کد خبر : 1314314 | 15 فروردين 1395 ساعت 08:23 | 75.5K بازدید | 34 دیدگاه

رییس کمیته استیناف توضیح می‌دهد:

چرا بازی پرسپولیس بدون تماشاگر شد؟

کمیته استیناف رای کمیته انضباطی مبنی بر محرومیت طرفداران پرسپولیس را عینا تایید کرد تا دیدار امروز این تیم با سیاه جامگان در استادیوم خالی آزادی برگزار شود.

چرا بازی پرسپولیس بدون تماشاگر شد؟
علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف در گفتگو با "ورزش سه"، به سوالات مطروحه در این باره پاسخ داد:پ
*تصور می شد رای کمیته انضباطی را لغو یا به حالت تعلیق در آورید، به خصوص که این دیدار در چارچوب هفته بیست و چهارم برگزار می شود و طرفداران تیم پرسپولیس می خواستند یاد و خاطره کاپیتان فقید خود را زنده کنند!

مسایل را نباید به هم ربط داد. من و دیگر اعضای کمیته استیناف و حتی اعضای کمیته انضباطی دوست نداریم بازی بدون تماشاگر برگزار شود چون تماشاگر روح فوتبال است اما هیچ راهی برای نقض یا تعیلق حکم صادره از سوی کمیته انضباطی وجود نداشت. این پرونده دهمین پرونده انضباطی تماشاگران پرسپولیس بود. در نه مرتبه پیشین کمیته انضباطی رای به جریمه نقدی باشگاه پرسپولیس داده بود و این بیانگر این مسئله است که کمیته انضباطی به هیچ وجه نمی خواسته تیم پرسپولیس بدون تماشاگر به میدان بیاید. به واقع کمیته انضباطی به اندازه کافی به طرفداران تیم پرسپولیس ارفاق کرده بود. از سویی در بازی با تراکتورسازی طرفداران تیم پرسپولیس برای سومین بار متوالی به داخل زمین ترقه پرتاب کردند که شدت پرتاب ترقه ها در بازی با تراکتورسازی به اوج خود رسید.
طبیعتا هیچ کس با اجرای قانون و عدالت مخالف نیست و نظر ما این بود که اگر رای عینا تایید نشود بی عدالتی است.

*آیا نمی شد رای را تعلیق می‌کردید!

این را هم ما بررسی کردیم. پرسپولیس بدون این بازی سه دیدار خانگی دیگر پیش رو دارد. خب اگر این رای را به حالت تعلیق درمی آوردیم دیگر زمانی برای اجراء پیدا نمی کرد و حتی ممکن بود در هفته های آتی با تخلفی کوچک میزان محرومیت ها بیشتر شود چون در حکم تعلیقی اگر تخلف نویی صورت گیرد رای قبلی مازاد بر رای جدید اجرایی خواهد شد.
همان طور که گفتم هر چه که پرونده را مطالعه کردیم واقعا راهی برای لغو محرومیت طرفداران تیم پرسپولیس وجود نداشت. در نه مرتب قبلی که طرفداران تیم پرسپولیس مرتکب تخلف شدند این باشگاه بود که جریمه نقدی می شد اما برای اولین بار است که طرفداران تیم پرسپولیس تاوان رفتارهای خود را می دهند.

دیدگاه‌ها