کد خبر : 1323925 | 19 اردیبهشت 1395 ساعت 19:00 | 22.9K بازدید | 0 دیدگاه

کار احمدزاده و شاگردان به هفته آخر کشید

ملوان 1- صبا 1؛ قوها 5 دقیقه کم آوردند

ملوان که در آستانه برتری مقابل صبا پنج دقیقه مانده به پایان مسابقه دروازه‌اش باز شد تا بقای‌شان به هفته آخر لیگ بکشد.

ملوان 1- صبا 1؛ قوها 5 دقیقه کم آوردند

به گزارش "ورزش سه"، ملوانان با شکست سیاه جامگان مقابل ذوب‌آهن می‌توانستند با پیروزی برابر صبا در لیگ بمانند اما شاگردان احمدزاده با وجود اینکه تا دقیقه 85 از تیم علی دایی پیش بودند در نهایت گل تساوی را دریافت کردند تا کارشان برای ماندن در لیگ به هفته آخر بکشد؛ چرا که آنها اکنون از راه‌آهن 2 و از سیاه جامگان 3 امتیاز بیشتر دارند و هنوز مشخص نیست در لیگ بمانند.

در سمت مقابل صبا نیز با پیروزی تراکتورسازی، نفت تهران و ذوب‌آهن اندک شانس کسب سهمیه آسیایی‌اش را از دست داد تا با خیال آسوده‌تری و بدون دغدغه به مصاف استقلال برود.

 

هفته بیست و نهم لیگ برتر
استادیوم: تختی انزلی / تماشاگر: 10 هزار نفر
داور: علیرضا فغانی ؛ کمک‌ها: علی میرزابیگی، مهدی الوندی و محمد ملکی / ناظر: زاهد بحرینی

اخطار: فرشید باقری (26) از صبا و محمد ستاری(38) از ملوان

 

ملوان انزلی:


نیما میرزازاد، عزت‌الله پورقاز، حسین کنعانی، حسین ماهینی، محمد ستاری، مازیار زارع، سعید یوسف‌زاده(73- پژمان نوری)، صادق محرمی(60- فرزاد جعفری)، محمد آبشک، رضا درویشی (88- حسین چراغی) و جلال رافخایی
سرمربی: محمد احمدزاده

صبای قم:


میلاد فراهانی، فرشید باقری، امیرحسین صادقی، مسعود حق‌جو، محمدامین آرام‌طبع، اکبر صادقی، ابوالفضل ابراهیمی، سید مهدی حسینی(46- داوود بهادری)، کریم اسلامی، فرید بهزادی‌کریمی و محمد قاضی

 

شرح گل:

 

ملوان 1 - صبا 0(دقیقه 21: سعید یوسف‌زاده): پاس به عقب دقیق و روی پای درویشی از سمت راست محوطه جریمه پشت 6 قدم مقابل یوسف‌زاده قرار گرفت که او نیز با ضربه‌ای سر ضرب دروازه صبا را باز کرد.

ملوان 1 - صبا 1(دقیقه 85: فرید بهزادی‌کریمی): فرار کریم اسلامی و ضربه او در ریباند را بهزادی‌کریمی با شوت محکم پای چپ وارد دروازه ملوان کرد.

 

بهترین بازیکن

 

رضا درویشی با دادن یک پاس گل، ایجاد چند موقعیت جدی و دو شوت خطرناک به سمت دروازه صبا نمایش خوبی در این مسابقه ارائه کرد و در کسب یک امتیاز تیمش موثر بود. ضمن اینکه میرزازاد دروازه‌بان ملوان و حق‌جو و بهادری دو مدافع صبا نیز روز خوبی سپری کردند.

 

شرح بازی

 

ملوانان که از امتیاز میزبانی در این مسابقه بهره می‌برند در دقایق ابتدایی بازی را در دست گرفتند اما عملکرد مدافعان صبا اجازه نفوذ و ایجاد موقعیت به آنها نمی‌داد اما به مرور زمان شاگردان احمدزاده با ارسال از جناحین فرصت‌هایی ایجاد کردند و توانستند در دقیقه 21 روی سانتر درویشی از جناح چپ و ضربه یوسف‌زاده به گل اول برسند. پس از این گل بازیکنان صبا موقعیت خاصی نداشتند و تنها فرصت آنها در دقیقه 29 توسط مهدی حسینی انجام شد.  ملوان که به خواسته خود مقابل صبا رسیده بود با آرام کردن بازی نیمه اول را به پایان برد و با پیروزی به رختکن رفت.

برتری ملوان در حفظ توپ تا پنج دقیقه پس از نیمه دوم ادامه داشت اما پس از آن شاگردان دایی سوار بر بازی شدند و تلاش زیادی برای رسیدن به گل انجام دادند ولی موقعیت‌های آنها به دلیل بی‌دقتی مهاجمانشان و عملکرد میرزازاد دروازه‌بان ملوان هدر می‌رفت تا اینکه نمایش هجومی آنها و ارسال‌هایشان که بیشتر از سمت راست زمین بود در دقیقه 85 با فرار اسلامی و ضربه تمام کننده بهزادی‌کریمی جواب داد و آنها توانسند ملوان را در زمین خود متوقف کنند.

 

لحظات حساس:

 

دقیقه 8: پاس قاضی در شرایط خوبی به بهزادی‌کریمی رسید اما ضربه این بازیکن به راحتی در اختیار میرزازاد قرار گرفت.

دقیقه 13: ارسال زارع از جناح چپ زمین و ضربه سر محرمی را فراهانی در اختیار گرفت.

دقیقه 17: پاس بلند زیبای زارع به پشت مدافعان صبا را رافخایی در موقعیت خوبی به بیرون زد.

دقیقه 25: شوت ماهینی از فاصله 30 متری را فراهانی در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 29: پاس در عمق بهزادی‌کریمی را حسینی بعد از فراری موفق با پای چپ زد که توپ به تور کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه 53: ارسال اکبر صادقی از میانه زمین را حق‌جو به شکل خطرناکی با ضربه سر زد که میرزازاد با شیرجه بلند توپ را مهار کرد.

دقیقه 59: موقعیت بسیار خوبی که مقابل دروازه ملوان برای بهزادی‌کریمی ایجاد شد با ضربه پای چپ بی‌دقت این بازیکن به اوت رفت.

دقیقه 67: توپ ارسالی جعفری و ضربه یوسف‌زاده را فراهانی در آغوش گرفت.

دقیقه 77: سانتر اکبر صادقی و ضربه سر فرشید باقری را میرزازاد به خوبی از کنج دروازه به کرنر فرستاد.

دقیقه 80: شوت نوک پا از صادقی به شکل خطرناکی از کنار دروازه ملوان به بیرون رفت.

دقیقه 87: فرار درویشی از کمند امیرحسین صادقی شوت این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار روی دروازه صبا عبور کرد.

 

در حاشیه

 

* تنها بازیکن محروم این مسابقه فیلیپه ماچادو مدافع برزیلی صبای قم است.
* سید حسین حسینی و احمد آهی از ملوان و جلال‌الدین علی‌محمدی از صبا مصدومان دو تیم هستند که در این دیدار حضور ندارند.

* علی دایی برای نخستین بار سید مهدی حسینی بازیکن جوان صبا را در ترکیب اصلی تیمش قرار داده است.
* در زمان گرم کردن دو تیم پژمان نوری با کادر فنی صبا خوش و بش گرمی داشت.
* پیش از شروع مسابقه سرمربیان دو تیم به طرف هم رفتند و یکدیگر را در آغوش گرفتند.

* بازیکنان صبا به دلیل درگذشت همسر محمدرضا مهرانپور مربی تیمشان با زدن روبان مشکی روی پیراهن‌های خود بازی می‌کنند؛ ضمن اینکه در آغاز مسابقه بنرهایی برای یادبود همسر مهرانپور و همچنین مهرداد اولادی در دست صبایی‌ها بود.

* با ورود داوود بهادری به زمین در ابتدای نیمه دوم، مسعود حق‌جو به پست تخصصی خود که دفاع میانی است رفته و فرشید باقری همانند مسابقات اخیر صبا به عنوان هافبک دفاعی بازی می‌کند.

* در حالی که سعید یوسف‌زاده به کادر فنی تیمش اعلام کرد به دلیل مصدومیت قادر به ادامه بازی نیست احمدزاده سرمربی ملوان تاکید دارد این بازیکن به کارش ادامه دهد.

 

 

دیدگاه‌ها