کد خبر : 1322144 | 12 اردیبهشت 1395 ساعت 12:04 | 3.1K بازدید | 0 دیدگاه

از سال 79 استراتژی سایپا جوانگرایی بود

خوش نظر: سایپا فقط آرامش می‌خواهد

سرپرست سابق تیم سایپا معتقد است جوانگرایی در تیم سایپا، استراتژی بود که از سال 1379 به وجود آمد و مدیران زیادی در این تیم از آن حمایت کردند.

خوش نظر: سایپا فقط آرامش می‌خواهد

به گزارش "ورزش سه"، حسین خوش نظر، سرپرست سابق تیم سایپا در رابطه با حواشی به وجود آمده در این تیم و صحبت های مربوط به سیاست جوانگرایی در این تیم گفت: اخیرا می شنویم که صحبت هایی در رابطه با جوانگرایی در تیم سایپا به وجود آمده است و خواستم در این باره توضیحی ارائه دهم، موضوع جوانگرایی در این باشگاه سابقه ای دیرینه دارد، این تیم از سال 1379 و تحت مربیگری محمد مایلی کهن و مدیریت منوچهر صالحی برای اولین بار اقدام به جوانگرایی کرد و در آن زمان برای اولین بار بازیکنانی همچون ابراهیم صادقی، محمد محمدی، اصغر کرم اللهی، هادی عقیلی، حسین کاظمی، جواد کاظمیان، مسعود شجاعی، پژمان جمشیدی، بهنام ابوالقاسم پور و بسیاری از بازیکنان بزرگ فوتبال ایران استفاده شد. بازیکنانی که بعدها ستاره شدند اما در آن زمان جوان هایی بودند که برای اولین بار با در سایپا فرصت خودنمایی پیدا کردند و البته کسی همچون ابراهیم صادقی با وجود ستاره شدن در تیم باقی ماند.


وی ادامه داد: بعد از آن نیز استراتژی این باشگاه در زمینه جوانگرایی رسما کلید خورد و آقایان سجادی، دکتر سبحانی، آخوندی، نبعی و خیلی های دیگر این سیستم را پروراندند تا این باشگاه از جوان های پرورش یافته خود استفاده کند و جوان هایی مانند کاوه رضایی از این تیم به عنوان ستاره معرفی شدند.


خوش نظر ادامه داد: به هر حال این باشگاه شرایط مالی خاصی داشت و تصمیم بر آن بود تا این مسئله به صورت برنامه ریزی شده پیاده شود، البته در این راه باید از کادر فنی تیم های پایه همچون مرحوم منوچهر واحدی نیز تشکر کرد، که جوان های این باشگاه را پروراندند. باید ممنون جوان های سایپا نیز باید باشیم، همه بازیکنانی که به آنها میدان داده شد آمدند و لیاقت خودشان را نشان دادند.


سرپرست سابق سایپا در رابطه مدیران این تیم نیز گفت: باید این موضوع را قبول کرد که همه مدیران سایپا تاثیرگذار بودند. افرادی مانند مهرعلی بودند که به ریاست فدراسیون اتومبیل رانی برگزیده شدند و یا دکتر سجادی که معاون وزیر شدند، دارا غزنوی که مدتی در فدراسیون اتومبیل رانی حضور داشت و اکنون در هیات مدیره تراکتورسازی است، دکتر هاشمی اکنون استاد دانشگاه هستند و ... از این دست مدیران در این تیم فراوان بوده اند.


او در ادامه گفت: این مدیران توانستند کاری کنند که سایپا یکی از معدود باشگاهایی باشدکه بعد از انقلاب صاحب مجموعه می شود، البته باید دانست که باشگاه هایی مانند پیکان و راه آهن از 40 سال پیش صاحب مجموعه بودند. اولین بار نیز با مدیریت دکتر هاشمی و حمایت آقای قلعه بانی بود که سایپا صاحب یک مجموعه ورزشی کامل شد.
خوش نظر ادامه داد: باید بگویم که مدیریت در سایپا همیشه لیاقت کافی را برای انجام برنامه های این تیم داشته است، چه مدیریت باشگاه و چه مدیریت گروه. همین حالا ببینید، آقای رضایی حتی بدهی دو فصل پیش بازیکنان این تیم را نیز پرداخت کرده است.


او ادامه داد: عملکرد مدیران این تیم می توانست موفقیت بیشتری نیز برای تیم به دنبال داشته باشد، شما همین بازی برابر استقلال را ببینید، هر دو گل این تیم شائبه دار بود، یا سال گذشته بر اساس اشتباهات داوری 12 امتیاز این تیم کم شد و در غیر این صورت می توانست سهمیه آسیایی بگیرد.


وی در پایان گفت: بهرحال مدیریت اگر ثبات داشته باشد می تواند جواب بدهد و شک نکنید اگر مدیران فعلی سایپا بتوانند با امنیت به کارشان بپردازند می توانند این تیم را صاحب نتایج فوق العاده ای کنند. البته امیدوارم این آرامش به تمام فوتبال ما سرایت کند، بهرحال این ورزش بیشترین توجه را به خود جلب می کند و اگر در آن آرامش باشد می تواند نتیجه خوبی در بر داشته باشد.

دیدگاه‌ها