کد خبر : 1302268 | 17 بهمن 1394 ساعت 15:14 | 42.7K بازدید | 8 دیدگاه

گزارش موندودپورتیوو

فاش‌شدن جزئیات‌پیوستن‌فیگو به‌رئال درسال2000

لوئیس فیگو سال 2000 در اقدامی عجیب در پی توافق محرمانه با فلورنتینو پرز از بارسلونا راهی رئال مادرید شد که این انتقال در زمان خود جنجال های فراوانی را موجب شد.

فاش‌شدن جزئیات‌پیوستن‌فیگو به‌رئال درسال2000
به گزارش "ورزش سه"، در تاریخ دو باشگاه رئال و بارسا، هیچ انتقالی به اندازه انتقال فیگو جنجال آفرین نشده و هنوز هم هواداران بارسا فیگو را نبخشیده اند. موندو دپورتیوو امروز به نقل از کتاب تازه انتشار یافته از یک روزنامه نگار معروف اسپانیایی بنام "ویسنته فرر مولینا"، جزئیات جدیدی از چگونگی رخ دادن این انتقال را فاش ساخت.

بر اساس ادعای مولینا، سال 2000 کمپانی "CAJA MADRID" به ریاست میگل بلسا با تاسیس یک زیرمجموعه با سرمایه ای محدود، اقدام به کمک مالی هنگفت به رئال مادرید می نماید. این شرکت یک روز پس از کسب مجوز، مبلغ 60 میلیون یورو به رئال مادرید قرض می دهد تا این باشگاه با پرداخت آن به بانک زازاگوزا، اعتبار لازم برای جذب فیگو را کسب کند.

مولینا مدعی شده است که برای آسان تر شدن روند این انتقال، باشگاه رئال مادرید و فلورنتینو پرز حتی از کمک های دولت وقت اسپانیا نیز بهره منده شده اند. پرز که در آن سال به تازگی به ریاست باشگاه رئال مادرید رسیده بود، با مشکلات مالی و بدهی های سنگینی روبرو بود و توانست با چنین ارتباطاتی، رئال را از یک باشگاه ورشکسته به متمول ترین باشگاه دنیا تبدیل کند.

دیدگاه‌ها