کد خبر : 1286152 | 09 آذر 1394 ساعت 11:35 | 35.7K بازدید | 2 دیدگاه

صدرنشینی استقلال خوزستان با بازی های دفاعی

گواردیولای ایرانی به سبک مورینیو می‌برد

هرچند سرمریی موفق استقلال خوزستان علاقه زیادی به پپ گواردیولا سرمربی بایرن مونیخ دارد اما با مشاهده بازی این فصل تیمش به راحتی می توان فهمید که هرگز از سبک بازی های این مربی پیروی نمی کند.

گواردیولای ایرانی به سبک مورینیو می‌برد
به گزارش "ورزش سه"، عبدالله ویسی امسال با کسب نتایج  حساب شده و با زدن کمترین گل موفق شده تا پیش از شروع بازی‌های امروز به صدر جدول رده بندی تکیه بزند. او تا پیش از این فصل به ارائه بازی‌های تهاجمی معروف بود اما نتایج ضعیفش در 3 فصل گذشته باعث شده به فوتبال دفاعی روی بیاورد و اتفاقاً بسیار هم در ارائه این سیستم موفق بوده است.

ویسی در این فصل تیمش با 4 گل خورده در 13 بازی آمار فوق العاده ای را از خود به جای گذاشته است، یعنی کمتر از یک گل خورده در هر 3 بازی. جالب است که دومین تیم خوب دفاعی ذوب آهن است که 9 گل دریافت کرده است، یعنی 5 گل بیشتر از استقلال خوزستان. اما آمار تیم ویسی در خط حمله بهترین نیست، این تیم تا بدین جای فصل 14 گل زده است و از این نظر استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن آمار بهتری نسبت به آنها دارد. همه این‌ها نشان می‌دهد که عبدالله ویسی در این فصل بیش از اینکه از سبک مربیگری گواردیولا الگوبرداری کند بیشتر ترجیح می‌دهد سبک بازی خوزه مورینیو در چلسی را در زمین پیاده کند. مورینیو در فصل ٢٠٠٤-٢٠٠٥ همراه با چلسی با ١١ پیروزی ١-٠ توانست قهرمان لیگ برتر انگلستان شود.

بردهای یک بر صفر

 استقلال خوزستان در این فصل در 4 بازی از 13 بازی با نتیجه یک بر صفر برنده از زمین بازی خارج شده است. این نشان می‌دهد که این تیم در تقریباً یک سوم بازی‌های با حداقل گل زده و به لطف خط دفاع مستحکمش برنده از زمین بازی خارج شده است. استقلال خوزستان در بازی با سایپا، سیاه جامگان، گسترش فولاد و راه آهن موفق شده با نتیجه یک بر صفر از زمین بازی خارج شود.

تساوی‌های صفر- صفر

اما نفت تهران در گرفتن تساوی‌های صفر بر صفر از حریفانش هم تبحر خاصی دارد. این تیم در این فصل 5 نتیجه تساوی داشته است که در 3 بازی با نتیجه بدون گل بوده است. استقلال خوزستان در پایان 90 دقیقه برابر تراکتورسازی، ملوان و نفت تهران به نتیجه بدون گل رضایت داده است.

بردهای قاطع برابر همشهری‌ها

در بازی‌های این فصل استقلال خوزستان یک نکته جالب وجود دارد و آن‌هم این است که این تیم تنها برابر تیم‌های همشهری موفق شده پیروزی‌های قاطعی را به‌ دست بیاورد. استقلال خوزستان در این فصل استقلال اهواز را  4بر برصفر و فولاد بحران زده را با نتیجه 2 بر صفر شکست داده است که بهترین‌ پیروزی‌های این تیم در این فصل محسوب می‌شود. به جز این استقلال خوزستان در بازی برابر پرسپولیس در هفته دوم لیگ برتر با نتیجه 2 بر یک شاگردان برانکو را شکست داده بود.

دیدگاه‌ها