کد خبر : 1289867 | 26 آذر 1394 ساعت 14:51 | 48.3K بازدید | 0 دیدگاه

بارسلونا 3-0 گوانگژو

صعود بارسلونا به فینال جام جهانی باشگاه ها

بارسلونا لحظاتی پیش به لطف درخشش لوئیس سوارز و هت تریک او، با نتیجه 3-0 بر گوانگژو غلبه کرد و حریف ریورپلات در بازی پایانی جام جهانی باشگاه ها شد.

صعود بارسلونا به فینال جام جهانی باشگاه ها
به گزارش "ورزش سه"، گوانگژو به عنوان قهرمان آسیا و بارسلونا به عنوان قهرمان اروپا از ساعت 14 امروز برای تعیین فینالیست جام جهانی باشگاه ها مقابل یکدیگر قرار گرفتند، بارسلونا مسی را به دلیل مشکل کلیوی، ساعاتی قبل از شروع این بازی از دست داده بود و نیمار را نیز به دلیل مصدومیت روی نیمکت داشت. در گوانگژو نیز اسکولاری ترجیح داده بود به روبینیو از ابتدا میدان ندهد.

بازی مطابق انتظار با میدان داری بارسلونا آغاز شد و گوانگژو با لایه های دفاعی پرتعداد، از میانه های زمین سعی در پرس بارسلونا داشت. با این حال بارسا در نیمه اول موفق شد هم به گل برسد و هم یکی دو موقعیت خطرناک نیز روی دروازه حریف چینی خلق کند.

1081117

پیش از اینکه سوارز در دقیقه 38، قفل دروازه گوانگژو را بشکند، بهترین فرصت بارسا را منیر روی یک ضربه سر خلق کرد اما توپ او با اختلاف اندکی به بیرون رفت. سرانجام بارسا دقیقه 38 توانست مزد حملات پرتعداد خود را گرفته و به گل دست یابد.

شوت محکم راکیتیچ را دروازه بان گوانگژو ناقص دفع کرد اما سوارز در ریباند موفق شد دروازه را باز کرده و آبی اناری ها را پیش بیندازد. دقایقی بعد روی یک ضربه ایستگاهی، گوانگژو می توانست با ضربه سر الکسون به گل تساوی دست یابد اما براوو با واکنشی عالی مانع از این امر شد تا نیمه اول با یک گل به سود بارسلونا به اتمام برسد. از حوادث مهم نیمه اول می توان به مصدومیت شدید بازیکن گوانگژو از ناحیه پا نیز اشاره کرد.

1081116

هنوز 5 دقیقه از نیمه دوم نگذشته بود که سوارز موفق شد گل دوم خود و بارسلونا را به ثمر رسانده و خیال هواداران تیمش را راحت کند. یک و دوی عالی سوارز و اینیستا، با کنترل سینه عالی و ضربه تمام کننده ستاره اروگوئه ای همراه شد تا گوانگژو دومین گل را نیز درون دروازه خود ببیند.

بارسا دقیقه 66 به گل سوم خود نیز دست یافت و این بازهم سوارز بود که موفق به گلزنی شد. به دلیل خطا روی منیر، داور به نفع بارسلونا اعلام پنالتی کرد و سوارز موفق شد با گل کردن آن، هت تریک خود را تکمیل کند.

پس از این سه گل، عطش بارسا برای زدن گل های بیشتر فروکش کرد و از طرفی گوانگژو هم توان لازم برای وارد کردن فشار روی آبی اناری ها را نداشت. در نهایت نیز این مسابقه با پیروزی 3-0 بارسلونا خاتمه یافت تا این تیم حریف ریورپلات در بازی پایانی شود. بازی فینال روز یکشنبه ساعت 14.30 به وقت ایران برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها