کد خبر : 1341548 | 27 تیر 1395 ساعت 15:05 | 63.1K بازدید | 1 دیدگاه

دردسرهای پپ و ژوزه در منچستر

مورینیو-گواردیولا؛ ۵ چالش پیش رو

در فصل جدید و این بار در لیگ برتر، شاهد جدال ژوزه مورینیو و پپ گواردیولا این بار روی نیمکت دو تیم شهر منچستر خواهیم بود. قصد داریم تا چالش های پیش روی این دو سرمربی را بررسی کنیم.

مورینیو-گواردیولا؛ ۵ چالش پیش رو

به گزارش "ورزش سه"، به چالش‌های پیش روی دو تیم بزرگ شهر منچستر در فصل جاری می‌پردازیم.

 

در فصل جدید و این بار در لیگ برتر، شاهد جدال ژوزه مورینیو پپ گواردیولا این بار روی نیمکت دو تیم شهر منچستر خواهیم بود. قصد داریم تا چالش های پیش روی این دو سرمربی را بررسی کنیم.

 

اولویت های مورینیو در منچستر یونایتد

 

1- پاسخ دادن به سوالات گواردیولا

 

در بین سالهای 2010 تا 2012 و در دورانی که این دو سرمربی در رئال مادرید و بارسلونا مشغول به فعالیت بودند، تمامی اخبارفوتبال اسپانیا متنهی  به این دو باشگاه شده بود. اما مورینیو در آن زمان هم معتقد بود که در لیگ برتر، شانس قهرمانی برای چند تیم بزرگ وجود دارد و همه چیز منتج به 2 تیم نخواهد شد. اگر دوباره این دو تیم در کورس قهرمانی در رقابت با یکدیگر قرار بگیرند، احتمالا بازهم شاهد جنگ‌های لفطی ژوزه و پپ خواهیم بود.

 

1127109

 

2- متقاعد کردن هواداران برای نشان دادن تفاوت‌هایش با فان خال

 

مورینیو در روزهای اخیر بارها بر روی فوتبال تهاجمی تاکید کرده است و قصد دارد تا بر خلاف بازی‌های کسل کننده تیم فان خال که بارها هم مورد انتقال هواداران شیاطین سرخ هم قرار گرفت، فوتبالی دیدنی را به نمایش بگذارد. البته به نظر می‌رسد برچسب دفاعی بودن به تیم آقای خاص خیلی هم واقعی نباشد زیرا به عنوان مثال، مورینیو در دوران حضورش در رئال مادرید موفق شد آمار بیشترین گل زده در یک فصل در تاریخ لالیگا را به جای بگذارد.

 

1127111

 

3- پاکسازی تیم از بازیکنان متوسط

 

آندره یانوزای، جمیز ویلسون، دنی بلیند، ممفیس دیپای، خوان ماتا و آندره هررا در آستانه خروج از فهرست بازیکنان منچستر یونایتد قرار دارند. با اضافه شدن ستارگانی مانند زلاتان و میختاریان، امکان قرار گرفتن در ترکیب ثابت شیاطین سرخ سخت‌تر شده است و فضای بسیار رقابتی در رختکن تیم شکل گرفته است. بازیکنان نیز به این باور رسیده اند که برای قرار گرفتن در لیست نهایی ژوزه، باید عملکرد مناسبی از خود ارائه بدهند.

 

1127110

 

4- مدیریت مارکوس راشفورد

 

درخشش مارکوس راشفورد، از نقاط روشن کارنامه فان خال در روزهای واپسین حضورش در رختکن اولدترافورد بود. راشفورد موفق شد به لیست تیم ملی انگلستان برای یورو هم راه پیدا کند و در دیدار آخر سه‌شیرها برابر ایرلند هم به میدان رفت. راشفورد روز به روز در حال ترقی است و باید دید که مورینیو چگونه می‌تواند باعث پیشرفت ستاره آینده دار فوتبال جزیره بشود.

 

 

1126944

 

5- پیدا کردن یک استراتژی مناسب برای لیگ اروپا

 

آیا هدف اصلی مورینیو، قهرمانی در لیگ اروپا خواهد بود؟ امسال شیاطین سرخ باید در لیگ اروپا نیز به میدان بروند و مورینیو در پی پیدا کردن راهی ست تا بتواند دیدارهای پنج شنبه شب لیگ اروپا را هم مدیریت کند. استفاده از بازیکنان ذخیره و ایجاد یک سیستم چرخشی مناسب، می‌تواند راهکار خوبی برای حضور در چندین جام پیش رو باشد.

 

 

اولویت های پپ گواردیولا

 

1- ممانعت از درگیری با مورینیو

 

قاعدتا خود گواردیولا هم بر این نکته واقف است که امسال، جنگ‌های لفظی زیادی با رقیب قرمزپوش همشهری  خواهد داشت. در آرامتر بودن شخصیت پپ شکی نیست اما در بعضی مواقع او هم با صحبت‌های تند و تیز مورینیو، تحریک می‌شود. البته تا به حال این اتفاق تنها یک بار و در جریان رویایی دو غول اسپانیا در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان سال 2011 اتفاق افتاد. به نظر می‌رسد با توجه به حساسیت‌های بالای لیگ برتر، پپ باید بیشتر مراقب سخنان نیشدار آقای خاص باشد.

 

 

1124720

 

2-  ایجاد تحول، نه انقلاب

 

تمام تلاش ما بر آن است" این عبارت را می توان منشا صحبت‌های پپ در روزهای ابتدایی حضورش در شهر منچستر قلمداد کرد. کارشناسان معتقدند که گواردیولا باید روند خوب سال‌های اخیر من‌سیتی را ارتقا بدهد. با توجه به رکوردهای فوق العاده پپ، به نظر می‌رسد او می‌تواند سیتیزن‌ها را به تیمی در حد بارسلونا یا بایرن مونیخ تبدیل کند.

 

1125260

 

3- ماموریتی بزرگ برای جوهارت

 

"در حال حاضر هیچ شکی وجود ندارد که جو هارت دروازبان اول تیم ما محسوب می شود". این اولین صحبت پپ در در مورد سنگربان اول منچستر سیتی بود. البته سرمربی اسپانیایی هرگز کتمان نکرد که قصد دارد تا از هر روشی برای بهبود عملکرد تیمش و ساختن تیمی بهتر، استفاده کند. گواردیولا در این رابطه افزود: هیچ نگرانی ای وجود ندارد. من به عملکرد جو هارت و کیفیت بازی او اطمینان کامل دارم. قصد دارم که عملکرد همه بازیکنان را زیر ذره بین قرار دهم تا بهترین تصمیم ممکن را برای استفاده از آنها بگیرم.

 

1124707

 

4- موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا

 

در فصل قبل، منچستر سیتی موفق شد تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند و در این مرحله مغلوب رئال مادرید، قهرمان مسابقات شد. امسال شاگردان گواردیولا باید در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان شرکت کنند و ممکن است با تیم‌هایی مثل پورتو، رم، مونشن گلادباخ و ویا رئال روبرو شوند. همچنین رقبایی مثل شاختار، آژاکس و موناکو نیز می‌توانند سد محکمی برای آبی‌های شهر منچستر به شمار آیند. بدون شک یکی از اصلی‌ترین دلایل استخدام گوا ردیولا توسط سران من‌سیتی، موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا می‌باشد.

 

1124705

 

5- پیدا کردن یک رهبر در دوران غیبت کمپانی

 

ممکن است همانند فصول قبلی، ونسانت کمپانی، کاپیتان بلژیکی تیم بازی‌های زیادی را از دست بدهد. پس گواردیولا باید کسی را به عنوان جانشین کمپانی برای رهبری آبی‌ها در زمین انتخاب کند. از نظر سابقه، یحیی توره می‌تواند کاپیتان دوم تیم باشد اما ممکن است با توجه به اخبار زیادی که مبنی بر رابطه نه چندان خوب پپ با این هافبک ساحل عاجی به گوش می‌رسد، گواردیولا تصمیم بر انتخاب شخص دیگری به عنوان کاپیتان دوم تیم بگیرد.

 

منبع: گاردین

مترجم: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها