کد خبر : 1331126 | 16 خرداد 1395 ساعت 12:14 | 213.2K بازدید | 2 دیدگاه

انتخاب اشتباهی که دردسرساز شد

پورعلی‌گنجی زوج سیدجلال یا منتظری در لیگ 16

یک انتخاب اشتباه باعث شد تا پرونده حضور مدافع جوان و آینده دار فوتبال ایران در قطر بسته شود و او بالاجبار به ایران بازگردد.

پورعلی‌گنجی زوج سیدجلال یا منتظری در لیگ 16

به گزارش "ورزش سه"، مرتضی پورعلی گنجی با اتمام قراردادش با تیم چینی تیانجین تدا در زمستان گذشته راهی فوتبال قطر شد تا با برتن کردن پیراهن السد اولین ایرانی لقب بگیرد که در کنار ژاوی هرناندز کاپیتان سابق بارسلونا به میدان می رود. انتخابی که در همان روزها هم با سرو صدای زیادی توام شد و بسیاری اختلافات میان مدیران باشگاه و کادر فنی را دلیل تاخیر در ثبت قرارداد این بازیکن ایرانی قلمداد کردند.


به هر شکلی بود پورعلی گنجی با پیراهن شماره 5 السد در نیم فصل دوم لیگ ستارگان قطر به میدان رفت، تجربه ای که چندان برای این بازیکن ملی پوش و جوان ایرانی خوشایند نبود چون السد نه در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا برابر الجزیره امارات به توفیقی رسید نه در سه جام داخلی قطر تا انتقادات رسانه ها از خرید بازیکنی همچون پورعلی گنجی به اوج خود برسد و باشگاه هم زیر بار تمدید قرارداد مشروط او نرود.


اشتباه پورعلی گنجی در انتخاب تیم در قطر در جایی بود که این بازیکن بدون مطالعه نسبت به وضعیتی که خط دفاع السد با آن مواجه بود زیر بار امضای قرارداد رفت و زوج مدافعی به نام پدور شد که به خاطر جوانی و کم تجربگی نتوانست در کنار هم تیمی ایرانی اش به ساختار تدافعی السد سرو سامان بدهد. در این بین انتقاداتی که کارشناسان قطری از پورعلی گنجی داشتند و او را مدافعی سرزن اما ضعیف در بازی با پا قلمداد می کردند باعث شد تا این بازیکن زودتر از آن چه پیش بینی می شد فوتبال قطر را ترک کند.


با توجه به این که جدایی پورعلی گنجی از السد قطعی به نظر می رسد حالا در محافل داخلی از دو تیم استقلال و پرسپولیس به عنوان مشتریان جدی این بازیکن نام برده می شود دو تیمی که در حال تلاش برای جذب یک مدافع ملی پوش و باتجربه که اتفاقا سابقه پوشیدن پیراهن این تیم ها در سال های گذشته را نیز دارند،هستند و مرتضی پورعلی گنجی را به عنوان زوج احتمالی آنها در نظر گرفته اند. پرسپولیس در پی بازگرداندن سیدجلال حسینی است و استقلال هم بدش نمی آید پژمان منتظری را دوباره آبی پوش کند، اتفاقی که خود منتظری نیز از آن استقبال کرده است.


شاید به همین خاطر هم باشد که برانکو ایوانکوویچ و علیرضا منصوریان سخت در تلاش هستند تا رضایت پورعلی گنجی را برای پوشیدن پیراهن استقلال و پرسپولیس ترغیب کنند، اتفاقی که اگر رخ بدهد باعث می شود توازن در خط دفاع آنها در لیگ شانزدهم برقرار شده و زوج ملی پوش دفاعی زمینه موفقیت احتمالی آنها را دوچندان کند.

دیدگاه‌ها