کد خبر : 1314844 | 16 فروردين 1395 ساعت 21:53 | 30.5K بازدید | 0 دیدگاه

تساوی پیکان و خونه به خونه و شکست مس کرمان

نتایج هفته سی و دوم لیگ دسته اول

هفته سی و دوم رقابت های دسته اول آزادگان با ناکامی تیم های مدعی و بالای جدولی به پایان رسید.

نتایج هفته سی و دوم لیگ دسته اول
به گزارش "ورزش سه" هفته سی و دوم رقابت های دسته اول آزادگان با ناکامی تیم های مدعی و بالای جدولی به پایان رسید.

در مهمترین بازی امروز پیکان تهران ؛ صدرنشین بلامنازع لیگ در مصاف با آلومینیوم اراک به تساوی 1-1 رضایت داد. تیم نفت آبادان در دیدار با تیم خونه به خونه بابل متوقف شد. بابلی ها در این دیدار دو بار ضربات پنالتی شان را گل نکردند تا دو امتیاز حساس از دست بدهند. دیدار تیم های ماشین سازی تبریز و ایران جوان بوشهر که به دلیل دیر رسیدن تیم ایران جوان با یکساعت تاخیر آغاز شده بود هم با تساوی به پایان رسید. مس کرمان که امیدوار بود با هدایت اکبر میثاقیان خودش را به جمع سه تیم بالای جدول برساند در خرم آباد با 2 گل مغلوب خیبر شد. دیدار تیم های فجرسپاسی و مس رفسنجان با نتیجه 1-1 تمام شد. پارسه و نفت مسجد سلیمان 0-0 شدند. نساجی مازندران 1-3 تیم گیتی پسند را شکست داد. دیدار تیم های ته جدولی آلومینیوم هرمزگان و شهرداری اردبیل با پیروزی پرگل شهرداری به پایان رسید. دیدار تیم های ته جدولی فولاد یزد و پاس با یک گل به سود فولاد تمام شد.

گل گهر سیرجان 2 – داماش گیلان 1 ؛ باخت داماش در جنگ سیرجان
گل ها : مجید جلالی فر (52) و اسماعیل کیانی (67) برای گل گهر – حسین حجازیان (18) برای داماش
داماش که برای فرار از میان تیم های قعر نشین برابر میزبان سیرجانی خود به برد نیاز داشت در دقیقه 18 موفق شد با گشودن دروازه گل گهر از حریف پیش بیافتد و این نتیجه را تا دقیقه 52 حفظ کرد. در دقیقه 52 گل گهر با زدن گل تساوی و در پی آن برای دومین بار دروازه داماش را گشود تا برنده نیمه مربیان شود.
در حاشیه : در دقایق پایانی بازی بازیکنان دو تیم با هم درگیر شدند که منجر به توقف 10 دقیقه ایی بازی شد و پس از سوت پایان بازی هم مجدداً  بازیکنان و اعضای دو تیم با هم درگیر شدند.

مس رفسنجان 1- فجرسپاسی شیراز 1 ؛ بازگشت فجر به رده چهارم
گل ها : بهرام رشید فرخی (76) برای مس رفسنجان – احمد حسن زاده (61) برای فجر سپاسی
فجر سپاسی در روزیکه مس کرمان برابر خیبر با 2 گل مغلوب شد در رفسنجان یک امتیاز حیاتی از مس رفسنجان گرفت تا 50 امتیازی شده و به لطف تفاضل گل بالاتر از کرمانی ها در رده چهارم جای بگیرد. دیدار محتاطانه دو تیم در نیمه اول بدون گل به پایان رسید ولی در نیمه دوم فجر دروازه مس را فتح کرد اما 15 دقیقه بعد میزبان گل خورده را جبران کرد تا در نهایت دیدار دو تیم با تقسیم امتیاز به پایان برسد.

فولاد یزد 1– پاس همدان صفر ؛ سقوط یک پله ایی پاس
گل : محمود شبان (70)
دیدار جنجالی تیم های قعر جدولی فولاد و پاس که خطر سقوط به دسته دوم تهدیدشان می کند با یک گل به سود فولاد تمام شد. فولاد که با تفکرات مجید باقری نیا محتاطانه بازی می کردند در نیمه اول نتوانستند دروازه میهمان همدانی خود را باز کنند. در نیمه دوم دو تیم به بازی محتاطانه خود ادامه دادند اما تیم فولاد در دقیقه 77 توسط محمود شبان به گل برتری دست یافت. پس از این گل پاس برای فرار از شکست دروازه فولاد را تهدید کرد اما هیچ یک از حملات آنها به نتیجه نرسید تا فولاد برنده بازی تیم های ته جدولی شود.
در حاشیه:
پس از پایان بازی اعضای تیم فوتبال پاس نسبت به داوری بازی معترض بودند.

نساجی مازندران 3 – گیتی پسند اصفهان 1 ؛ بردی شیرین تر از گز اصفهان
گل ها: حمید کاظمی(25 و 82) و محسن رحیمی (2+90) برای نساجی ـ محمد صلصالی (68) برای گیتی پسند
نساجی مازندران در روزی که اکثر تیم های مدعی به تساوی رضایت داده بودند موفق شد تیم دونده و پرتلاش گیتی پسند را با درخشش و گلزنی حمید کاظمی آقای گل لیگ با نتیجه 3 ـ یک شکست دهد. حمید  کاظمی که هفته های متوالی بود اثری از او دیده نشده بود در این هفته از دقیقه 25 موتور گلزنی اش روشن شد تا نساجی با درخشش این مهاجم گلزن به یک برد شیرین برابر گیتی پسند دست یابد. گیتی پسند که خطر سقوط تهدیدش می کند با این شکست به رده هفدهم سقوط کرد تا در ادامه لیگ روزهای سختی را پیش رو داشته باشد.

آلومینیوم اراک1 – پیکان تهران 1؛ فرار دقیقه 93 پیکان از شکست
گل ها: روح الله عرب (25) برای آلومینیوم ـ عباس محمدرضایی (3+90) برای پیکان
صدرنشین بلامنازع لیگ دسته اول در اراک در حالی که تا ثانیه های پایانی بازی با یک گل مغلوب میزبان خود شده بود، با گل عباس محمدرضایی بازیکن باتجربه خود که در دقیقه 93 درون دروازه آلومینیوم جای داد از شکست تلخ مقابل شاگردان داود مهابادی فرار کرد. آلومینیوم که در دقیقه 25 دروازه پیکان را توسط روح الله عرب مهاجم باتجربه خود گشوده بود پس از گل به بازی دفاعی روی آورد و همین تاکتیک باعث شد تا پیکان با فراق بال به دنبال جبران گل خورده باشد و در نهایت دفاع خوب آلومینیوم رادر دقیقه 93 مغلوب جسارت و شهامت خود کرد تا با یک امتیاز از اراک راهی تهران شود.

خیبر خرم آباد 2 – مس کرمان صفر؛ سقوط مس در قلعه خیبر
گل ها: علی صدرا(59) و شهاب دارایی (75)
مس کرمان که وینگو بگوویچ را به دلیل کسب نتایج ضعیف در تعطیلات نوروز اخراج کرده بود و اکبر میثاقیان مربی اخراجی تیم خونه به خونه بابل را به جای او گمارده بود، امیدوار بود تا با هدایت این مربی طلسم ناکامی های مس را بشکند ولی مس با تفکرات اکبرآقا در خرم آباد نتوانست برابر خیبر امتیازی کسب کند. خیبر که به دلیل کسب نتایج ضعیف در دو، سه هفته اخیر به ته جدول نزدیک شده بود و خطر سقوط تهدیدش می کرد در این دیدار با ارائه بازی رو به جلو و قابل قبول موفق شد تیم پرمهره و پرمدعی مس کرمان را با دو گل مغلوب کند و با توجه به این برد موقتا از منطقه خطر دور شد. مس کرمان به واسطه این باخت رده چهارمی خود را از دست داد تا تیم فجرسپاسی که در رفسنجان برابر مس این شهر به تساوی رسیده بود، جای او را بگیرد.

ماشین سازی تبریز1 – ایران جوان بوشهر 1 ؛ توقف بی موقع ماشین
گل ها: مهدی قریشی (14) برای ماشین سازی ـ امین مشایخ(45) برای ایرانجوان بوشهر
تیم ماشین سازی که به دلیل بارش برف سنگین در تبریز و دیر رسیدن تیم ایرانجوان دیدارش با این تیم بوشهری با یک ساعت تاخیر نسبت به سایر بازی ها برگزار شد، نتوانست از مزیت میزبانی و آگاهی از نتایج سایر بازی ها برابر میهمان خود به برتری دست یابد و در نهایت با ایرانجوان به تساوی یک ـ یک رضایت داد، در حالی که ماشین سازان اگر در این دیداربه پیروزی می رسیدند 54 امتیازی شده و باتوجه به تساوی خونه به خونه بابل برابر نفت آبادان بالاتر از تیم بابلی در جایگاه دوم جای می گرفتند. البته استرس و بازی احتیاط آمیز ماشین سازان که در نیم فصل دوم یکی از بهترین ها بوده است، مزید بر علت شد تا ایرانجوانی ها که چند هفته ای بود نتایج بدی می گرفتند، به یک امتیاز حیاتی دست یابند.

پارسه تهران صفر - نفت مسجد سلیمان صفر؛
دیدار تیم های پارسه و نفت همانند سایر بازی های هفته سی‌ودوم بدون برنده به پایان رسید. پارسه که در هفته های گذشته با پیروزی های شیرین خود موفق شد از قعر جدول جدا شده و تا رده چهاردهم بالا بیاید با این تساوی در جایگاه خود باقی ماند. نفت مسجدسلیمان هم با توجه به نوع بازی خود نشان داد از تساوی برابر پارسه ناراضی نیست.

آلومینیوم هرمزگان 2 – شهرداری اردبیل 5 ؛ شهرداری بندرعباس را گلباران کرد
گل ها: آرش عبدلی(70 ـ پنالتی) و مرتضی چگینی(88) برای آلومینیوم ـ پیمان رنجبری(9)، مرتضی حیدری (55 و 75)، رضا معقولی (65 پنالتی) و محمد نزهتی (85) برای شهرداری
تیم های قعرجدولی آلومینیوم هرمزگان و شهرداری اردبیل پرگل ترین بازی هفته را رقم زدند. در این دیدار که 7 بار توپ از خط دروازه عبور کرد که 5 بار آن سهم شهرداری اردبیل بود. این دیدار در نیمه اول با یک گل به سود شهرداری به پایان رسید اما در نیمه دوم دو تیم از پیله احتیاط خارج شده و با بازی تهاجمی 6 گل دیگر به ثمر رساندند. آلومینیوم که سقوطش به دسته دوم قطعی به نظر می رسد، با این حال بازی پایاپای و جوانمردانه ای برابر شهرداری به نمایش گذاشت. شهرداری‌چی‌ها با این برد به بقا در دسته اول بیش از پیش امیدوار شدند.

نفت آبادان صفر – خونه به خونه بابل صفر؛ پنالتی های از دسته رفته بابلی ها
دیدار تیم های نفت آبادان و خونه به خونه بابل یکی از حساس ترین و مهمترین بازی های هفته بود. در این دیدار که در آبادان برگزار شد دو تیم بارها فرصت گلزنی به دست آوردند اما بی دقتی مهاجمان مانع به ثمر رسیدن حملات دو تیم شد بخصوص برای تیم خونه به خونه که در دقایق پایانی نیمه اول و نیمه دوم دو ضربه پنالتی را توسط منصور تنهایی و قاسم دهنوی از دست داد تا تیم نفت در روزی که احتمال شکستش بود، در خانه یک امتیاز به دست آورد.

دیدگاه‌ها