کد خبر : 1309446 | 17 اسفند 1394 ساعت 11:46 | 13.3K بازدید | 2 دیدگاه

تیم ملی به اسپانسر پول می‌دهد!

در آخرین نشستی که میان اعضای کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال و علی کفاشیان برگزار شد از میان پیشنهادات مطروحه برای تامین البسه تیم های ملی شرکت جیووا برگزیده شد و پیش نویس قرارداد برای تایید نهایی به ایتالیا فرستاده شد.

تیم ملی به اسپانسر پول می‌دهد!
به گزارش "ورزش سه"، در ازای این قرارداد شرکت جیووا همه البسه تیم های ملی در رده های سنی مختلف در بخش آقایان و خانم ها را تامین خواهد کرد و دریافتی این شرکت هم از فدراسیون فوتبال نزدیک به 40 تا 50 هزار دلار خواهد بود.

این قرارداد در حالی امضاء شد که تصور می شد ایران به عنوان تیم اول آسیا در رنکینگ فیفا با برندهای معتبری نظیر آدیداس، نایکی، پوما و... قرارداد امضاء کند خصوصا که اکنون با اجرای برجام تحریم ها برداشته شده است و شرکت های خارجی حتی شرکت های آمریکایی منعی بر مبادله تجاری با ایرانی ها به ویژه در بخش ورزشی ندارند. یا اگر نظر به عقد قرارداد با شرکت های نوپا یا ناشناخته ای چون جیووا بود دست کم تیم های ملی به خاطر پوشیدن پیراهن این شرکت پول می گرفتند نه اینکه قرار باشد پولی هم بدهند! این قرار داد نشان می دهد فدراسیون فوتبال در بخش بازار یابی خوب عمل نکرده است.

البته یکی از اعضای کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در این باره می گوید:« ما با شرکت هایی چون آدیداس هم وارد مذاکره شدیم اما این ها گفته اند نیازهای فدراسیون فوتبال را با دریافت  رقمی نزدیک به 600 تا 700 هزار دلار برآورده خواهند کرد که پرداخت این مبلغ در توان فدراسیون فوتبال نیست. ضمن اینکه اینجا فقط بحث تیم ملی بزرگسالان مطرح نیست. ما باید نیازهای همه تیم های ملی در بخش آقایان و خانم ها را برآورده کنیم و اکنون هم شرکت جیووا به این دلیل برگزیده شد که میزان درخواست مالی اش برای عقد قرارداد از همه شرکت ها بهتر بود.»

به هر صورت قابل درک نیست تیم اول آسیا برای پوشیدن لباس یک برند نه تنها پول نمی گیرد بلکه پول هم می دهد. ایران یکی از تیم های حاضر در جام جهانی بوده و آنطور که ما دیده ایم دیگر تیم های حاضر در جام جهانی نه تنها پول نمی دهند بلکه برای پوشیدن لباس برند ها پول هم می گیرند وبه نوعی می شود گفت برندهای تولید لباس اسپانسر تیم های ملی هستند و اسپانسر هزینه می کند و پول نمی گیرد.

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که تولیدی علی دایی برای تامین لباس های تیم ملی در زمانی که علی دایی سرمربی تیم ملی بود برای فدراسیون فوتبال فاکتور فرستاده بود.

دیدگاه‌ها