کد خبر : 1303049 | 20 بهمن 1394 ساعت 12:34 | 11.4K بازدید | 2 دیدگاه

از جشن قهرمانی تا جشن بقا!

سپاهان 14 بازی و تنها یک برد در لیگ برتر

مدافع عنوان قهرمانی این روزها اصلا حال و روز خوشی ندارد تا جایی که طرفدارانش با کمترین امید به آینده نگاه می کنند.

سپاهان 14 بازی و تنها یک برد در لیگ برتر
به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که سپاهان پله پله از صدر فاصله می‌گرفت و اختلافش با بالاترین نقطه جدول بیشتر و بیشتر می‌شد بسیاری از هواداران این تیم همچنان امیدوارند بودند که این عقب‌ماندگی در ادامه فصل جبران شود. امیدواری دلیل مشخصی داشت و به تجربه شیرین سال‌های گذشته برمی‌گشت. در فصول قبلی چند بار اتفاق افتاده بود که سپاهان با جبران عقب‌ماندگی در مقطع پایانی فصل حتی در اتمام لیگ جشن قهرمانی بگیرد.

با گذشت 4 هفته از آغاز دور برگشت هنوز این اتفاق برای سپاهان نیفتاده و برخلاف پیش‌بینی، تیم اصفهانی از خواب زمستانی بیدار نشده است. شاید نمایش نویدبخش هفته گذشته در ورزشگاه آزادی برابر پرسپولیس امید به بازگشت به روزهای خوب را در دل بسیاری از هواداران زنده کرد اما باخت به فولاد حکم آب سردی را داشت که به رویاپردازی‌های بسیاری از طلایی‌دوستان پایان داد. اکنون نه تنها قهرمانی بیش از هر زمان دیگری دور از دسترس به نظر می‌رسد که کسب سهمیه آسیایی هم به رویایی بعید بدل شده است.

البته تا پایان فصل هنوز راه نسبتاً درازی مانده و جبران عقب‌ماندگی 11 امتیازی با صدر در 11 هفته پیش رو غیرممکن نیست اما آن چه از این پس بیشتر مایه نگرانی است نه اختلاف با صدر که روی دیگر سکه است. اتفاق تلخ و غیرقابل باوری که افتاده این است که جایگاه سپاهان در جدول آن چنان تنزل یافته که در حال حاضر فاصله امتیازی با قعر جدول و منطقه سقوط به مراتب کمتر از اختلاف با صدر است.
زرد‌پوشان با همه دبدبه و کبکه‌ای که دارند از این جا به بعد به جای آن که به قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی بیاندیشند باید در تلاش برای فاصله گرفتن از منطقه خطر باشند.این وضعیت عجیب ناشی از آن بود که در این هفته هرچه مدعیان قهرمانی بد نتیجه گرفتند تیم‌های پایین جدولی موفق عمل کردند و همین اتفاق مزید بر علت شد تا سپاهان بعد از باخت به فولاد بیش از دور شدن از صدر به قعر جدول نزدیک شود.

شاید برخی این نگاه را بیش از حد بدبینانه ببیند اما با یادآوری این واقعیت که تیم اصفهانی ظرف 14 هفته اخیر تنها یک پیروزی کسب کرده است زنگ خطر برای زرد‌پوشان به شکلی جدی به صدا در خواهد آمد چون اگر قرار باشد شاگردان ایگور استیماچ ظرف 11 هفته باقی مانده به همان اندازه 14 هفته اخیر بد نتیجه بگیرند نه تنها مجالی برای رویاپردازی درباره قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی نخواهند یافت که  به کاندیدای جدی سقوط بدل خواهند شد.

اگر سپاهان هرچه زودتر از این خواب عمیق بیدار نشود و این وضعیت اسفناک در هفته‌های آتی همچنان ادامه داشته باشد خیلی دور از ذهن نیست تیمی که در پایان لیگ چهاردهم به آن شکل رویایی در ورزشگاه فولادشهر جشن قهرمانی گرفت در انتهای لیگ پانزدهم جشن بقا بگیرد!

دیدگاه‌ها