کد خبر : 1312658 | 05 فروردين 1395 ساعت 13:17 | 4.3K بازدید | 0 دیدگاه

پیمان فخری:

حساسیت مسابقات سئول در حد المپیک بالاست

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر با تاکید بر حساسیت مسابقات جایزه بزرگ جهانی کره جنوبی و نتایج آن گفت: این حساسیت در حد خود بازی های المپیک بالا و استرس زا است.

حساسیت مسابقات سئول در حد المپیک بالاست

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر پیمان فخری که هدایت دو شمشیرباز اسلحه سابر ایران را در مسابقات جایزه بزرگ جهانی کره جنوبی و انتخابی المپیک بر عهده دارد، در فاصله یک روز مانده تا این رقابت ها بر اهمیت مسابقات تاکید کرد و اظهارداشت: تقریبا همه شمشیربازان فعال در اسلحه سابر به سئول آمده اند تا آخرین شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک در سطح جهان امتحان کنند.

وی تصریح کرد: آنطور که مشخص و گویا است همه از بهترین آمادگی برخوردار هستند. به هر حال رقابت های جایزه بزرگ سئول آخرین رویداد برگزار شده در سطح جهان است که در وضعیت المپیکی شمشیربازان اسلحه سابر تاثیرگذار است و به همین دلیل این رقابت ها و نتایج آن از اهمیت بالایی برخوردار است. حساسیت این رقابت ها در حد خود بازی های المپیک بالا و استرس زا است. 

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر از وضعیت مجتبی عابدینی و علی پاکدامن ابراز رضایت کرد و اظهارداشت: عابدینی و پاکدامن آمادگی قابل قبولی دارند. آنها طی روزهای گذشته تمرینات مشترکی با شمشیربازان مصر، ایتالیا، فرانسه، بلژیک و کره جنوبی داشتند که روی آمادگی آنها تاثیر بیشتری گذاشت.

فخری با اشاره به اینکه در حال حاضر مجتبی عابدینی و علی پاکدامن به ترتیب در رده های 14 و 29 رنکینگ جهانی قرار دارند،گفت: البته رنکینگ المپیکی این دو بازیکن 13 و 18 است. اگر در پایان مسابقات کره جنوبی این رنکینگ حفظ یا ارتقا پیدا کند دو سهمیه المپیکی ایران قطعی و نهایی خواهد شد. 

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر گفت: مسابقات جایزه بزرگ کره جنوبی از فردا آغاز می شود. در روز نخست مسابقات عابدینی استراحت دارد و فقط پاکدامن به مصاف حریفانش می رود. نتایج روز دوم و پایانی مسابقات هم بسیار تعیین کننده و حساس است. بر اساس نتایجی که در این روز به دست می آید وضعیت شمشیربازان ایران و دیگر کشورها برای المپیک مشخص خواهد شد. 

دیدگاه‌ها