کد خبر : 1340071 | 21 تیر 1395 ساعت 13:24 | 69.7K بازدید | 0 دیدگاه

بالاتر از رونالدو، گریزمان، بیل و ....

آیا دیمیتری پایت بهترین بازیکن یورو بود؟

سیستم بارومتر که وضعیت آمادگی بازیکنان را قبل و در طول رقابت های یورو 2016 بررسی می کرد، دیمیتری پایت را به عنوان بهترین بازیکن رقابت های یورو 2016 انتخاب کرد.

آیا دیمیتری پایت بهترین بازیکن یورو بود؟

به گزارش "ورزش سه"، این ستاره فرانسوی از اولین روز رقابت ها در صدر این فهرست جای گرفت و اگرچه در مقطعی کوین دی بروین، گرت بیل و آنتوان گریزمان بالاتر از او قرار گرفتند اما در نهایت این پایت بود که عنوان بهترین بازیکن یورو 2016 را از آن خود کرد.

 

1125860

 

الگوریتمی که این سیستم برای رده بندی بازیکنان استفاده می کرد از آمار بازیکنان در دیدارهای ملی و باشگاهی بهره می گرفت و بعد از هر بازی آپدیت می شد. در واقع عملکرد بازیکنان از 1 ژانویه 2016 بررسی می شد و براساس آن، رده بندی صورت می گرفت.


پایت در رقابت های یورو سه گل زد و دو پاس گل داد و در 7 دیدار فرانسه در این رقابت ها از ابتدا به میدان رفت؛ هرچند در دیدار فینال نتوانست مانع از شکست خروس ها مقابل پرتغال شود. گل اول در دیدار افتتاحیه مقابل رومانی باعث شد تا از روز اول در صدر رده بندی بهترین بازیکنان جام قرار بگیرد.

 

1119973

 

1125207

 

 

در این رده بند ی، گریزمان در رتبه دوم قرار دارد. او که با 6 گل، کفش طلای بهترین گلزن جام را نیز از آن خود کرد، دو پاس گل نیز برای هم تیمی هایش فراهم کرد.
نفر سوم رده بندی، گرت بیل است که با تیم ملی ولز، یک تورنمنت تاریخی را پشت سر گذاشت و با زدن 3 گل، کمک کرد تا تیم ملی کشورش تا نیمه نهایی پیش برود.
دیگر ستاره رئال، تونی کروس، به عنوان بازیکنی که بیشترین پاس موفق را داشت، در رتبه چهارم رده بندی قرار گرفت. رتبه های پنجم و ششم در اختیار ستاره های بلژیک، کوین دی بروین و ادن هازارد است که البته نتوانستند از مرحله یک چهارم جلوتر بروند.

 

1123132

 

1125841

 

کریس رونالدو، ستاره تیم قهرمان، با سه گل زده و سه پاس گل، در رتبه هفتم جای دارد. نفر هشتم مسوت اوزیل است و پل پوگبا و رافا گریرو، بازیکن پرتغال، در رتبه های نهم و دهم این جدول جای گرفته اند. بهترین دروازه بان رقابت ها براساس سیستم بارومتر، روی پاتریسیو، دروازه بان پرتغال است که بالاتر از نویر قرار دارد و در رده بندی کلی هم هجدهم است.

 

1125741

 

1124060

 


البته این نحوه انتخاب بهترین بازیکن ها انتقادهای زیادی را هم به همراه داشت؛ به ویژه وقتی آندرس اینیستا، ستاره اسپانیا، در 11 بازیکن برتر دور اول مرحله گروهی قرار نداشت. در آن مرحله، هیچ بازیکنی از ایتالیا هم علی رغم پیروزی 2-0 برابر بلژیک در تیم منتخب جای نگرفتند. به نظر شما، این رده بندی بازتاب درستی از عملکرد ستاره های یورو بود و آیا پایت را می توان بهترین بازیکن یورو 2016 دانست؟

 

دیدگاه‌ها