کد خبر : 1287144 | 14 آذر 1394 ساعت 15:18 | 17.3K بازدید | 0 دیدگاه

پایان عمر ملی‌ ستاره باشگاهی؟

حدادی‌فر و تیم ملی شاید دیگر هرگز

طی روزهای گذشته بحث بازگشت قاسم حدادی‌فر به تیم ملی دوباره داغ شد اما با شناختی که از کارلوس کی‌روش وجود دارد سخت بتوان کاپیتان دوم ذوب‌آهن را باز هم در پیراهن تیم ملی تصور کرد.

حدادی‌فر و تیم ملی شاید دیگر هرگز
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایمنا، آخرین بار شش ماه پیش بود که قاسم حدادی‌فر به تیم ملی دعوت شد. این دعوت بلافاصله پس از برگزاری فینال جام حذفی و قهرمانی ذوب‌آهن در این رقابت‌ها صورت گرفت. حدادی‌فر  اما با حضور در تمرین تیم ملی از کارلوس کی‌روش خواست تا او را برای دو مسابقه پیش رو برابر ازبکستان و ترکمنستان آزاد کند. هرچند انصراف موقت از شرکت در اردو با کسب اجازه از سرمربی تیم ملی انجام شد اما این مرخصی هماهنگ شده همان زمان هم خطرناک به نظر می‌رسید زیرا سابقه نشان داده بود بازیکنی که به هر دلیلی از حضور در اردوی تیم ملی طفره برود برای همیشه در لیست سیاه مرد پرتغالی قرار گرفته و دیگر هرگز دعوت نخواهد شد.

این پیش‌بینی تا به امروز درست از آب درآمده و مرد سال فوتبال ایران در سه اردوی دیگری که در این فاصله برپا شده جایی در لیست کی‌روش نداشته است. هرچند فراخوانده نشدن کاپیتان دوم ذوب‌آهن به اردو در یکی دو نوبت اول را باید به پای مصدومیت این بازیکن در هفته‌های ابتدایی فصل گذاشت اما دست‌کم غیبت او در آخرین اردو را نمی‌توان به این مسائل ربط داد.

آنطور که خود حدادی‌فر می‌گوید ظاهراً او مترصد فرصتی است تا با کی‌روش در این باره صحبت کند اما درباره ملی‌پوش شدن دوباره هافبک ذوب‌آهن نمی‌توان خیلی خوش‌بین بود و به نظر می‌رسد که پرونده حضور او در تیم ملی را باید در ذهن مرد پرتغالی بسته شده دانست.

این اما تنها سرسختی کی‌روش نیست که شانس حدادی‌فر را برای بازگشت به تیم ملی کمرنگ جلوه می‌دهد بلکه علاوه بر آن از لابلای صحبت‌های خود این بازیکن هم اینطور برداشت می‌شود که انصراف او از همان ابتدا ربطی به مسئله‌ای مثل خستگی نداشته است زیرا هافبک ذوب‌آهن به گفته خودش از یک طرف خواسته جا را برای جوان‌ترها باز کند و از طرف دیگر به این خاطر که تا پیش از آن هم جایگاه ثابتی در تیم ملی نداشته بابت دعوت نشدن حسرت زیادی نمی‌خورد.

حدادی‌فر یک سال و نیم پیش در پایان یک فصل نه چندان درخشان مسافر برزیل شد هرچند که در جام جهانی حتی یک دقیقه هم فرصت بازی پیدا نکرد. اما راه کاپیتان دوم ذوب‌آهن و تیم ملی درست از جایی از هم جدا  شد که حدادی‌فر از قضا یکی از آماده‌ترین بازیکنان لیگ برتر بود و حتی عنوان مرد سال فوتبال ایران را هم یدک می‌کشید. با این حال، در شرایطی که نه حدادی‌فر خیلی حسرت ملی‌پوش نبودنش را می‌خورد و نه کی‌روش انرژی زیادی صرف بازیکنانی می‎کند که انگیزه کافی برای حضور در اردوها را ندارند باید پرونده حضور این هافبک بازیساز در تیم ملی را بسته شده تلقی کرد.

حدادی‌فر یکی از ستاره‌های بی‌چون و چرای فوتبال باشگاهی ایران در چند سال اخیر بوده که در حال حاضر هم در اوج آمادگی است. با این وجود، به دلایلی که گفته شد عمر ملی‌‌پوشی ستاره درخشانی که تعداد بازی‌های ملی او به 20 هم نرسید را دیگر باید تمام شده دانست.

دیدگاه‌ها