کد خبر : 1302441 | 18 بهمن 1394 ساعت 11:49 | 22.3K بازدید | 4 دیدگاه

هیدینک:تفکرات‌گواردیولا‌درانگلیس‌جواب‌نمی‌دهد

گاس هیدینک،‌سرمربی چلسی مدعی شد که سیستم‌های گواردیولا و فان‌خال در انگلیس جواب نمی‌دهد.

هیدینک:تفکرات‌گواردیولا‌درانگلیس‌جواب‌نمی‌دهد
به گزارش "ورزش سه"،‌فان‌خال در یوناتید نتوانسته نتایج خوبی کسب کند و در فصل دوم حضورش شایعات زیادی مبنی بر احتمال اخراجش شنیده می‌شود. گواردیولا نیز در راه سیتی است و هدایت این تیم را در تابستان بر عهده خواهد گرفت. حال گاس هیدینک که سرمربی موقت چلسی تا پایان فصل است مدعی شد که سیستم‌های مورد استفاده این دو مربی در لیگ برتر جواب نمی‌دهد و هواداران فوتبالی با سرعت بالا و مستقیم را دوست دارند.
او گفت:" هواداران آن سبک فوتبال را دوست دارند که ما هم دوست داریم که با گلزنی بیشتر همراه است. همچنین آنها دوست دارند توپ بیشتر در محوطه دو تیم باشد.البته که تفاوت‌هایی در سبک فوتبال من و فان‌خال وجود دارد و دیدگاهمان نیز متفاوت است. این واضح است. فرهنگ فوتبال انگلیس مشخص است. اگر مربی ها بخواهند آن را تغییر دهند،‌جامعه با آن موافق نخواهد بود. در فوتبال انگلیس ما دوست داریم تیم‌های بسیار جذاب را ببینیم. انگلیس سرعت و جنگ را دوست دارد. این سبک مناسب انگلیس است.برای همین است که این لیگ خیلی اهمیت دارد. لازم نیست همسایه تان به خاطر سر و صدای شما ]از تماشای فوتبال[  از خواب بیدار شود.
 در هلند به درصد مالکیت توپ اهمیت زیادی داده می‌شود ولی حریف‌هایی هم بودند که می‌گفتند: « برای ما مالکیت توپ مهم نیست، فقط تعداد گل‌ها مهم است». بیشتر تیم‌ها می‌خواهند مالکیت توپ را داشته باشند ولی با آن چه کار کنند. آیا می‌خواهید با این سبک از حمله حریف دفاع کنید یا با آن حمله کنید. "
هیدینک درباره گواردیولا گفت:" من گواردیولا را می‌شناسم. او دوست دارد فوتبالی زیبا ارائه کند. تیم‌های او با پاس‌کاری بین دفاع و دروازه بان هم حفظ توپ می‌کنند. آنها توپ را در عرض حرکت می‌دهند بدون اینکه هدفی برای حرکت رو به جلو داشته باشند.  ولی در این کشور اجازه به چنین کاری نخواهند داد. فکر می‌کنم اولین فکری که به ذهن بازیکن می‌رسد باید رو به جلو باشد."

دیدگاه‌ها