کد خبر : 1282439 | 23 آبان 1394 ساعت 17:02 | 49.7K بازدید | 1 دیدگاه

روز مصدومیت در تقویم فوتبال

23 سال از آسیب مغزی پارسا گذشت

23 سال قبل در چنین روزی اتفاق تلخی رخ داد، در بازی بین 2 تیم گسترش تهران و پیام، محمد پارسا جوان 21 ساله پیام در برخورد با حسن اسپیلی، به شدت مصدوم شده به حال اغما رفت.

23 سال از آسیب مغزی پارسا گذشت
به گزارش "ورزش سه"، پزشکیار حاضر در ورزشگاه در محل آسیب دیده یعنی پس سر محمد پارسا، یخ گذاشت همانگونه که روی عضلات صدمه دیده می‌گذاشت، این اتفاق باعث انقباض شریان‌های مغزی و آسیب مغزی head injury برای پارسا شد. پارسا به کما رفت و در 40 روز وزن او از 70 به 32 کیلو تقلیل یافت، او برادر کوچکتر شهید ابوالفضل پارسا بود که در مسابقات باشگاه‌های تهران سال‌های 64 و 65 بود و سابقه بازی برای تیم خوب بانک ملی در چند بازی از جمله بازی برابر استقلال را داشت. دیداری که استقلال در سال 64 با گل چنگیز برنده شده و به نیمه نهایی صعود کرد. ابوالفضل سال 66 در جبهه‌های جنگ تحمیلی به شهادت رسید.

محمد یک پدیده در فوتبال تهران بود که در تیم پیام همبازی مردانی چون سرخه‌ای، ضیاء عربشاهی، مجتبی بیاتی، یوسف سورانی و ... بود. او که به نحوی اعجاب آمیز از مرگ نجات یافت، اما هیچگاه نتوانست بایستد و حرف بزند. محمد 23 سال است چنین معلولیتی دارد و علیرغم ادعاها و حرف و حدیث‌ها، به جز فدراسیون فوتبال زمان دادکان و باشگاه سایپا کمتر کسی به قول‌های داده شده به او عمل کرده است.

در زمان ریاست هاشمی‌طبا در سازمان تربیت بدنی انتخاب روز 23 آبان به روز مصدومیت در فوتبال در تقویم ورزش و راه‌های پیشگیری و به حداقل رساندن آن، پیشنهاد شد و در آستانه اجرایی شدن بود که با رفتن او از سازمان و سپس کمیته المپیک این موضوع را مسکوت ماند.

دیدگاه‌ها