کد خبر : 1306418 | 04 اسفند 1394 ساعت 09:21 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

خواجوی با چه تخصصی اعزام شد؟

غیاثی: آینده دوومیدانی در المپیک تاریک است

پیشکسوت دوومیدانی گفت: با این شرایطی که در دوومیدانی وجود دارد آینده این رشته را تاریک می‌بینم.

غیاثی: آینده دوومیدانی در المپیک تاریک است

به گزارش "ورزش سه"، تیمور غیاثی در گفت‌وگو با ایسنا درباره نتایج تیم ملی ایران در مسابقه‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا گفت: برای رقابت‌های داخل سالن نتایج کسب شده قابل قبول بود. البته مدال‌های امدادی ما سرپوشی روی اشتباه‌های برخی از دوندگان گذاشت. در امدادی‌ها اصلا کشورهایی مانند ژاپن و کره شرکت نکردند و به همین دلیل ملی‌پوشان ایران توانستند مدال نقره را به دست بیاورند. دوندگان 60 متر ایران خیلی خوب بودند و به نتایج زحمات چندین ساله خود رسیدند. ناکام بزرگ این دوره مریم طوسی و لیلا رجبی بودند که نتایج خیلی خوبی نگرفتند.

غیاثی درباره نتیجه لیلا رجبی گفت: اینکه می‌گوید پیک بدنی‌ام را برای المپیک گذاشته‌ام درست نیست. این برای قهرمانان بزرگ است که می‌گویند برخی مسابقه‌ها را به عنوان تدارکاتی مد نظر قرار می‌دهیم و برای مدال آوردن در رقابت‌های مهم‌تر آماده می‌شوند. لیلا رجبی در حال حاضر 34 ساله است و به نظرم انگیزه زیادی ندارد. او تا الان به هر آنچه که می‌خواسته رسیده و از این پس باید به فکر مربی‌گری باشد.

او در ادامه افزود: برخی از ورزشکاران ما فاکتورهای لازم را برای موفقیت ندارند اما پشتکار لازم را دارند. آن‌ها نتایج خودشان را توجیه می‌کنند و به جای اینکه به ضعف‌های خودشان اعتراف کنند، از ترس اعزام نشدن به رقابت‌های آینده می‌گویند ما هدف‌مان مسابقه‌های آینده است.

پیشکسوت دوومیدانی درباره دو دوومیدانی‌کار پرش ارتفاع اظهار کرد: باید از آن‌ها سوال شود که دیگر چه چیزی می‌خواهند؟ به نظر من ایگور پاکلین مربی خوب و حرفه‌ای نیست و اصلا به درد ما نمی‌خورد. بهترین رزومه او کار با محمد ارزنده و کیوان قنبرزاده است. این مربی تنها سابقه قهرمانی خوبی دارد.

او با بیان اینکه باید دگرگونی اساسی در دوومیدانی صورت بگیرد گفت: به نظر من باید یک دگرگونی در دوومیدانی انجام شود. از نظر من تیم ایران در حال حاضر رو به پیری است و عملکرد تمامی ملی‌پوشان نشان می‌دهد که همه آن‌ها عملکردشان در این مدت یکسان بوده و همین هستند یعنی کیفیت‌شان نه بالا می‌رود و نه پایین. ما باید روی جوانان سرمایه‌گذاری کنیم چرا که آن‌ها انگیزه خوبی برای حضور در مسابقه‌ها دارند. متاسفانه بدبختی ما این است که هیچ وقت با فکر بررسی نمی‌کنیم و به دنبال برنامه‌ریزی نیستیم.

غیاثی درباره شرایط انتخابی تیم‌های ملی در گذشته و امروز گفت: من قبول دارم که ما هم یک سری اشکالات داشتیم. محدودیت‌هایی وجود داشت که ما نمی‌توانستیم بر اساس تصمیم اولیه‌مان نفرات تیم ملی را انتخاب و به مسابقه‌ها اعزام کنیم. در سال گذشته برای محمد و محمود صمیمی رکورد ورودی گذاشتیم و وقتی آن‌ها به ورودی نرسیدند به مسابقه‌ها اعزام نشدند. من این قول را می‌دهم که سال آینده آن‌ها نمی‌توانند ورودی المپیک را بیاورند و اگر این اتفاق افتاد، من اسمم را عوض می‌کنم. کار این‌ها تمام شده و انگیزه‌هایشان از بین رفته است. من خودم قهرمان بودم و زمانی که فهمیدم همین هستم و دیگر نمی‌توانم بهتر باشم، از دنیای قهرمانی کنار رفتم. اگر نفرات تیم ملی تغییر نکنند ما راه به جایی نمی‌بریم. اما باز هم این را تاکید می‌کنم که جوانان ما استعداد و لیاقت آن را دارند که حتی بدون امکانات به موفقیت برسند. وزارت باید این موضوع را بفهمد که کسب این 6 مدال عالی بوده ولی قبول داریم که ایراد و اشکالاتی وجود دارد.

او با انتقاد از عدم توجه کافی وزارت ورزش به دوومیدانی گفت: وزارت و معاون قهرمانی وزارت ورزش اصلا توجهی به دوومیدانی ندارند و فقط مدال می‌خواهند. متاسفم برای این سیستم که زمانی که باید نزدیک المپیک به رشته‌ها توجه کنند این کار را انجام نمی‌دهند. به عنوان یک کارشناس وضعیت دوومیدانی را برای المپیک تاریک می‌بینم.

غیاثی درباره اداره تک نفره فدراسیون دوومیدانی گفت: من کیهانی را مقصر این ماجرا نمی‌دانم. او رییس است و چند پیشنهاد برای اعضای کادر فدراسیون به وزارت اعلام کرده اما وزارت قصد دارد در این موضوع دخالت کند و به همین دلیل آن‌ها را تایید نکرده است. 6 ماه از انتخاب کیهانی به عنوان رییس فدراسیون می‌گذرد اما هنوز دبیر، نایب رییس، روسای کمیته‌ها و... مشخص نشده اند. این یک ظلم بزرگ به دوومیدانی است.

پیشکسوت دوومیدانی درباره اعزام نعیما خواجوی همراه با تیم ملی دوومیدانی به مسابقه‌های قهرمانی آسیا گفت: اینکه او گفته در بوسان کره جنوبی ورزشکاران پرتابی را کوچ می کرده، حقیقت ندارد و اصلا صلاحیت حضور در فدراسیون دوومیدانی را ندارد. اصلا حقش نبود که به عنوان سرپرست به مسابقه‌ها برود. این ظلم بزرگی بود که صورت گرفت. متاسفانه تبعیض قائل می‌شوند و مربی کسی که رکورد آسیا را زده و المپیکی است، اعزام نمی‌شود. آقای خواجوی چه تخصصی دارد؟ او اگر می‌گوید علم دوومیدانی دارم نام یکی از شاگردانش را بگوید. او هر کجا که بوده بیرونش کرده اند.این اتفاق خیلی بدی بود که رخ داد.

دیدگاه‌ها