کد خبر : 1335178 | 31 خرداد 1395 ساعت 19:23 | 102.7K بازدید | 0 دیدگاه

بزرگترین روز تاریخ فوتبال ملی

روزی که چقدر ما خوب بودیم (عکس)

بی تردید روز 31 خرداد را مهم ترین روز تاریخ فوتبال ملی ایران میتوان نامید،روزی که اتفاقات مهمی برای فوتبال ما رخ داد ونقشی تعیین کننده وتاثیر گذار در فوتبال ملی ما داشت.

روزی که چقدر ما خوب بودیم (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، 3 تصویر از 31 خرداد را در ادوار مختلف با هم مرور میکنیم:


*برد بسیار شیرین
در جام جهانی 1998 فرانسه ودر ورزشگاه ژرلاند شهر لیون تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی که حرف،از گفتگو وبرخورد تمدن ها بود .بازیکنان 2 کشور با هم در یک جمع دوستانه عکس یادگاری گرفته وبا سوت اورس مه یر سوئیسی بازی را آغاز کردند.آمریکا 2 بار به دیرک دروازه زد ویک بار توپشان را معجزه عابدزاده از دروازه بیرون کشید وگلی هم که زدند گلی نه چندان زیبا  بود اما ایران 2 گل زیبای خاطره انگیز توسط استیلی ومهدوی کیا زد وتازه داور یک پنالتی را روی خداداد نادیده گرفت .ایران 2-1 برد ومردم تا 4 صبح اول تیر در خیابان شادی کردند.اولین برد ایران در جام جهانی ثبت شد وایران انگیزه وشوق صعود به مرحله دوم را پیدا کرد.

 

1121234


*مساوی تلخ
در ورزشگاه قدیمی از شهر قدیمی تر لایپزیک ایران در جام جهانی 2006 تلخ ترین شب خود را گذراند.از 4 دوره حضور ایران در جام جهانی تنها در همین دوره بود که ایران قبل از بازی قطعا از بازیها حذف شده بود واختلاف ها در این دوره بیخ گلوی تیم ملی را گرفته بود،آخرین روز برانکو ودادگان وسهراب بختیاری زاده وگل محمدی وعلی دایی و... در فوتبال ملی.روز تلخی بود،سهراب اما در آخرین روز ملی خود گل زد وایران مساوی کرد.تلخ هم مساوی کرد تا جام جهانی برای ما به اتمام برسد.

 

1121235


*باخت جذاب
در  شهر زیبای  بلو هوریزنته در جام جهانی 2014 ایران برابر آرژانتین چنان خوب بازی کرد که  باورکردنی نبود  و حتی سایت واول اسپانیا  نام حقیقی ودژآگه را در تیم منتخب روز دهم جام جهانی نوشت.ایران هرچند کمتر از حریف صاحب توپ ومیدان بود اما در نیمه دوم واز دقائق 50 تا 80 حاکم میدان بود،در این دقائق داور بازی یک پنالتی آشکار را از ایران گرفت وتیممان را محروم از بهترین برد تاریخ کرد .ایران در این بازی  در دقیقه 90 از مسی گل خورد ومردی که از ماه ها قبل رویای بازیکنان ما در بازی رودر رو یش بود نشان داد که یک ابر انسان است . علیرضا حقیقی بعدها درباره گل مسی گفت:  توپ مسی جایی رفت که مرغ تخم نمی گذاشت!

 

 

1121237

 

دیدگاه‌ها