کد خبر : 1309205 | 16 اسفند 1394 ساعت 14:14 | 241.1K بازدید | 0 دیدگاه

بابک زنجانی، مفسد فی‌الارض تشخیص داده شد

مالک سابق راه‌آهن به اعدام محکوم شد

بابک زنجانی که از دی‌ماه 92 تاکنون به دلیل اتهامات مختلف در بازداشت به سر می‌برد، امروز و با اعلام سخنگوی قوه قضاییه به اعدام محکوم شد.

مالک سابق راه‌آهن به اعدام محکوم شد
به گزارش "ورزش سه"، پس از روزهای متمادی که از بررسی پرونده‌های متعلق به بابک زنجانی، مالک سابق راه آهنی‌ها گذشت، سخنگوی قوه قضاییه امروز از پایان بررسی‌ها و دادگاه‌های این متهم خبرداد و اعلام کرد که جزای تعیین‌شده برای وی حکم اعدام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و سومین نشست خبری با اصحاب رسانه از صدور حکم پرونده بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده فساد نفتی در دادگاه بدوی خبر داد و گفت: دادگاه بدوی این سه متهم را مفسد فی‌الارض تشخیص داده و به اعدام محکوم کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر اعدام به رد مال به شاکی (شرکت ملی نفت ایران) و همچنین به جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی محکوم شده است.

بابک زنجانی که در لیگ دوازدهم و سیزدهم مالکیت راه آهنی ها را در اختیار داشت و درنهایت با این تیم به عناوین هشتم و یازدهم لیگ رسید، در دی‌ماه سال 92 بازداشت شد و  غلامحسین محسنی اژه‌ای در آن زمان درباره بازداشت وی عنوان کرده بود : بابک زنجانی با توجه به مسائل و اتهامات وارده از سوی مراجع قضایی بازداشت شد.

پس از پایان لیگ سیزدهم نیز باشگاه راه‌آهن به‌عنوان یکی از اموال بابک زنجانی و بابت بدهی او به وزارت نفت داده شد اما این وزارتخانه هیچ‌گاه آن را نپذیرفت و تا اینکه در لیگ پانزدهم مالکان فعلی این باشگاه برای خرید آن اقدام کردند.

زنجانی آخرین بار در تیرماه امسال و پس از حکم سقوط راه‌آهن به دلیل استفاده از بازیکن خارجی غیرقانونی، به‌عنوان صاحب سهام، به‌صورت مکاتبه‌ای از داخل زندان اظهارنظر کرد.

دیدگاه‌ها