کد خبر : 1323176 | 16 اردیبهشت 1395 ساعت 17:49 | 3.6K بازدید | 0 دیدگاه

جودوکاران ایران رقبای خود را شناختند

مراسم قرعه کشی رقابتهای جودو گرند اسلم باکو ساعاتی قبل برگزار شد و طی آن چهار جودوکار ایران رقبای خود را شناختند.

جودوکاران ایران رقبای خود را شناختند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از خبرگزاری مهر، این دوره از مسابقات از صبح فردا با حضور ۴۴۹ جودوکار از ۷۶ کشور در باکو آغاز می شود. در روز نخست این مسابقات رقابتهای دو وزن ۶۰- و ۶۶- کیلوگرم بخش مردان برگزار خواهد شد که تیم ایران علیرضا خجسته را در وزن ۶۶- کیلوگرم خواهد داشت. 

 

در این وزن ۳۸ جودوکار حضور دارند که خجسته در گروه C دور نخست استراحت دارد و سپس به دیدار «ناشن کاتز» از استرالیا می رود. این جودوکار با رنکنیگ ۲۶ دو طلای قاره اقیانوسیه را در کارنامه دارد. وی در صورت برتری باید با یکی از جودوکاران اسلوونی ، بلژیک یا آذربایجان پیکار کند. 

 

شنبه در دومین روز این رقابتها سعی ملایی در وزن ۸۱- کیلوگرم در گروه C دور نخست «زیا نمازوف» از آذربایجان را پیش رو دارد. ملایی در صورت برتری باید با « ایون کوچلان» نفر ۲۶ رنکنیگ و دارنده چهار مدال طلا و برنز قاره اقیانوسیه دیدار کند. در این وزن ۴۲ جودوکار وزن‌کشی کرده اند. 

 

تیم اعزامی ایران در روز سوم و پایانی این رقابتها دو نماینده دارد. در وزن ۹۰- کیلوگرم که ۴۷ جودوکار حضور دارند سعید مرادی در اولین دیدار خود در گروه A «حاتم عبدالاخر» از مصر را پیش رو دارد و در صورت برتری به دیدار «ممدلی مهدی اف» از آذربایجان می رود. این جودوکار آذری نفر ۲۸ رنگینگ جهانی است که مدتی قبل در رقابتهای گرندپری سامسون مدال نقره کسب کرد. 

 

در همین روز جواد محجوب در وزن ۱۰۰- کیلوگرم در گروه C دور نخست «دکو دیدیر» از استرالیا را پیش رو دارد. وی در صورت برتری باید با یکی از جودوکاران امارات ، گرجستان یا آذربایجان پیکار کند. نماینده آذری ها «الخان ممدوف» دارند دو طلا و نقره جهان است.

 

امتیازات این رقابتها برای جودوکاران ایران که در تلاش برای کسب سهمیه المپیک هستند، اهمیت بالایی دارد.

دیدگاه‌ها