کد خبر : 1299408 | 05 بهمن 1394 ساعت 19:20 | 22.1K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش:سرنوشت‌فان‌خال‌دردست‌چه‌کسانی‌است؟

اد وودوارد یکی از بزرگ ترین هفته های خود را در دوران حضورش به عنوان مدیر اجرایی باشگاه منچستریونایتد پیش رو دارد چرا که باید پیرامون آینده این باشگاه با حضور لوئیس فان خال به عنوان سرمربی تصمیم گیری شود.

گزارش:سرنوشت‌فان‌خال‌دردست‌چه‌کسانی‌است؟
به گزارش "ورزش سه"، لوئیس فان حال که تیم را برای حضور در جشن تولد دخترش در هلند ترک کرده است، ضعیف ترین آمار امتیازگیری تاریخ منچستریونایتد را در بیست و سه هفته ابتدایی رقابت های لیگ برتر انگلیس کسب کرده است.


1088122


صدای اعتراضات نسبت به عملکرد فن خال از همیشه بلند تر شده است و هواداران یونایتد نیز در جریان شکست 1-0 مقابل ساوتهمپتون در الدترافورد بارها این سرمربی هلندی را در بازه های زمانی مختلف هو کردند. هر تصمیمی که پیرامون آینده منچستر یمایتد گرفته شود باید از فیلتر هیئت مدیره این باشگاه و اعضای آن عبور کند.
در زیر نگاهی می اندازیم به افراد کلیدی در منچستریونایتد که می توانند یکی از بزرگ ترین تصمیمات باشگاه را طی چند سال اخیر اتخاذ کنند:


1088118


اد وودوارد  - نایب رئیس اجرایی

اد وودوارد می تواند نقشی تعیین کننده در استخدام و یا اخراج یک سرمربی در منچستریونایتد داشته باشد. او همواره از حامیان اصلی فن خال طی دو سال گذشته بوده است و در حال حاضر نیز حداکثر حمایت را از فان خال به عمل خواهد آورد. وودوارد ترجیح می دهد تا بیش ترین زمان ممکن را در اختیار فان خال قرار دهد.


1088123


آورام و جوئل گلیزر - روسای اجرایی

دو پسر مالکوم گلیزر از سال 2005 وارد هیئت مدیره منچستریونایند شده اند و پس از فوت پدرشان در سال 2014 مسئولیت بیشتری را در باشگاه عهده دار شدند. با این حال همواره هیچ موضعی از آنان پیرامون باشگاه به بیرون راه پیدا نکرده است. به نظر می رسد این زوج از هیئت مدیره یونایتد نقشی خنثی داشته باشند و تصمیمات آن ها تابع جمع باشد.

1088124

جیمی ریگل - مدیر بازرگانی

ریگل مدیریت مسائل مربوط به اسپانسرینگ باشگاه را در کنار دیگر نقش های مهمش در یونایتد عهده دار است. ریگل می تواند نقشی کلیدی در نظرات شرکت های وابسته به باشگاه از جمله آدیداس ایفا کند. پیش از این هربرت هاینر مدیر اجرایی آدیداس نسبت به عملکرد لوئیز فن خال و سبک بازی منچستریونایتند در فصل جاری انتقاداتی را مطرح کرده بود.

ریچارد آرنولد - مدیر عامل

آرنولد نقشی خیره کننده در موفقیت های یونایتد در امر تبلیغات از سال 2007 به این سمت داشته و ازارکان اصلی امضای قرار داد های اخیر باشگاه با آدیداس و شورلت بوده است.

چهار گلیزر دیگر

کوین، ادوارد و برایان گلیزر توسط دیگر خواهرشان دارسی گلیزر وارد هیئت مدیره منچستریوناید شده اند. برایان و ادوارد گلیزر از نایب رئیسان یک باشگاه فوتبال آمریکایی نیز هستند.

سه مدیر مستقل

منچستریونایتد سه مدیر مستقل یا بیرونی نیز دارد که که ارتباط مالی با باشگاه ندارند اما حین اتخاذ تصمیمات بزرگ معمولا نظرات آن ها نیز گرفته می شود. روبرت لیتائو، مانو سانی و جان هوکس 3 مردی هستند که علی رغم اینکه مدیران بیرونی باشگاه محسوب می شوند، می توانند نقشی تعیین کننده در حضور یا عدم حضور فن خال داشته باشند.


1088121


سرآلکس فرگوسن - سفیر باشگاه

دیوید جیل مدیر اجرایی سابق یونایتد خیلی واضح تاکید کرده بود که هیئت مدیره نیویورک از چند منبع فوتبالی قابل اعتماد نظرات آنان را جویا می شود و سر آلکس فرگوسن نیز قطعا یکی از این افراد است. فرگوسن نقشی کلیدی در حضور مویس ایفا کرده است و اکنون با توجه به علاقه انکار نشدنی اش به مورینیو، می تواند سرنوشت نیمکت یونایتد را تغییر دهد.


1088119


سر بابی چارلتون - سفیر باشگاه

سر بابی چارلتون حتی در 78 سالگی نیز از افراد تاثیرگذار باشگاه محسوب می شود. همه می دانند که چارلتون از طرفداران مورینیو نبوده و هیچ گاه نظر مثبتی روی حضور او در باشگاه نداشته است.


1088120

دیوید جیل - سفیر باشگاه

دیوید جیل در کنار فرگوسن و چارلتون، سومین فردی است که نظراتش می تواند جهت دهی خاصی به تصمیمات باشگاه بدهد. جیل البته از طرفداران رایان گیگز است و همواره تاکید داشته که وینگر سابق ولزی یونایتد نمی تواند تا ابد به عنوان نفر دوم باقی بماند.

دیدگاه‌ها