کد خبر : 1303265 | 21 بهمن 1394 ساعت 13:08 | 9.9K بازدید | 0 دیدگاه

سقوط ارزش سهام نفت در بازار فوتبال ایران

قصه نفت؛ از سوزاندن پارسال تا سوختن امسال

تیمی که فصل پیش همه اهالی فوتبال را مات و مبهوت توانمندی های خود کرد و نتایجی گرفت فراتر از انتظار در فصل جاری با افت فاحشی روبرو شد.

قصه نفت؛ از سوزاندن پارسال تا سوختن امسال
به گزارش "ورزش سه"، نفت تهران با مجموعه ای از بازیکنان جوان و جویای نام که بسیاری از فوتبالی ها حتی نام آنها را نشنیده بودند فصل پیش تمامی رقبای خود را در آتشی که پهن کرده بود، سوزاند و در سه جام داخلی و آسیایی به موفقیت های بزرگی رسید. در آسیا از پلی آف به راحتی عبور کرد و در مرحله گروهی هم به عنوان تنها نماینده ایران جواز صعود به جمع هشت تیم را کسب کرد و در نهایت هم در جده کاری کرد کارستان و با عبور از سد الاهلی عربستان به مرحله یک چهارم نهایی رسید تا موفق ترین تیم ایران در آسیا لقب بگیرد.

1091043

علاوه بر این موفقیت نفت توانست در دو جام داخلی هم تا پای تصاحب جام پیش برود. در لیگ برتر نفتی ها اگر قدر موقعیت های خود را بیشتر می دانستند و در آن بازی دراماتیک وار تراکتور را شکست می دادند می توانستند بالاتر از سپاهان ایستاده و قهرمان لیگ شوند اما تساوی 3-3 مانع این اتفاق بزرگ شد. در جام حذفی هم شاگردان علی منصوریان به فینال رسیدند اما مقابل ذوب آهن یحیی باختند تا جام را در تهران دو دستی به این تیم اصفهانی تقدیم کنند.

1090952

همین نتایج بود که باعث شد تا برای تیمی بدون طرفدار اما پرامکانات ارزش بسیار زیادی در بازار فوتبال ایران قائل شوند به نحوی که سهام این تیم با افزایش اعتبار روبرو شود چون کمتر پیش آمده بود تیمی بدون طرفدار و ستاره های معروف تا این حد موفق ظاهر شود آن هم در فصلی که کمترین فراز و نشیب را برای نفت به همراه داشت.به همین خاطر همه منتظر بودند تا امسال هم شاهد سوزاندن رقبا توسط نفتی ها باشند به خصوص که برخلاف رویه همیشگی باشگاه به خواست سرمربی در بورس قرار گرفته خود به سراغ ستاره های میلیاردی رفت و قید رویه سال قبل را زد.

اتفاقی که بسیاری از کارشناسان و اهالی فوتبال آن را بزرگ ترین اشتباه باشگاه و کادر فنی نفت قلمداد کردند. علیرضا منصوریان بعد از اتفاقات رخ داده در تابستان که مانع حضور او روی نیمکت استقلال در دقیقه 90 شد در برنامه ای که به باشگاه نفت ارائه داد به سراغ جذب مهره هایی رفت که به اذعان او می توانستند وجهه نفت را بین المللی تر کرده و قدرت تیم برای مقابله با رقبا در راه قهرمانی آسیا را بیشتر کنند. علی منصور روح تیم جنگجوی فصل قبل را که بیشتر شبیه به تیم ملی کارلوس کی روش بازی می کرد را به تیمی با ستاره های میلیاردی تغییر داد تا به اذعان خودش فوتبال مالکانه تری را به نمایش بگذارد. حربه ای که تنها جواب نداد بلکه این مربی جوان و عجول را به چالشی بزرگ کشاند چون هم باید جوابگوی تصمیماتی که گرفت ، می شد هم مقابل انتقادات پاسخ می داد.

1091042

حالا به این وضعیت مشکلات عدیده مالی باشگاه را هم باید اضافه کرد. مشکلاتی که زمکینه جدایی همین ستاره های میلیاردی را فراهم کرد تا دست منصوریان در حساس ترین برهه فصل خالی بماند و باز هم دل به جوانانی ببندد که برخلاف فصل پیش بیشتر زمان خود را روی نیمکت گذرانده بودند. در این بین افت ستاره های باتجربه ای همچون ایمان مبعلی، سیدجلال حسینی و ... با حاشیه های اطراف بازیکنانی همچون بیرانوند، امیری و مطهری توام شد تا تیمی که فصل قبل همه رقبایش را می سوزاند و پیشرفت می کرد امسال خودش بسوزد و مدام سقوط را تجربه کند. آخرین سوختن هم مقابل الجیش بود در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا که باعث شد تا نفتی ها در هر سه جام داخلی و آسیایی ناکام بزرگ لقب بگیرند و ارزش سهام شان در بازار فوتبال ایران افت فاحشی داشته باشد.

دیدگاه‌ها