کد خبر : 1303369 | 21 بهمن 1394 ساعت 18:50 | 74K بازدید | 0 دیدگاه

خسروی: هفته نوزدهم بهترین چیدمان را داشت

چرخش عجیب کارشناس داوری ایران

کارشناس داوری فوتبال ایران و سخنگوی کانون داوران ایران حرف‌های عجیبی به زبان آورد، حرف‌هایی که نشان از انتقادهای تندوتیز او نداشت، خسروی ترکیب داوران در هفته نوزدهم لیگ برتر را دارای بهترین چیدمان می‌داند.

چرخش عجیب کارشناس داوری ایران
به گزارش "ورزش سه"، علی خسروی در رابطه با شرایط فعلی داوران و عدم قضاوت دو داور در مسابقات لیگ برتر به صحبت پرداخت:

انتخاب بهترین داور و آزمایش برای نیم‌فصل دوم

ماه گذشته فدراسیون فوتبال با هماهنگی کمیته داوران اقدام به برگزاری کلاس پایان نیم‌فصل کرد و در آن بهترین داور و کمک‌داور لیگ را نیز انتخاب کرد، پس‌ازآن اقدام به تست گیری از داوران کرد، تستی که نتیجه آن در قضاوت داوران در نیم‌فصل دوم تأثیر داشت، خوشبختانه دوستان برگزارکننده وقتی انتقاد ما را شنیدند آن را لحاظ کردند، در تست قبلی داوران 24  دور 150 متری را باید طی می‌کردند.

انتقاد را شنیدند و تست‌ها تصحیح شد

تست یادشده تستی متعادل نبود و به همین دلیل 17 داور نتوانستند آن تست‌ها را با موفقیت طی کنند، ما عنوان کردیم باید 20 دور باشد تا داوران بتوانند از پس آن بربیایند، مسئول مستقیم نظارت بر تست گیری‌ها هم آقای عسگری بودند و خوشبختانه مطلبی که به‌عنوان انتقاد عنوان کردیم خوشبختانه از طرف مسئولین محترم لحاظ شد و وقتی اتفاقی اینچنینی می افتد باید عنوان شود حتی اگر قرار باشد این صحبت از جانب کسی مانند بنده گفته شود که ترسی از انتقاد ندارد.

هوای سرد روی تست‌ها تأثیر گذاشته بود

از طرفی در ماه‌های اخیر ما در کل کشور سرمایی شدید داشتیم و همین موضوع روی کیفیت تست دادن داوران تأثیر منفی گذاشته بود، حتی در بسیاری از شهرستان‌های خوزستان هم هوا سرد شده بود و به همین منظور بسیاری از داوران نتوانستند با تمام توان خود در تست‌ها شرکت کنند.

این دو داور جا ماندند

یداله جهانبازی از شهرستان جونقان چهارمحال بختیاری و البرز حاجی پور از شهرستان لالی خوزستان نتوانستند نتیجه مثبت این تست ها را به دست بیاورند، هر دو این داوران از باتجربه‌ترین داوران ما هستند که سال‌ها سابقه قضاوت در لیگ برتر رادارند، این دو سابقه داوری بازی‌های پرسپولیس و استقلال و پخش مستقیم رادارند، جهانبازی که دربی را هم سوت زده است، این دو داور از شهرهای خود به تهران آمدند و به هر دلیلی که ارتفاع بالای شهر تهران ممکن است یکی از دلایل آن باشد، نتیجه این تست ها را از دست دادند.

برای اولین بار از  کفاشیان خواهش می‌کنم
من به‌عنوان کسی که سال‌های برای این فوتبال داوری کرده است و در حال حاضر هم سخنگوی کانون داوران ایران است برای اولین بار از آقای کفاشیان و اسدی خواهش می‌کنم که به کمیته داوران دستور دهند تا در استان‌های این دو داور یعنی چهارمحال بختیاری و خوزستان و توسط ناظرهای ارسالی از این دو داور بازهم تست گرفته شود، این داور از سرمایه‌های داوری این مملکت هستند که نباید به این راحتی به کنار بروند.

در هفته‌های پایانی به باتجربه‌ها نیاز داریم

هرچند من هم مانند بقیه دوستان از موافقان حضور داوران جوان هستم و حضور آن‌ها را اتفاقی مهم می‌دانم اما این را باید بدانیم که یداله جهانبازی و البرز حاجی پور از داوران مهم ما هستند، باید این سرمایه‌ها را نگه‌داریم حتی اگر شده بازهم از آن‌ها تست بگیریم، نباید تمام بار داوری در شرایط حساس را روی دوش جوان‌ها نگذاریم، در هفته‌های پایانی لیگ برتر و دسته اول نیاز به داوران باتجربه داریم تا بتوانیم به بهترین نحو بازی‌ها را به پایان برسانیم.

شرایط تست دوباره را مهیا کنید

از دوست قدیمی خودم آقای عنایت می‌خواهم ترتیب تست دوباره این داوران را بدهد تا بازهم پای این داوران به ورزشگاه‌ها باز شود، امیدوارم هر چه سریع‌تر شرایط تست‌های انفرادی و یا دو نفره این دوستان مهیا شود تا بتوانند دوباره قضاوت بازی‌ها را بر عهده بگیرند. البته برخی داوران و کمک‌داوران دیگر هم هستند که نیاز به انعطاف کمیته داوران و دپارتمان دارند، مانند مجید ویشگاهی کمک داور گیلانی الاصل که از قزوین در رقابت ها شرکت می کند.

هفته نوزدهم بهترین چیدمان داوری را داشت

همیشه می‌گویند وقتی انتقادی می‌شود نباید خوبی‌ها را زیر سؤال برد، شاید این صحبت من چرخشی عجیب‌وغریب تصور شود اما به عقیده من چیدمان داوران در بازی‌های هفته نوزدهم لیگ برتر بهترین ترکیبی بود که در سال‌های اخیر دیدم، انصافاً داوران به‌خوبی تقسیم‌شده بودند و به قضاوت بازی‌ها پرداخته بودند، بنده اغلب اوقات در مقابل چیزهایی که می‌بینیم انتقاد می‌کنم اما اگر نکته مثبتی هم مانند این چیدمان ببینم یقینا بیان می کنم.

دیدگاه‌ها