کد خبر : 1288464 | 20 آذر 1394 ساعت 15:15 | 333.6K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش روز:

کالبدشکافی صحبت های مبهم کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو در پایان دیدار مقابل مالمو پس از مدت ها به میکسدزون ورزشگاه برنابئو رفت و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت؛ اتفاقی که مدت ها رخ نداده بود.

کالبدشکافی صحبت های مبهم کریستیانو رونالدو
به گزارش "ورزش سه"، او در بخشی از مصاحبه خود از مشکلاتش سخن گفت ولی حاضر به توضیح بیشتر در این زمینه نشد. رونالدو که در برتری 8-0 رئال برابر مالمو، 4 گل زده و رکورد ویژه ای در مرحله گروهی لیگ قهرمانان از خود به جای گذاشته بود، خوشحال از همه این اتفاقات، مقابل خبرنگاران حاضر شد و تقریبا به تمام سوالات با صداقت پاسخ گفت. او در این مصاحبه از این خبر داد که به قراردادش با رئال که دو سال و نیم دیگر از آن باقی مانده پایبند است و به جدایی فکر نمی کند.

رونالدو در این مصاحبه به رابطه خوب خود و دیگر بازیکنان رئال با بنیتس اشاره کرد؛ همان چیزی که سرمربی رئال بیش از هر چیزی در این مقطع بدان نیاز داشت؛ هرچند که نزدیکان به کریستیانو به خوبی می دانند که او هنوز هم از جدایی آنچلوتی از رئال آزرده خاطر است و او را بهترین مربی برای رئال مادرید می داند.

سوای همه اینها، فوق ستاره پرتغالی در بخشی از مصاحبه خود به نکات مبهمی نیز اشاره کرد مبنی بر اینکه او در طول این مدتی که از فصل سپری شده، با مشکلاتی روبرو بوده که ترجیح می دهد آنها را علنی نکند. رونالدو به این مساله اشاره کرد که در حال حاضر این مشکلات برطرف شده و او به فرم سابق خودش نزدیک و نزدیک تر شده است اما این مشکلاتی که رونالدو بصورت ضمنی به آنها اشاره کرد چه هستند؟


1079742

مارکا امروز در گزارشی ویژه در همین رابطه بدین اشاره کرده است که مشکل اصلی رونالدو، مصدومیت از ناحیه تاندون پاتلای پای چپ است و او تمام این سه ماه را با درد بازی کرده است. این همان ناحیه ای است که در فصل 2013-2014 او را برای مدتی از میادین به دور نگاه داشت.

او بین مارس تا آوریل 2014، 5 بازی لالیگا، بازی برگشت برابر دورتموند در یک چهارم لیگ قهرمانان و نیز یک بازی کوپا دل ری را از دست داد و وقتی به میادین بازگشت، بار دیگر دچار مصدومیت شد و به همین خاطر فینال کوپا برابر بارسلونا را از دست داد و تنها توانست به فینال لیگ قهرمانان برابر اتلتیکو خود را برساند، مسابقه ای که او با 50 درصد توانایی های خود در آن حاضر شد و در نهایت توانست ضمن به ثمر رساندن گل چهارم رئال، جام قهرمانی را نیز بالای سر برد. او به دلیل همین مصدومیت نتوانست در جام جهانی 2014 نیز درخشش خاصی داشته باشد.

این مصدومیت در طول فصل گذشته نیز همراه او بود و در این سه ماه اخیرر نیز با آن دست به گریبان بوده است. ماه سپتامبر، وقتی او به اردوی تیم ملی کشورش رفته بود، تیم پزشکی پرتغال دو راه پیش پای او گذاشت؛ یا 2 ماه دوری از مسابقات و انجام فیزیوتراپی یا انجام عمل جراحی اما رونالدو ضمن رد هر دو پیشنهاد، ترجیح داد به صورت اختصاصی و در منزل خود که مجهز به پیشرفته ترین امکانات بدنسازی روز دنیاست به تمرین بپردازد.

رونالدو که بهتر از هر کسی به بدن خود آشنایی دارد در تمام سه ماهی که از فصل جاری گذشته، در منزل به تمرینات اختصاصی مشغول بوده و با وجود دردی که از ناحیه مصدوم خود حس می کرد، در مسابقات حاضر شده است.


1078534


در واقع علت اصلی عدم درخشش او در فصل جاری همین مساله بوده است و به همین دلیل بود که رونالدو را بیشتر در محوطه جریمه حریفان می دیدیم تا در کناره های زمین؛ چون او اینگونه مجبور نبود در طول بازی، دوندگی زیادی داشته باشد و به ناحیه مصدوم خود فشاری وارد کند.

رونالدو تا پیش از دیدار مقابل مالمو، متوسط گلزنی زیر یک گل در هر بازی را به ثبت رسانده بود که برای وی، آماری متوسط و حتی ضعیف محسوب می شد ولی در مقابل مالمو نشان داد که در حال تبدیل شدن به همان رونالدوی آماده ای است که در تمام این شش سال و نیمی که در رئال حضور دارد از او به یاد داشته ایم.
 رونالدو حالا با 21 گل در 20 بازی،متوسط گلزنی خود را به بالاتر از یک گل در هر بازی رسانده است. در بازی مقابل مالمو، دوندگی رونالدو نیز مثال زدنی بود و مهر تاییدی دیگر بر اینکه ممارست او در تمرینات اختصاصی، مصدومیت او را تا اندازه بسیاری زیادی بهبود بخشیده است.
رونالدو هرگز در مقابل مصدومیت و درد تسلیم نشد و دست از تلاش بر نداشت. او حاضر نشد دو ماه رئال مادرید را از وجود خود محروم کند و تن به عمل جراحی هم نداد بلکه با جدیت همیشگی خود توانست بر مشکل بزرگ خود غلبه کند.
در واقع هواداران رئال، ورای 4 گل و رکوردی که رونالدو برابر مالمو به ثبت رساند، بیش از هر چیز از این خوشحال بودند که می دیدند فوق ستاره تیمشان به روزهای اوج خودش بازگشته و این از شکل بازی رونالدو و شادابی او در زمین مسابقه مشخص بود. بهترین خبری که یک هوادار رئال پس از تحمل روزهای سخت پس از شکست تلخ ال کلاسیکو می توانست دریافت کند.

دیدگاه‌ها