کد خبر : 1337419 | 09 تیر 1395 ساعت 18:55 | 127.6K بازدید | 11 دیدگاه

چه کسی در جدایی رامین رضاییان مقصر است

فسخ رضاییان؛ خوب، بد و البته زشت

رامین رضاییان بعد از مدت‌ها بی‌خبری به ریزه‌اسپور پیوست تا شوک دیگری به مسوولان پرسپولیس که در نقل و انتقالات با از دست دادن کنعانی زادگان و کاوه رضایی در فشار بودند وارد کند.

فسخ رضاییان؛ خوب، بد و البته زشت

به گزارش "ورزش سه"، مدافع راست تیم ملی که اکنون در لیست بازیکنان سابق پرسپولیس قرار گرفته است و با نهایی شدن مذاکراتش با ریزه‌اسپور در جمع بازیکنان لژیونر فوتبال ایران قرار گرفته است. با این حال اکنون بحث اصلی در مورد قراردادی است که مسوولان پرسپولیس مدعی هستند یک فصل دیگر از آن باقی مانده و در سمت مقابل رضاییان با عنوان این مساله که با وجود بندی در قراردادش توانسته آن را فسخ کند.
پرسپولیس مقصر است؟


مسوولان پرسپولیس در حالی توانستند فصل گذشته رامین رضاییان را در رقابت نقل و انتقالات از چنگ استقلال و سپاهان خارج کنند که شرایط را برای پرداخت رقم قرارداد او مناسب می دیدند. رضاییان که پیش از این زمزمه هایی مبنی بر حضورش در تیمی خارج از ایران شنیده می شود برای تمامی مقاطع فصل برنامه ریزی کرده بود و آن را در برابر مسوولان پرسپولیس قرار داد و در نهایت با قبول این بندها از سوی مسوولان پرسپولیس پذیرفت با مبلغی کمتر نسبت به دو تیم دیگر خواهان خود پیراهن سرخ را بر تن کند. رضاییان در دو مقطع نیم فصل گذشته و پایان فصل با توجه به بندی که در قرارداد خود داشت می توانست از تیم خارج شود که در ادامه با توجه به اتفاقات رخ داده در این تیم از تصمیم خود منصرف شد و در پایان فصل اما با شرایطی که مسوولان پرسپولیس داشتند تصمیم گرفت راهی ترکیه شود. رضاییان حتی در مصاحبه خود هم اعلام کرده بود که در تماس با ترکاشوند مدعی شده بود با پیشنهاد خارجی مواجه شده و خواهان تصمیم گیری در این ارتباط شده بود که در نهایت مسوول نقل و انتقالات این تیم که این روزها از فرصت استفاده می کند و مصاحبه هایش در تمام رسانه ها دیده می شود با تمخسر از این ادعا گذشت و عنوان کرد اکنون تمام بازیکنان چنین ادعایی دارند.


در نهایت هم مسوولان پرسپولیس همچون ماجرای کنعانی زادگان با بی اعتنایی نسبت به بازیکنان خودی باعث شدند تا رضاییان تصمیم قطعی خود را در این باره بگیرد. دقیقا ماجرایی که می توانست برای عالیشاه رخ داد و او که بلیت و دعوتنامه بورا اسپور را اکنون در یادگاری های خود قرار داد با طمانینه مسوولان در نهایت در این تیم ماندنی شد. اتفاقی که باعث ناراحتی بازیکنانی که در این تیم حضور داشتند هم شده بود و آنها بابت اینکه باشگاه برای تمدید قرارداد مالی با آنها صحبت نمی کند گلایه های خصوصی خود را مطرح کرده بودند. در این باره محمد نوری هم که بارها اعلام آمادگی خود را برای بازگشت به این تیم اعلام کرده بود در نهایت بی جواب ماند و جای خوشبختی برای هواداران پرسپولیس بود که امید عالیشاه نسبت به بی اعتنایی مسوولان این تیم واکنشی نشان نداد و با صبر خود در نهایت پای برگه قراردادش را امضا کرد.


با این شرایط عقد قرارداد با بازیکن و اهدای امتیاز به او در زمان عقد قرارداد و در نهایت بی اعتنایی به بازیکنان برای ثبت و عقد قرارداد به نظر می رسد باشگاه هم در این زمینه مقصر باشد.


فسخ رامین رضاییان؛ خوب، بد، زشت
فسخ رامین رضاییان را با این اتفاقات عجیب می توان از چند جهت بررسی کرد. رامین رضاییان بازیکنی که با توجه به شرایط سنی اش به دنبال حضور در فوتبال اروپا بود تا تجربه ای کم سابقه را رقم بزند. حضور این مدافع ملی‌پوش در فوتبال اروپا در حالی که هر روز خبر دیپورت بازیکنان ایرانی از لیگ قطر به گوش می رسد باعث می شود تا فوتبال ایران بار دیگر جان تازه ای به خود بگیرد. در عین حال پرسپولیس نیز با توجه به حضور حسین ماهینی و صادق محرمی در این پست مشکل خاصی را احساس نخواهد کرد و برانکو دغدغه زیادی از این بابت ندارد.


قسمت بد ماجرا اما پنهان کاری این بازیکن بود، جایی که او مدت ها بدون پاسخی به مسوولان باشگاه درگیر برطرف کردن مسیر خود در راه رسیدن به ترکیه بود. رضاییان که به خوبی در فصل گذشته توانسته بود در این تیم و تاکتیک برانکو خود را به اثبات برساند و در هر دو بازی رفت و برگشت در دربی یکی از مهره های تاثیرگذار این تیم بود. او با 2514 دقیقه بازی 5 گل زد و یک پنالتی تیمش را نیز خراب کرد، سه پاس گل نیز برای هم تیمی هایش مهیا کرد تا روی بیش از 17 درصد گل های این تیم تاثیر مستقیم جدی داشته باشد. او با قراردادن پرسپولیس در شرایط بلاتکلیفی قرار داد تا آنها عدم حضورش در تمرینات را به مصاحبه او بابت بیماری پدرش و مشکلات خانوادگی مربوط بدانند و در انتظار این باشند که او به زودی با برطرف شدن مشکلاتش در تمرین حضور یابد.

 

قسمت زشت ماجرا نحوه حضور او در تیم ریزه اسپور بود، رضاییان ناگهان و بدون اطلاع قبلی راهی ترکیه شد تا قرارداد خود با این تیم به امضا برساند. آن هم در حالی که با استفاده از بند قراردادش و بدون اطلاع مسوولان فسخ قراردادش را نیز از سازمان لیگ دریافت کرده بود. اقدام او بابت خاموش کردن گوشی و بستن راه های ارتباطی با سرمربی این تیم را نیز می‌توان جز رفتار زشت او بیان کرد.

 

مسلما رضاییان در صورت گفتگو با برانکو و بیان مشکلاتش می‌توانست یا به خواسته خود در باشگاه دست یابد یا بدون حرف و حدیث به وجود آمده راهی باشگاه ترکیه‌ای شود و هواداران هم بابت اینکه بازیکنی دیگر با پیراهن این تیم راهی اروپا شده خوشحال می شدند. اما این بازیکن در حالی اقدام حضور در ترکیه کرد که برانکو ایوانکوویچ بارها مجبور شده بود بابت اینکه راه ارتباطی با او ندارد گلایه کند و مسلما رضاییان نیز مصاحبه های او را خوانده بود. در این رابطه استفاده از بندی که در قرارداد او موجود بوده هم مسلما به اطلاع مجدد مسوولان پرسپولیس نرسیده بود و او تنها با اعلام این موضوع که پیشنهاد اروپایی دارد مسوولان را به واکنش واداشته بود (ترکاشوند: همه بازیکنان مدعی هستند قرارداد خارجی دارند).

 

مصاحبه امروز او نیز که اعلام کرد مسوولان باشگاه او را نمی خواستند مسلما از آن دسته حرف هایی بود که در باور هیچکس نمی گنجد. بازیکنی که در یکی از موثرترین‌های سرخپوشان در ترکیب برانکو بوده و توانسته به ترکیب اصلی تیم ملی هم دست یابد به زعم این بازیکن مدنظر پرسپولیسی ها نبوده! اتفاقی که واکنش طاهری را هم در پی داشت تا او قسم بخورد چنین مساله ای در میان نبوده و او هیچ وقت این صحبت را به میان نیاورده است. این اتفاقات در نهایت باعث شده تا این روزها هواداران پرسپولیس به شدت بابت این مساله از این بازیکن گلایه داشته باشند و از لژیونر شدن او خوشنود نباشند.

دیدگاه‌ها