کد خبر : 1309582 | 17 اسفند 1394 ساعت 18:34 | 32.2K بازدید | 5 دیدگاه

تثبیت صدرنشینی پیکان در روز شکست خانگی مس

نتایج هفته بیست‌ و نهم بازی‌های دسته‌اول

در مهمترین دیدارهای امروز تیم پیکان برابر تیم قعرجدولی و خونه به خونه بابل میزبان آلومینیوم هرمزگان به برتری رسیدند تا همچنان در صدر جدول باقی بمانند.

نتایج هفته بیست‌ و نهم بازی‌های دسته‌اول
به گزارش " ورزش سه" عصر امروز با برگزاری 10 دیدار هفته بیست و نهم رقابت های دسته اول ازادگان به پایان رسید. در مهمترین دیدارهای امروز تیم صدرنشین پیکان تهران برابر تیم قعرجدولی و خونه به خونه بابل میزبان آلومینیوم هرمزگان به برتری رسید تا همچنان در صدر جدول باقی بماند. خونه به خونه در بابل برابر خیبر متوقف شد تا جایگاه دومی اش با توجه به برد فجرسپاسی توسط شیرازی ها به طور جدی تهدید شود. در دربی کرمانی های لیگ تیم مس رفسنجان  به رغم بازی در کرمان ، مس این شهر راشکست داد و باعث سقوط یک پله ایی این تیم شد. در اردبیل ماشین سازی دربی آذری های لیگ را به سود خود به پایان رساند تا شهرداری اردبیل یک قدم به سقوط نزدیکتر شود. در آبادان نفت این شهر تیم مستحکم فولاد را که با 8-7 نفر دفاع می کرد را با یک گل شکست داد تا در به جمع مدعیان اضافه شود

***
مس کرمان  1 –  مس رفسنجان  2 ؛ برادر کشی در ال مسینو
گل ها : علی مرزبان (51) برای مس کرمان – بهرام رشید فرخی (13) و فرزاد حسین خانی (23) بازیکن حریف برای مس رفسنجان
مس رفسنجان با کمک فرزاد حسین خانی ؛ کاپیتان کرمانی ها ال مسینو را با نتیجه 1-2 به سود خود به پایان برد. رفسنجانی ها که دیدار رفت را در شهرشان با همین نتیجه به برادر بزگتر خود باخته بودند در کرمان دست به تلافی زده و به پیروزی ارزشمندی برابر مس کرمان دست یافتند. بهرام رشید فرخی در دقیقه 13 دروازه کرمانی ها را گشود تا وینگو بگوویچ که قبل از دیدار دو تیم با اطمینان از برد تیمش خبر داده بود متوجه سختی بازی شود. 10 دقیقه بعد فرزاد حسین خانی ؛ کاپیتان مس کرمان که دو روز پیش تولدش بود به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا رفسنجانی ها 0-2 در خانه حریف پیش بیفتند. نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید. در نیمه دوم و در همان 6 دقیقه نخست علی مرزبان موفق شد دروازه میهمانان رفسنجانی را باز کرده و فاصله را به یک گل کاهش دهد ولی مس رفسنجان که نمی خواست بازنده این بازی شود در ادامه مسابقه با احتیاط تر بازی را ادامه داد و توانست در کرمان به یک برد با ارزش دست یابد. مس رفسنجان با این برد 42 امتیازی شد و مس کرمان در همان امتیاز 46 باقی ماند و با توجه به برد فجر سپاسی برابر نساجی با یک پله سقوط در رده چهارم جدول سقوط قرار گرفت.

***
پاس همدان 1 – گل گهر سیرجان 1 ؛ پاس زور بردن نداشت
گل ها : احمد جمشیدیان (22-پنالتی) برای پاس – احسان تاییدی(84) برای گل گهر
پاس در دیدار با تیم گل گهر در نیمه اول با گل احمد جمشیدیان که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده بود از میهمان سیرجانی خود پیش افتاد و این نتیجه را تا 6 دقیقه پایانی مسابقه حفظ کرد ولی یک اشتباه از سوی مدافعان پاس باعث شد تا احسان تاییدی با باز کردن دروازه همدانی ها بازی را به تساوی بکشاند. با این تساوی پاس همچنان در بین تیم های فانوس به دست باقی ماند.

***
داماش گیلان صفر– پارسه تهران صفر ؛ باخت خفیف داماش
پارسه تهران با متوقف کردن تیم داماش در رشت یک امتیاز حیاتی به دست آورد. پارسه در حالی به داماش نباخت که همین 3-4 روز قبل مربیان خود را تغییر داده بود ولی با این حال در رشت با ارایه بازی منطقی توانست یک امتیاز شیرین به دست بیاورد. داماش که در منطقه خطر قرار دارد و برای بقا در لیگ یک به پیروزی در این بازی نیاز داشت نتوانست انتطار طرفدارانش را برآورده ساخته و پس از 90 دقیقه با پارسه به نتیجه 0-0 رضایت داد.

***
خونه به خونه بابل صفر– خیبر خرم آباد  صفر ؛ توقف خانگی خونه به خونه پشت دیوارخیبر
بازی جسورانه و فداکارانه شاگردان علی نیکبخت برابر تیم خونه به خونه باعث شد تا شاگردان اکبر میثاقیان در ورزشگاه خانگی خود و در حضور هزاران طرفدار بابلی نتوانند دروازه تیم خیبر را باز کرده و  در نهایت با خیبر به تساوی 0-0 رضایت دادند. تیم پر هزینه و متمول خونه به خونه که عطش زیادی برای صدرنشینی دارد در حالی برابر خیبر متوقف شد که این تیم خرم ابادی از جمله تیم های کم هزینه لیگ محسوب می شود. خونه به خونه با این تساوی 51 امتیازی شد و فاصله اش با پیکان 5 امتیاز شد. اما از پس لرزه های این تساوی خانگی کاهش فاصله فجرسپاسی با خونه به خونه بود. فجر سپاسی که مدت ها با پیروزی قهر کرده بود در دیدار با نساجی و در آخرین دقیقه بازی به گل رسید تا به لطف این برد 48 امتیازی شده و فاصله اش با خونه به خونه به 3 امتیاز کاهش یافت.

***
پیکان تهران 1 –  آلومینیوم هرمزگان صفر ؛ تثبیت صدرنشینی با یک گل
گل : سیامک نعمتی (53) برای پیکان
تیم پیکان با پیروزی خانگی برابر تیم قعر جدولی آلومینیوم هرمزگان در صدر جدول جایگاهش را مستحم تر از قبل کرد. پیکانی ها که انتظار می رفت حریف فقیر و ته جدولی خود را با اختلاف 3-4 گل شکست دهند در نیمه اول در دام دفاعی حریف متوقف شدند. در دقایق آغازین نیمه دوم سیامک نعمتی با گشودن دروازه آلومینیوم شادی را به اردوی پیکانی ها آورد. در ادامه مسابقه هرمزگانی ها با چشم دوختن به تک فرصت های به دست آمده در پی جبران گل خورده بودند ولی شاگردان مرزبان با در اختیار گرفتن توپ و میدان و اداره بازی از تک گل پیروزی بخش خود به خوبی محافظت کرده و صاحب سه امتیاز مهم در ایستگاه بیست و نهم شدند.

***
شهرداری اردبیل  صفر– ماشین سازی تبریز 2؛ ماشین برنده حرفه ایی دربی آذربایجان
گل ها : اکبر آفاقی (34) و حامد پاکدل (70) برای ماشین سازی
دربی آذربایجانی های لیگ یک با دو گل به سود ماشین سازی تبریز تمام شد. شهرداری اردبیل با این شکست علاوه بر اینکه در میان تیم های قعر جدولی باقی ماند ، یک گام به سقوط به دسته دوم هم نزدیک شد. ماشین سازی در دیدار با شهرداری در حالی به پیروزی دست یافت که در داخل میدان و در جریان بازی برتری محسوسی نسبت به میزبان خود نداشت به جز تجربه بیشتر و با همین سلاح موفق شد در اردبیل شهرداری این شهر را شکست  داده و سه انمتیاز خوب به دست آورد. ماشین سازان با این برد 45 امتیازی شده و تا رسیدن به رده سوم جدول 3 امتیاز دیگر می خواهند. اما شهرداری که پیش بینی می شد در این دیدار حداقل یک امتیاز بگیرد در امتیاز 29 استپ کرد تا کار سختی برای بقاء داشته باشد.

***
فجرسپاسی شیراز 1–  نساجی مازندران صفر ؛ پیروزی طلایی بی پول ها
گل : علی فتحیان (3+90) برای فجر سپاسی
دیدار تیم های فجرسپاسی و نساجی در حالیکه تا چند ثانیه ماندعه به اتمام بازی بدون گل بود با ضربه دقیق و تمام کننده علی فتحیان ؛ بازیکن کم نام و نشان فجر سپاسی به سود شیرازی ها تمام شد تا شاگردن علی اصغر کلانتری پس از هفته ها ناکامی صاحب برد و سه امتیاز ارزشمند شوند. نساجی که در این دیدار به دنبال کسب حداقل امتیاز بود تا ثانیه های پایانی بازی با ارایه بازی محتاطانه و یارگیری من تو من به خوبی توانست زهر حملات میزبان را بگیرد ولی یک اشتباه کوچک در ثانیه های پایانی بازی باعث شد تا فجرسپاسی به وسیله علی فتحیان که دومین بازی خود را تجربه می کرد به گل برتری دست یافته و بردی طلایی به دست آورد. فجر با این برد 48 امتیازی شده و به رده سوم جدول صعور کرد.

***
گیتی پسند اصفهان صفر – آلومینیوم اراک 2 ؛ پیروزی دلچسب آلومینیوم در اصفهان
گل ها : عماد میرجوان (12) و جواد مولایی (6+90) برای آلومینیوم
گیتی پسند که پیش از این در اصفهان اکثر میهمانان خود را متوقف کرده بود در دیدار با آلومینیوم اراک نتوانست مقاومت کند و با 2 گل مغلوب این تیم شد. آلومینیومی ها با این برد 39 امتیازی شدند و گیتی پسند هم در امتیاز 33 باقی ماند. این شکست تیم اصفهانی را در محدوده تیم های در حال سقوط نگه داشت و اگر گیتی پسند نتواند در دیدارهای آینده این باخت را جبران کند وضعیتش بحرانی می شود.

***
ایران جوان بوشهر صفر– نفت مسجد سلیمان 3 ؛ ایران جوان مغلوب غرورش شد
گل ها : مصطفی نوروزی (2) و احمد داودی (32پنالتی و 90) برای نفت مسجد سلیمان
ایران جوان که در پایان هفته نهم دور برگشت صدرنشین لیگ بود در مصاف خانگی با رکورد دار تساوی های لیگ با سه گل مغلوب شد. شکست بوشهری ها برابر نفت بیش از آنکه به دلیل قدرت حریف و بازی خوبش باشد به علت دست کم گرفتن نفت و بازی مغرورانه بازیکنان ایران جوان بود. نفت در همان دقیقه 2 مسابقه دروازه میزبانش را گشود. پس از این گل ایران جوانی ها برای جبران گل خورده بدون توجه به دفاع و با تمام نفرات به دروازه نفت یورش بردند ولی نه تنها نتوانستند گل خورده را جبران کنند که در همان نیمه اول گل دوم را هم دریافت کردند. در نیمه دوم نفت همانند بازی های قبلش رو به بازی دفاعی آورد و با چشم دوختن به ضد حملات بازی را اداره کرد تا اینکه در دقیقه 90 برای سومین بار دروازه میزبانش را گشود تا به یک برد با ارزش دست یابد. این یکی از پرگلترین پیروزی های نفت در 29 هفته گذشته بود.

***
نفت آبادان  1– فولاد یزد صفر ؛ امان از دیرک دروازه و گلر فولاد
گل ها : محمد شادکام (47) برای نفت
همانطور که پیش بینی می شد تیم قعرجدولی فولاد یزد در دیدار با نفت آبادان با روشی دفاعی بازی کرد و همین مساله باعث شد تا تیم نفت آبادان که از همان ابتدای بازی با چهره ایی هجومی بازی می کرد در دام دفاعی فولادی ها گیر کرده و در نیمه اول با میهمان یزدی اش به تساوی رضایت بدهد. در شروع نیمه دوم محمد شادکام به خوبی از پاس تودر دوستدار استفاده و دروازه فولاد را گشود تا نفت سومین برد متوالی اش را تجربه کند. نفتی ها بارها دروازه فولاد را تهدید کردند ولی درخشش ایمن تراج ؛ دروازه بان آماده فولاد از یکسو و برخورد توپ نفتی ها به دیرک دروازه از سوی دیگر مانع دو – سه برابر شدن گل های نفت شد. آبادانی ها با این برد  43 امتیازی شدند و فاصله شان با تیم سوم جدول به 5 امتیاز کاهش یافت.

دیدگاه‌ها