 4 امتیاز و تیمورشرقی با 5 بازی و 2 امتیاز تیم های دیگر این گروه هستند.

فلسطین صفر – عربستان صفر

بازی عقب مانده از اولین هفته دور برگشت رقابت ها، اولین دیداری بود که سه روز پیش از این گروه برگزار شد، دیداری که به دلیل تشخیص عدم امنیت در میزبانی فلسطینی ها عقب افتاده بود، تیمی که در این بازی نیز به مانند بازی رفت عربستانی ها را به مشکل انداخت و در حالی این تیم را با نتیجه تساوی بدون گل متوقف کرد که در بازی رفت و در عربستان نیز با گلی که در وقت های اضافه دریافت بازی را با نتیجه سه بر دو به میزبان واگذار کرده بود.

امارات – تیمورشرقی

این بازی را می توان یک دیدار راحت برای اماراتی ها دانست که به واسطه نتیجه آن می توانند حداقل دومی خود را در این گروه مسجل کنند. اماراتی ها در حالی به مصاف  این تیم می روند که یک هفته پیش و در دیداری دوستانه توانستند ترکمنستان را با نتیجه 5 بر 1 شکست دهند. البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که تیمورشرقی در بازی رفت اماراتی ها را بسیار اذیت کرد و بازی خود را با یک گل به آنها واگذار کرد.

1001882

زهردارترین و کم اثرترین خط حمله

عربستانی ها تاکنون توانسته اند زهردارترین خط حمله این گروه را به نام خود بزنند، آنها در 5 بازی خود 15 بار دروازه حریفان را باز کرده اند که البته 7 بار آن در مقابل تیمورشرقی بوده است. اماراتی ها نیز با یک بازی کمتر 12 بار موفق به گلزنی شده اند و نکته جالب در مورد این تیم این است که آنها 10 گل از این 12 گل را در بازی برابر مالزی به ثمر رسانده اند. در طرف مقابل مالزی و تیمور شرقی با به ثمر رساندن تنها 2 کم اثرترین خط حمله را در این گروه دارند.

بهترین و بدترین خط دفاع

تیم ملی امارات با تنها 2 گل خورده بهترین خط دفاعی را در این گروه برای خود ساخته است، این در حالی است که مالزیایی ها با 20 گل خورده که 10 تای آن تنها در یک بازی بوده است بدترین خط دفاعی را از آن خود کرده اند.

بازیکنان برتر

محمد السهلاوی که تا اینجا عنوان آقای گلی این رقابت ها را یدک می کشد از عربستان توانسته 8 بار دروازه حریفان را باز کند و احمد خلیل از امارات با 5 گل به صورت مشترک در رده دوم ایستاده است. علی مبخوت اماراتی نیز تاکنون توانسته 3 بار دروازه حریفان را باز کند.

دیدگاه‌ها